Geri Dön
Ekonomi Bakan Karaismailoğlu: Dış hat uçuşlarımızı 127 ülkede 329 noktaya ulaştırdık

Bakan Karaismailoğlu: Dış hat uçuşlarımızı 127 ülkede 329 noktaya ulaştırdık

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "2003 yılında iç ve dış hatlar, toplamında 34 milyon olan yolcu trafiğimiz 2019 yılında 209 milyonu aştı. 50 ülkede 60 noktaya yapılan dış hat uçuşlarımızı ise 127 ülkede 329 noktaya ulaştırdık" dedi.

Bakan Karaismailoğlu: Dış hat uçuşlarımızı 127 ülkede 329 noktaya ulaştırdık

Bakan Adil Karaismailoğlu, bir dizi temaslarda bulunmak üzere geldiği Malatya'da ilk olarak Erhaç Havalimanı yerine yapılacak yeni terminal binasını ziyaret etti. Bakan Karaismailoğlu'na belediye başkanları, milletvekilleri ve kurum müdürleri eşlik etti. Terminal binasında konuşan Bakan Karaismailoğlu, ülke coğrafyasının bütünsel kalkınması için 81 vilayetin her köşesinde yeni yatırımlara devam ettiklerini, dünyanın gıpta ettiği dev projeleri bir bir hayata geçirdiklerini kaydederek, şunları söyledi:

"Bu yatırımlarımız içerisinde havalimanlarımız ve havayollarımız büyük önem taşıyor. Ülkenin her noktası karadan olduğu gibi havadan da birbiriyle bağlanırken, aynı zamanda dünyayla sosyal ve ekonomik bağlarımızı güçlendiriyoruz. Bakanlığımızın 2003 yılında başlattığı Bölgesel Havacılık Politikası ve sivil havacılığımız çok hızlı bir büyüme sürecine girdi. Sayın Cumhurbaşkanımız da bize hedef gösterdiği gibi kısa bir süre içerisinde havayolu, halkın yolu oldu. 2003 yılında 26 olan havalimanı sayımızı 56'ya yükselttik. İç hatlarda 2 merkezden 26 noktaya yapılan uçuş hizmetimizi 7 merkezden 56 noktaya çıkardık. 50 ülkede 60 noktaya yapılan dış hat uçuşlarımızı ise 127 ülkede 329 noktaya ulaştırdık. 2003 yılında iç ve dış hatlar toplamında 34 milyon olan yolcu trafiğimiz ise 2019 yılında 209 milyonu aştı. Bu yatırımlar ile sektör ciromuz 2,2 milyar dolarlardan 27,2 milyar dolara yükseldi ve ülkemiz havacılık alanında dünyanın önde gelen ülkeleri arasındaki yerini aldı. Bugün sadece bölgemiz için değil, tüm dünya için ulaşımın her modunda uluslararası bir merkez olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Ülke sathında ulaşımın mükemmelleştirilmesi ve haberleşme alanında en güncel teknolojilerle halkımıza hizmet verilebilmesi için ortaya koyduğumuz dev projelerimiz, ülkemizi büyük hedeflerine taşımaktadır. Ulaşım ve haberleşme 18 yıllık iktidarımız döneminde bizler için her daim milli bir mesele olmuştur. Bu düşüncelerle, 'Milli Ulaşım ve Altyapı Politikası' başlığı altında, bugüne kadar yapılan yatırımlara değer katacak adımları, hayata geçecek yeni projelerimizi ve reform çalışmalarımızı bir araya getirerek bir çalışma planı oluşturduk. Bu kapsamlı yol haritası dâhilinde yapacağımız büyük işleri sizler de inşallah iftiharla takip edeceksiniz."

