Niğde'de acil çağrı merkezine yapılan ihbarların yarısı asılsız
Niğde'de acil çağrı merkezine yapılan ihbarların yarısı asılsız
Adnan ÇELEBİ/NİĞDE,(DHA)- NİĞDE'de 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan çağrıların neredeyse yarısının asılsız çıktığı belirtildi.
Niğde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İzzet Gebelek, 1 Ocak- 1 Eylül tarihleri arasında merkeze gelen çağrıları açıkladı. Bu dönemde toplam 276 bin 941 çağrı yapılırken, çağrıların 148 bin 842’si vakaya dönüşürken, 128 bin 99’u ise asılsız çıktı. Gebelek, çağrıların yüzde 53,75’inin gerçek ihtiyaç, yüzde 46,25’inin ise asılsız ihbar olduğunu vurgulayarak, “Gereksiz aramalar hattı meşgul ediyor ve acil durumda olan vatandaşlarımızın ekiplerden hızlı hizmet almasını engelliyor” dedi.
112 Acil Çağrı Merkezi’ne asılsız çağrıda bulunan kişilere bin 500 TL, asılsız ihbarlarda bulunanlara ise 15 bin TL idari para cezası uygulanacağını kaydeden Gebelek, "Ayrıca, hakaret içeren çağrılar için suç duyurusunda bulunulacak. Tekerrür eden ihbarlarda ceza iki katına çıkıyor. Vatandaşlarımız acil çağrı merkezini, gereksiz yere değil, her ihtiyaçları olduklarında 7 gün 24 saat arayabilirler. Gereksiz çağrılar acil yardım ekiplerinin yönlendirilmesini geciktiriyor ve can ile mal kaybına yol açabiliyor" dedi. (DHA)
FOTOĞRAFLI