Geri Dön
Dünya Türk gemisi korsanların hedefi oldu; Denizcilerin arkadaşları konuştu

Türk gemisi korsanların hedefi oldu; Denizcilerin arkadaşları konuştu

Kamerun'un Douala Limanı'ndan Fildişi sahilinde bulunan Abidjan Limanı'na gitmekte olan Paksoy-1 isimli Türk yük gemisi korsanların hedefi oldu. Geminin 2. kaptanı Ersin Yılmaz'ın arkadaşı, Kaptan Oruç Gür, "Saat 22.30 sıralarında çok samimi arkadaşımızın kaçırıldığı haberini aldık. Nijerya açıklarında. Korsanların gemiye çıktığını, gemiye el koyup 10 kişiyi gemiden indirildiğini 8 kişinin de gemide kaldığını bu saat itibariyle öğrenmiş bulunduk. Ama kaçırılan 10 kişinin hayati durumlarıyla ilgili olarak endişemiz var" dedi.

Türk vatandaşı 10 denizcinin, 13 Temmuz'da akşam saatlerinde meydana gelen olayda korsanlar tarafından rehin alındığı öğrenildi. Gemi açıklarda demirlerden personelin serbest bırakılması için çalışmalar sürdüğü öğrenildi. Kadıoğlu Denizcilik'ten yapılan açıklamada "Tüm personelimizin salimen serbest bırakılmaları için çalışmalarımız devam etmektedir" denildi.

KAÇIRILAN GEMİDE SALDIRININ İZLERİ

Türk vatandaşı 10 denizcinin, 13 Temmuz'da akşam saatlerinde meydana gelen olayda korsanlar tarafından rehin alındığı öğrenildi. Saldırıya uğrayarak mürettebatı kaçırılan geminin içinden fotoğraflar ortaya çıktı. Fotoğrafların çekildiği radar cihazı ve telsizlerin bulunduğu bölümlere mermi isabet aldığı görüldü.

"8 KİŞİ GEMİDE KALMIŞ"

Olayı duyan gemicilerin arkadaşları denizcilik firmasına geldi.

Gür, "Somali açıkları, Nijerya bu tür denizler sıkıntılı denizler. Bu sularda seyir yapıldığında hep birbirimizden haberdar oluyoruz. Maalesef bu ülkelerde böyle bir açık var. Böyle bir sıkıntı var. Biz devletimizin gerekli makamlarının gerekeni yapacağına inanıyoruz. İnşallah bu süreci en kısa zamanda atlatırız hayırlısıyla" diye konuştu.

Ersin Yılmaz'ın kendisi gibi 2. kaptanlık yapan arkadaşı Necati Özışık ise, "Dün akşam haberini aldım. Kamerun'da tahliye ediyorlar. Fildişi'nde yüklemeye çıkıyorlar. Orada Nijerya sahillerinden geçerken, 120 mil açıkta gemiye korsanlar çıkıyor. Gemiden 2. kaptan Ersin Yılmaz dahil 10 kişiyi alıyorlar. Kaçırılıyorlarken, 'kaçırılıyoruz' diye bir irtibatımız olmadı. Daha sonra öğrendik kaçırıldıklarını" ifadelerini kullandı.

“BÜTÜN GAYRETİMİZ ARKADAŞLARIMIZI KURTARIP GERİ GETİRMEK"

Nijerya açıklarında silahlı kişiler tarafından kaçırılan Türkiye bandıralı Paksoy 1 adlı geminin bağlı olduğu şirketten açıklama yapıldı.

Kadıoğlu Denizcilik A.Ş Operasyon Müdürü Numan Paksoy, “Öğle vaktinde bir rapor elimize ulaşması gerekiyordu. O rapor ulaşmadı. Biz de şüphelendik. Bir süre bekledikten sonra Ulaştırma Bakanlığı bünyesinde olan bir arama kurtarma merkezimiz var. Onlarla iletişime geçtik. Onların bir izleme sistemi var. 'Gemiyi kontrol edebilir miyiz' dedim. Konuşmalarımız neticesinde Pazar Türkiye saati ile 01.00 sıralarında geminin rotasında bir durma fark edince, bir şey olduğundan şüphelendik. Sonra onlar da bir kriz birimi oluşturdular. Gemiyi takip etmeye başladılar. Biz de sürekli gemiye mesajlar atıyoruz fakat hiçbir şekilde cevap alamadık. Sonra geminin Tema Limanı'na doğru hareket halinde olduğunu görüyorduk, cevap alamıyorduk. Gana sınırlarında olan Tema Limanı'na yaklaşınca Gana'dan bir askeri bot gemiye yaklaştı ve bir çalışanla iletişim kurdular. Biz hala geminin üzerinde korsanlar olduğunu düşünüyorduk. Onlar oradan rapor edince haberimiz oldu. 10 arkadaşımızın rehin alındığını öğrendik. Nijerya'nın yaklaşık 230 kilometre güneybatısında olmuş hadise. Şimdi bütün gayretimiz bu arkadaşlarımızı kurtarıp geri getirmek. Şuan son durum hakkında elimize geçen bir bilgi yok. Gemiden alındıkları sırada yaralı olmadıklarını biliyoruz. Kalan 8 kişide de bir yaralanma hadisesi yok. O 8 kişi şuan Gana Limanındalar. Orası güvenli bir yer. Şu an kaçıranlardan bir haber bekliyoruz. Dışişleri Bakanlığımız ve Ulaştırma Bakanlığımız devrede. Aileler ve biz hepimiz bu gelişmeleri bekliyoruz. Psikolojik baskı yapabilmek için birkaç gün bekleyebilecekleri söylendi. Bir süre bekledikleri daha sonra temasa geçtikleri yönünde, belki şu anda o süreci yaşıyoruz. Diğer 8 arkadaşımızla iletişim kurduk. Arkadaşlarımızın sağlık durumları çok iyi" dedi.

