EN ÇOK OKUNANLAR

Alkol aldıktan sonra ulaşılamadı; kurtarma ekibiyle birlikte kendini aradı

Taksim'de denetim; taksiciden bu kez uzun mesafe bahanesi 

4 kişinin yaralandığı takı kavgasında doktor çift boşanıyor 

Emekli maaşını kedilere harcadı, icralık oldu

Öğretmenin 'yardımcı kaynak' kitap tepkisi

PKK'nın 'merkez komite üyesi', MİT operasyonuyla etkisiz hale getirildi

Basın

Türk girişimcilerin yurtdışı pazarlarına ilgisi artıyor

18.07.2019 10:02
Türk girişimcilerin yurtdışı pazarlarına ilgisi artıyor

İnternet kullanımı, akıllı telefonlarla birlikte çok daha fazla arttı. Buna bağlı olarak da kullanıcıların günlük yaşamdaki bir çok alışkanlığı değişti. Alışveriş de değişen bu alışkanlıkların başında geliyor. Artık çoğu kişi mağazalardan değil, internet ortamından alışveriş yapmayı tercih ediyor. Türkiye’de faaliyet gösteren pek çok pazaryeri ve e-ticaret altyapı sağlayıcısı da girişimcilerin ürünlerini yurtdışında daha geniş kitlelere hızlı sunabilmesi için bir çok yenilik sunuyor.


Protranslate Tercüme Hizmetleri Genel Müdürü Kerem Kalkancı, Türkiye’deki girişimcilerin standart bir emtia gibi görünen ve fiyat rekabetinin fazla olduğu pek çok ürünün yurtdışındaki fiyat arbitrasyonlarını takip ettiklerini ve fırsatları iyi değerlendiklerini belirtti.

Ürünlerini yurtdışına pazarlamak isteyen girişimciler için bu zamana kadarki başarılı müşteri deneyimlerinden paylaşımlarda bulunan Kerem Kalkancı, uluslararası pazara açılmak başarı kriterleri arasında gerekli gördükleri adımları şu şekilde sıraladı:

“Açılım yapılmak istenen ülkelerde, ürün-pazar uyumunun önünde herhangi bir engel olmaması gerekiyor. Örneğin, Suudi Arabistan gibi konservatif kültürün hakim olduğu bir pazara girerken bu kültüre hitap etmeyen giyim kuşamı içeren görsellerin olduğu pazarlama materyalleri, web sitesi görselleri size engel olabilir. Eğer satış temsilcisi etkisi gerektiren yüksek sepet tutarlı hizmet veya ürünler satıyorsanız, hedef bölgenizin ana diline uygun müşteri temsilcileri istihdam etmek de işin bir parçası. Aynı zamanda ürün alımlarından sonra müşteri memnuniyetini sağlamak da tekrar eden müşteri yaratmanın en önemli gereksinimlerinden biri. Hedef ülkeler için Voip (internet tabanlı sesli görüşme sistemi) altyapılarının desteklediği yerel telefon numaralarının kullanılması, müşterilerinizin size daha yakın hissetmesi ve problem anında sizlere ulaşması için olmazsa olmazlar arasında listeleniyor.  Ayrıca ödeme alma konusunda çıktığınız ülkeye uygun bir ödeme altyapısının ve entegrasyonunun olması sorunsuz para alışverişi için gerekli. Son olarak fiziksel ürün gönderimi için doğru lojistik altyapının kurulması ya da çıkmak istediğiniz bölgeye lojistik desteği veren bir iş ortağıyla çalışmakta fayda var. MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) bölgeleri gibi kredi kartı kullanımının düşük olduğu yerlerde de alternatif ödeme yöntemleri bulunmalı.”

Yurtdışına açılım süreci iyi planlandığında ve doğru bütçeler ile doğru adımlar atıldığına girişimcilerin 3-6 ay arasında dönüşler aldığını ifade eden Kalkancı, “Hem kendi hizmetlerimizi hem de müşterilerimizin ürün ve hizmetlerini yurtdışına sunmaları esnasında, bu tecrübeleri paylaşıyoruz” dedi.

1

Alkol aldıktan sonra ulaşılamadı; kurtarma ekibiyle birlikte kendini aradı

2

Taksim'de denetim; taksiciden bu kez uzun mesafe bahanesi 

3

4 kişinin yaralandığı takı kavgasında doktor çift boşanıyor 

4

Emekli maaşını kedilere harcadı, icralık oldu

5

Öğretmenin 'yardımcı kaynak' kitap tepkisi

6

PKK'nın 'merkez komite üyesi', MİT operasyonuyla etkisiz hale getirildi

7

Birlikte çalıştığı meslektaşını öldüren doktor hakkında karar verildi

8

İçişleri Bakanlığı'ndan 'taksi' genelgesi

Sağlık Bakanlığı koronavirüs tablosunu paylaştı! 28 bin 892 yeni vaka, 239 can kaybı
Beşiktaş, Hollanda ekibi Ajax'a 2-0 mağlup oldu
Erdoğan: TURKOVAC'ı en kısa zamanda seri üretime geçirmeyi taahhüt ediyoruz
Bahçeli'den ABD'ye 'tasarı' tepkisi: Türk-İslam medeniyetine doğrultulmuş silahtır
MB Başkanı Kavcıoğlu: Rezervlerimiz 120 milyar doların üzerine çıkmıştır
Birlikte çalıştığı meslektaşını öldüren doktor hakkında karar verildi
İstanbul'da faciadan dönüldü! 'Yılda 2-3 kez yaşıyoruz bunu'
Alkol aldıktan sonra ulaşılamadı; kurtarma ekibiyle birlikte kendini aradı
Taksim'de denetim; taksiciden bu kez uzun mesafe bahanesi 
Süt kazanında banyo yapan 2 işçinin davasında tanık işçi: Hiçbir şey hatırlamıyorum
DHA koronavirüs yoğun bakım servisine girdi; hastaların yüzde 80'i aşısız
'Vakaların 4'te 1'i 0-17 yaş grubunda'
İçişleri Bakanlığı'ndan 'taksi' genelgesi
Tartıştığı esnafı 12'nci kattan atmıştı: 'Yalvarırım size beni tutuklamayın'
Galata Kulesi önündeki KGYS direğine 'fotoğraf' düzenlemesi