Siirt’te doğaya 1000 sülün bırakıldı

Akif ÖZALP/SİİRT, (DHA)- SİİRT Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü’nce doğaya 1000 sülün bırakıldı.
Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü'nce Samsun’da üretilen sülünler, Siirt’te Botan Vadisi Milli Parkı sınırları içerisinde doğaya bırakıldı. Yapılan açıklamada, 2021 yılı doğaya yaban hayvanı salım programı çerçevesinde Botan Vadisi Milli Parkı ve Tillo Tabiat Parkı korunan alanları kapsayan köylerde sülün ve keklik salımı yapıldığı ve doğaya uyum sağladığı, popülasyon artışının sağlandığının görüldüğü belirtildi.
Açıklamada, “Genel Müdürlüğümüzün 2021 yılı doğaya yaban hayvanı salım programında Botan Vadisi Milli Parkı ve Tillo Tabiat Parkı korunan alanlarımızı kapsayan köylerimize sülün ve keklik salımı yapıldığı ve doğaya uyum sağladığı, popüslayon artışının sağlandığı görülmüştür. Botan Vadisi Milli Parkı ve Tillo Tabiat Parkı'nın yaban hayatının ön plana çıkabilmesi kuş türlerinin ve diğer hayvanların popülasyonlarının artışlarının sağlanmasıyla mümkündür. İnsanların günübirlik olarak gezip görmelerini ve özellikle de alan içerisinde keklik gibi kuşların varlığının bilinmesi ve görülmesi ilimizin ön plana çıkmasında önemlilik arz etmektedir. Siirt İlimizde turizmin canlanmasında önemli rol oynayacağı düşünülen korunan alanlarımızda insanlar ve diğer canlı varlıklar için tehlike oluşturan çekirge, kene ve benzeri hayvanların artışının kontrol altına alınması biyolojik mücadele ile mümkün olabilmektedir. Bu açıdan da bakıldığında insanlarımızın ziyaretine açık alanlarımızda sülün kuşunun varlığı biyolojik mücadelede özellikle de insanlarımıza alanda rahatsızlık veren haşerelerin azalmasında önemli rol oynayacaktır” denildi. (DHA)
FOTOĞRAFLI