"SİLAHLARLA TARAYARAK YAKLAŞMIŞLAR"

"Arkadaşlarımız olayın nasıl gerçekleştiğini anlattılar" diyen Paksoy, "Yaklaşık 12 kişi, iki botla gemimizi silahlarla tarayarak yaklaşmışlar. Geminin üzerine çıkıp saklanamayanları yakalamışlar. İlk yakaladıkları arkadaşlarımızı kullanarak saklanan arkadaşlarımıza 'çıkmazsanız bunları öldüreceğiz gemiyi de yakacağız siz de öleceksiniz' diyerek onları saklandıkları yerden çıkmaya zorlamışlar. Böyle durumlarda genelde direnmek yerine saklanma tercih ediliyor. Çünkü karşınızda silahlı adamlar var. Bir can kaybı olamaması için. Devletimizin de desteğiyle amacımız kaçırılan 10 arkadaşımızı kurtarıp ülkemize getirmek" diye konuştu.

Öte yandan, gemi personelinden birinin eşi olduğunu söyleyen Çiğdem Zabun, sosyal medyadan görüntü paylaşarak yardım talep etti.

GEMİNİN MAKİNİSTİ: SABAHA KADAR NÖBET TUTTUK

Makinist Onur Tağ videoda, "Şu anda bekleyiş sürüyor. İlerleyen saatlerde hepimiz bir araya gelip ne yapacağımıza dair ortak bir plan yapacağız. Bunların arasında filikayla uzaklaşmak, gemiye yön verip en yakın karaya ulaşmak veyahut ta, belirterek söylüyorum ki diğer olasılık tüm saldırılara açık halde beklemek. Burada korsanlar haricinde balıkçılar da bulunuyor. Başka grupların gelip, gelmeyeceği de meçhul. Sabaha kadar nöbet tuttuk. Ay ışığının yardımıyla görebileceğimiz şekilde sırayla bekledik. Şu anda personelin bir kısmı yatıyor. Düşündüğümüz kadarıyla yakın çevrede herhangi bir gemi de geçmiyor. Işık ta göremedik. Sinyal de alamadık. Şu anda telsizlerimiz acil durum sinyali alacak şekilde ayarlandı. Bekliyoruz Allah yardımcımız olsun." diye konuşuyor.

KAÇIRILAN İKİNCİ KAPTANIN AĞABEYİ KONUŞTU

Kamerun’un Douala Limanı'ndan Fildişi sahilinde bulunan Abidjan Limanı'na gitmekte olan Paksoy-1 isimli Türk yük gemi personeli korsanlar tarafından kaçırıldı. Kaçırılanlar arasından bulunduğu öğrenilen geminin 2. kaptanı olan Ersin Yılmaz'ın ağabeyi konuştu.

Kaçırılan 10 mürettebatın arasında bulunduğu belirtilen geminin ikinci kaptanı Ersin Yılmaz'ın ağabeyi Muhsin Yılmaz, "İkinci kaptan Ersin Yılmaz'ın abisiyim. Dün haberimiz oldu, tedirginlik içinde olduk. Ne yapacağımızı bilemedik. Hemen şirketle telefon bağlantısı yaptık. Onlar da bize gece yarısı gemiye silahlı korsanların baskın yaptığını ve onun haricinde herhangi bir bilgiye sahip olmadıklarını ve haber beklediklerini söylediler. Sağlık durumuyla ilgili hiç bir bilgimiz yok. Bugün öğrendiğimiz, 10 tane mürettebatı kaçırmışlar ve onlar içinde benim kardeşim de var. Kendisi 20 senedir denizci, 20 senedir kaptan. Böyle bir şey ilk defa başımıza geldi. Ne yapacağımızı bilemiyoruz. Kendisiyle Cuma günü telefonda görüştüm. Yola çıkacağını söyledi bana. 3 günlük yol olduğunu, Kamerun'dan Fildişi Sahili'ne gideceklerini söyledi. Pazartesi günü Fildişi Sahili'nde olacaklarını söyledi bize. Ondan sonra da haber alamadık kendisinden." dedi. Ramazan EĞRİ-Gamze ŞİMŞEK/İSTANBUL,(DHA)