Geri Dön
Eğitim Türk Eğitim-Sen Başkanı Geylan’dan 'Öğretmenlik Meslek Kanunu' açıklaması

Türk Eğitim-Sen Başkanı Geylan’dan 'Öğretmenlik Meslek Kanunu' açıklaması

TÜRK Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, Anayasa Mahkemesi’nin Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun (ÖMK) bazı maddelerini iptal etmesi ile ilgili, “Anayasa Mahkemesi kararını verdi. Şimdi sıra Millî Eğitim Bakanlığı’ndadır. Bakanlığın hızlı bir şekilde kanundaki eksiklerin giderilmesi ve yanlışların düzeltilmesi amacıyla harekete geçmesi gerekmektedir” dedi.

Türk Eğitim-Sen Başkanı Geylan’dan 'Öğretmenlik Meslek Kanunu' açıklaması

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan yaptığı yazılı açıklamada, Anayasa Mahkemesi kararı sonrası ÖMK’da düzenleme yapılmasının elzem hale geldiğini kaydetti. Geylan, “Eğitimin tüm paydaşlarıyla çalışma yapılarak yeni kanun en hızlı şekilde TBMM gündemine getirilmelidir. ÖMK, adına yakışır şekilde öğretmenlerin muhatap olduğu tüm süreçleri ihtiva etmelidir. Kariyer basamakları hizmet yılı esasına göre düzenlenmelidir. 5 yıl hizmeti olanlar uzman, 5 yıllık uzman öğretmenler başöğretmen olarak değerlendirilmelidir” diye konuştu.

‘EN HIZLI ŞEKİLDE TBMM GÜNDEMİNE GETİRİLMELİ’

Başkan Geylan, açıklamasını şöyle sürdürdü:

“Anayasa Mahkemesi ÖMK kararını verdi. Şimdi sıra MEB’de. Bakanlık hızlı şekilde kanundaki eksiklerin giderilmesi ve yanlışların düzeltilmesi amacıyla harekete geçmelidir. Zaten Anayasa Mahkemesi kararı sonrası ÖMK’da düzenleme yapılması elzem hale gelmiştir. Bir önceki Bakanın da söz verdiği şekilde, uzmanlıkta 5 yıl hizmet süresi düzenlemesi ve 20 yıldan fazla hizmeti olan öğretmenlerin uzmanlıkta bekleme süresinin kaldırılması başta olmak üzere beklenen değişiklikler hızlıca yapılmalıdır. Eğitimin tüm paydaşlarıyla çalışma yapılarak yeni kanun en hızlı şekilde TBMM gündemine getirilmelidir. ÖMK, adına yakışır şekilde öğretmenlerin muhatap olduğu tüm süreçleri ihtiva etmelidir. Kariyer basamakları hizmet yılı esasına göre düzenlenmelidir. 5 yıl hizmeti olanlar uzman, 5 yıllık uzman öğretmenler başöğretmen olarak değerlendirilmelidir. ÖMK, öğretmene şiddete yönelik caydırıcı müeyyideler ve önleyici tedbirleri ihtiva etmelidir. Kadrolu öğretmen istihdam modeli ÖMK’da yerini bulmalıdır. Liyakati esas alan ve adalet zemininde yürüyen bir yönetici atama sistemi mutlaka kanuni zemine kavuşturulmalıdır. MEB daha önce 17 yıl sürüncemede bırakıldığı gibi yine öğretmenlerimizi mağdur edecek gecikmelere meydan vermemelidir.”