Bakan UraloÄŸlu Halkalı-İstanbul Havalimanı metrosu açılışı için tarih verdi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapımı devam eden Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hattındaki incelemelerinin ardından yaptığı açıklamada, "Hattımızın 24 kilometre uzunluğundaki İstanbul Havalimanı-Kayaşehir kesimini inşallah 2024 yılı mart ayından önce hizmete açma hedefiyle çalışmalarımızı 7 gün 24 saat esasıyla aralıksız sürdürüyoruz. Hattın kalan 7,5 kilometrelik kesimi kapsamındaki Olimpiyatköy, Halkalı Stadı ve Halkalı istasyonlarını da 2024 yılı sonunda açmayı hedefliyoruz" dedi.

UlaÅŸtırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir UraloÄŸlu, Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı'nda incelemelerde bulundu. Bakan UraloÄŸlu'na TaÅŸoluk İstasyonu'ndaki incelemeleri sırasında kaymakamlar, belediye baÅŸkanları ve ilçe baÅŸkanları da eÅŸlik etti. Hattın çalışmalarında yer alan ekiplerden bilgi de alan UraloÄŸlu, ardından gazetecilere açıklamalarda bulundu. UraloÄŸlu, hattın 31,5 kilometre uzunluÄŸunda olduÄŸuna dikkat çekerek 600 bin yolcunun seyahat edebileceÄŸini ve ekonomik kazancın 2 milyar 639 milyon avro üzerinde olacağını vurguladı. Â
PROJELERİMİZ BİTTİĞİNDE İSTANBUL'DAKİ RAYLI SİSTEM AÄžI UZUNLUÄžU 394,5 KİLOMETREYE YÜKSELECEKÂ
Bakan UraloÄŸlu yaptığı açıklamada, "Ülkemiz genelinde 12 ilimizde iÅŸletme altındaki yaklaşık 922 kilometre ÅŸehir içi raylı sistem hattının 395,2 kilometresi bakanlığımızca yapılmıştır. İstanbul, Kocaeli, Bursa, Kayseri ve Konya olmak üzere 5 ilde Bakanlığımızca yapımı devam eden; 9 projede toplam 102,1 kilometre uzunluÄŸunda raylı sistem hattı inÅŸaatı bulunmaktadır. İstanbul'da yapımını tamamlayıp, halkımızın hizmetine sunduÄŸumuz metro hatları toplamda 130,2 kilometredir. Bu Hatlar; Gebze-Halkalı Banliyö Hattı (Marmaray), Levent-Hisarüstü Metro Hattı,  TavÅŸantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı, Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, BaÅŸakÅŸehir-Çam Sakura Åžehir Hastanesi-KayaÅŸehir Metro Hattı'dır. Åžu anda da toplam uzunluÄŸu 55,7 kilometre olan 5 hatta İstanbul için çalışıyoruz. Bu hatlar; Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Kirazlı Metro hattı, Kağıthane-Gayrettepe Metro Hattı, Halkalı-BaÅŸakÅŸehir-İstanbul Havalimanı Metro hattı, Altunizade - Çamlıca Camii - Bosna Bulvarı Metro Hattı KazlıçeÅŸme - Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi'dir. Yapımı devam eden projelerimiz bittiÄŸinde İstanbul'daki raylı sistem ağı uzunluÄŸu 338,8 kilometreden 394,5 kilometreye yükselecek ve İstanbul raylı sistem ağının yüzde 50'den fazlasını bakanlığımız kazandırmış olacaktır" dedi. Â
Â
GÜNDE 600 BİN YOLCU BU HATTIMIZ İLE SEYAHAT EDEBİLECEKTİR Â
