Geri Dön
Ekonomi Proemtia 1'inci yılında sektör temsilcileriyle buluştu

Proemtia 1'inci yılında sektör temsilcileriyle buluştu

Demir çelik ve alüminyum ürünleriyle başlamak üzere endüstriyel ürünlerin ticaretine aracılık etmek amacıyla İş Bankası Grubu tarafından kurulan endüstriyel pazaryeri platformu Proemtia, 1'inci yılda 16 bin alıcı, 500 satıcı ve 3,7 milyar TL’lik işlem hacmine ulaştı.  

Proemtia 1'inci yılında sektör temsilcileriyle buluştu

 

Demir çelik ve alüminyum sektöründen iş insanları, İş Bankası iştiraki endüstriyel pazaryeri platformu Proemtia’nın '1. Yıl ve İstanbul Sektör Buluşması' etkinliğinde bir araya geldi. Etkinliğin açılış konuşmalarını, İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran ve Proemtia CEO’su Umut Feyzioğlu gerçekleştirdi.

İş Kuleleri Salonu’nda gerçekleştirilen etkinlikte; demir çelik ve alüminyum ürünleriyle başlamak üzere endüstriyel ürünlerin ticaretine aracılık etmek amacıyla İş Bankası Grubu tarafından kurulan endüstriyel pazaryeri platformu Proemtia, 1'inci yılını kutladı.

“VERİMLİLİĞİN İKİ TEMEL TAŞI; DİJİTALLEŞME VE YEŞİL DÖNÜŞÜM”

İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, açılışta yaptığı konuşmada, Türkiye'nin Gayri Safi Yurt İçi Hasılasında (GSYİH) en büyük payı alan imalat sanayi sektöründeki her yüzde 1’lik artışın ekonomik büyümeyi binde 5 oranında artırdığının altını çizerek, “Ülkemizdeki temel sorun da aslında sektörlerdeki verimlilik artışı. Orta Vadeli Programı da dikkate alırsak, bu artışın önümüzdeki 3 yılda 2 temel taşı var: Biri dijitalleşme, diğeri yeşil dönüşüm. Bu iki dönüşümü başarmak durumundayız” dedi.

Aran, imalat sanayiinin gelişmesine, pazarın güçlenmesine, derinleşmesine ve dijitalleşmesine katkı sağlayacak olan Proemtia ile ödemelere aracılık ederken pazar yeri mantığıyla alıcıların ve satıcıların zahmetsiz bir şekilde buluşup iş gücünden daha etkin yararlanmasına da öncülük etmek istediklerini belirtti.

Dijitalleşmenin sektörleri değiştirmedeki, geliştirmedeki gücüne vurgu yapan Aran, özellikle içinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda bilançosunu iyi yöneten ve verimlilik artışını sağlayan şirketlerin başarıyla ilerleyeceğini söyledi. Böyle dönemlerde iş birlikleri ve ortaklıkların taşıdığı öneme işaret eden Aran, “Kreditör olmanın yanı sıra mevzuatın izin verdiği sınırlar ve öz kaynağımızın verdiği imkânlar çerçevesinde ekonomi için kritik olan her konuda finansör olmanın ötesine geçerek gerekli iş birliklerinin içinde yer alacak esnekliğe sahibiz” diye konuştu.

“PROEMTİA, TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK B2B PAZAR YERİ HALİNE GELDİ”

Umut Feyzioğlu ise bundan 1 yıl önce endüstriyel ürün ve emtia ticaretini dijitalleştirme misyonuyla yola çıktıklarını, birçok sektörün ana girdisi olması nedeniyle demir çelik sektörüne öncelik verdiklerini hatırlattı.

Feyzioğlu, “Geçtiğimiz 1 yıl içerisinde Proemtia ekibi olarak yüz yüze 2 bin ziyaret gerçekleştirdik 40 şehirdeki potansiyel alıcı ve satıcılarımızı yüz yüze ziyaret ettik. 1 yılın sonunda Türkiye genelinde 16 bin alıcı, 500 satıcı ve 3,7 milyar TL’lik işlem hacmine ulaştık. Bugün itibarıyla internet sitesi haftalık 12 bin kullanıcı tarafından ziyaret edilen, her iş günü ortalama 60 yeni alıcının üye olduğu Proemtia, Türkiye’nin en büyük işletmeler arası (“B2B”) pazar yeri haline geldi ve şunu söyleyebilirim ki demir çelik ticaretini dijitalleştirdi" dedi.

Gelecek hedeflerine de değinen Feyzioğlu, indirim isteme, yeni lojistik çözümleri, ürün bedeli iade garantisi ve yükleme öncesi gözetim sertifikası gibi yeniliklerini de pazaryerine kazandırarak büyümeye devam edeceklerini ifade etti.

“PROEMTİA DEMİR-ÇELİK SEKTÖRÜNÜ DİJİTALLEŞTİRDİ”

Proemtia’nın satıcı ve alıcıya sağladığı avantajları anlatan Feyzioğlu, “Satıcı olarak üye olan bir firma ürünlerini bütün Türkiye’ye satabiliyor. Rekabetçi bir fiyat giriyorsa diğer satıcıların önüne geçebiliyor. Alıcılar için ise İş Bankası’nın, ‘İş Bankası Proemtia Bayi Kart’ diye özel bir ürünü var. Bu karta sahip olan bir alıcı platformdaki bütün satıcılardan 180 güne kadar vadeli alım yapabiliyor. Bu çok ciddi bir avantaj sağlıyor. Onun dışında ödemeler ürünler teslim alınmadan satıcılara yapılmıyor, bu da aslında güvenli bir ticaret sağlıyor. Bu anlamda Proemtia’nın hem alıcılara hem de satıcılara çeşitli avantajları var. Proemtia demir-çelik sektörünü dijitalleştirdi. Bu Türkiye’de yapılmamış bir şeydi. Gerçekleştirdiği işlem hacmi, ulaştığı rakamlar, alıcı ve satıcı rakamlarına baktığımızda şu anda Proemtia açık ara Türkiye’nin en büyük işletmeler arası pazar yeri haline geldi. Proemtia olarak ülke ekonomisine katkı sağlamak istiyoruz. Demir-çelik ürünleri için müteahhitler buradan ürün alabiliyor. İmalatçılar, tüccarlar ve firmalar buradan ürün alabiliyor. Yakın zamanda yapı malzemeleri ve ısıtma-soğutma sistemlerini de platforma ekleyeceğiz. Böyle böyle Proemtia büyümeye devam edecek” diye konuştu.

Etkinlikte Dr. Barış Esen moderatörlüğünde düzenlenen 'Demir Çelik ve Alüminyum Sektöründeki Gelişmeler ve Gelecek Beklentileri' konulu panelde demir çelik ve alüminyum sektörü ele alındı.

Etkinliğin sonunda ise Prof. Dr. Özgür Demirtaş 'Ekonomi, Para, Gelecek ve Siz’' konulu sunumu ile güncel ekonomik değerlendirmelerde bulundu.