Bakan UraloÄŸlu, "Halkalı'dan baÅŸlayıp İstanbul Havalimanına ulaÅŸan metro hattımız 31,5 kilometre uzunluÄŸundadır. Kargo Terminali, TaÅŸoluk, Arnavutköy-Hastane, Fenertepe-Üniversite, KayaÅŸehir, Olimpiyatköy, Halkalı Stadı ve Halkalı istasyonları olmak üzere 8 istasyonu ve 2,5 kilometre baÄŸlantı hattıyla 1 depo sahası bulunmaktadır. Saatte 120 kilometre tasarım hızıyla günde 600 bin yolcu bu hattımız ile seyahat edebilecektir. Hattımızın iÅŸletmeye alınması ile; Kağıthane-İstanbul Havalimanı arası seyahat süresi 24 dakika, Göktürk-İstanbul Havalimanı arası 12 dakika, Tekstilkent-İstanbul Havalimanı arası 45 dakika, Arnavutköy- BeÅŸiktaÅŸ arası 36 dakika, BaÅŸakÅŸehir (Metrokent) - Kağıthane arası 48 dakika, Küçükçekmece - Kemerburgaz arası  50 dakika olacaktır. Entegre olacağı lokasyonlar; Halkalı - İstanbul Havalimanı Metro hattı, mevcut ve yapımı devam eden; Gayrettepe - İstanbul Havalimanı ile Havalimanında, Marmaray ile Halkalı'da, Yenikapı - Hacıosman Metrosu ve  bizim inÅŸa edeceÄŸimiz Büyük İstanbul Tüneli ile Gayrettepe'de, Hızlı Tren ile İstanbul Havalimanı'nda, Bakırköy- Kirazlı-Metrokent-KayaÅŸehir Metrosu ile KayaÅŸehir'de, Bakırköy-Kirazlı-Olimpiyatköy Metrosu ile Olimpiyatköy'de, Kirazlı-Halkalı Metrosu ile Halkalı'da entegrasyon saÄŸlayacaktır" ifadelerini kullandı.Â
EKONOMİK KAZANCI 2 MİLYAR 639 MİLYON AVRO ÜSTÜNDE OLACAKTIRÂ
Bakan UraloÄŸlu, "Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hattımızın 20 yıllık projeksiyondaki karayolu bakım ve iÅŸletme ve zaman kazancı gibi etkenlerden ekonomik kazancı; 2 milyar 639 milyon avro üstünde olacaktır. Projemizin ana hat tünellerinde, 6,60 metre çapında 6 adet TBM kullanarak toplam 55 bin 600 metrelik hat tünelini tamamladık. Tünellerin kaplama betonu imalatlarında yüzde 99 ilerleme saÄŸladık, bitirmek üzereyiz. İstasyonlarda, makas yapılarında ve servis istasyonlarında inÅŸaat çalışmalarına devam ediyoruz. Betonarme imalatlarının yüzde 98'ini tamamladık.  Ayrıca, istasyonların ve servis istasyonlarının ince inÅŸaat iÅŸlerinde de yüzde 60 ilerleme kaydettik. Hat tünellerinde demiryolu imalatlarını yüzde 97 oranında tamamladık. Proje genelinde Elektromekanik iÅŸlerde yüzde 67 oranında ilerleme saÄŸladık. Halkalı- İstanbul Havalimanı Metro Hattı Projesi kapsamında Gayrettepe-Havalimanı Projesi ile ortak kullanılacak olan 120 bin metrekare alana sahip, 176 araç kapasiteli depo sahası ve atölye binasını tamamlayarak 26 Aralık 2022'de açtık" diye konuÅŸtu.Â
2024 YILI MART AYINDAN ÖNCE AÇILMASI HEDEFLENİYOR Â
Uraloğlu, "İncelemesini yaptığımız hattımızın 24 kilometre uzunluğundaki İstanbul Havalimanı-Kayaşehir kesimini inşallah 2024 yılı mart ayından önce hizmete açma hedefiyle çalışmalarımızı 7 gün 24 saat esasıyla aralıksız sürdürüyoruz.  Projemizin Kayaşehir istasyonuna kadar olan kesimini tamamlandığımızda, Başakşehir-Kirazlı metro hattı ve Bağcılar-Kirazlı-Başakşehir-Olimpiyatköy metro hattı ile entegrasyon sağlamış olacağız. Hattın kalan 7,5 kilometrelik kesimi kapsamındaki Olimpiyatköy, Halkalı Stadı ve Halkalı istasyonlarını da 2024 yılı sonunda açmayı hedefliyoruz" dedi.