'89 BİN OLAN YOLCU SAYISI 750 BİNİ AŞTI'

Bakan Karaismailoğlu, Malatya'nın ulaşım ağını güçlendirecek her projenin öneminin farkında olduklarını belirterek, şöyle devam etti:

"Her noktada sürekli büyüyen ekonomisi ile Malatya'nın uluslararası ulaşımın ve ticaretin baş aktörü olan havayolu taşımacılığına olan ihtiyaçlarının arttığını da çok iyi biliyoruz. 2003 yılında bin 96 olan uçak trafiği, 2019 yılında yüzde 392 artış ile 5 bin 389'a yükseldi. 89 bin olan yolcu sayısı 750 bini aştı. Mevcut kapasitesi 500 bin yolcu olan terminal binamızın kapasitesini daha önce artırmıştık. Bu sayede son 18 yılda Malatya ekonomisi büyüdü, refahı arttı ve daha fazla yatırıma ihtiyaç duyuldu. Havayolu ulaşımına yönelik yolcu talebinin giderek yükselmesi nedeni ile yapılan genişletmelerin ileriye yönelik ihtiyacı karşılayamayacağını tespit ettik. Bu amaçla; yolcu hizmetinde istenilen hizmet kalitesine uygun, Malatya’ya yakışan yeni bir terminal binasının inşasına karar verdik, proje çalışmalarını tamamladık. 2 Kasım 2020 tarihinde 'Malatya Havalimanı Terminal Binası ve Mütemmimleri Yapımı' ihalesini gerçekleştireceğiz. Malatya’ya 26 bin 765 metrekare büyüklüğünde 2,5 milyon yolcu kapasiteli yeni bir terminal binası kazandıracağız. Sadece terminal binası yapmakla kalmayacak; 2 bin 495 metrekare büyüklüğünde Isı ve Güç Merkezi Binası, 112 metrekare Apron Bariyer Binası, Havalimanı Giriş Nizamiye Binası, Havalimanı İç Bağlantı Yolları, otopark, arıtma tesisi ve 48 bin 900 metrekarelik Apron ve Yer Hizmetleri Araç Sahası'nı da inşa edeceğiz. Malatya'ya dört başı mamur, hiçbir eksiği olmayan modern bir havalimanı yapıyoruz. Yeni terminal binası ve diğer tamamlayıcı tesisleri ile Malatya, havayolu taşımacılığı ve trafiğinde çok daha önemli bir konum üstlenecek. Malatya'ya gelen yerli ve yabancı ziyaretçi sayısında artış sağlanacak. Bölge turizminin gelişmesine katkı sağlayacak. Ticaret faaliyetleri daha da hareketlendirecek. Tüm Türkiye'yi olduğu gibi Malatya'yı da geleceğe hazırlıyoruz."

'FİLİSTİNLİ KARDEŞLERİMİZE HER ZAMAN YARDIM ELİMİZİ UZATTIK'

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Malatya'daki temasları kapsamında TCDD 5. Bölge Müdürlüğü ve PTT İl Müdürlüğü ile AK Parti Malatya İl Başkanlığı'nı ziyaret etti.

Bakan Karaismailoğlu, partisinin il başkanlığında yaptığı konuşmada, Türkiye'nin 2003 yılından bu yana Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyonu doğrultusunda Cumhuriyet tarihinde eşi benzeri görülmemiş bir kalkınma hareketine başladığını söyledi. Karaismailoğlu, "Gelişen milli ekonomimiz ve her alanda perçinlenen milli bağımsızlığımız dünya üzerinde yepyeni ve güçlü bir Türkiye meydana getirdi. 18 yıllık süre zarfında 'Dünya beşten büyüktür' söylemimizi attığımız her adımda yeniden ortaya koyduk. Mavi vatanımızda hakimiyetimizi ve haklarımızı sonuna kadar savunduk. Güneydoğu'muzu terörden temizledik, Filistinli kardeşlerimize her zaman yardım elimizi uzattık. Bugün de Kafkaslar'da kardeş ülkemiz Azerbaycan’ın haklı mücadelesine destek veriyoruz. Sadece bölgesel bir güç olarak değil artık bir dünya gücü olma hedefiyle, masada dinleyen değil dinlenen bir ülke konumuna geçtik. Güçlü Türkiye ülkümüzü hayata geçirmek için gereken adımları büyük bir kararlılıkla atarken, ülkemizi kalkındırmak ve insanlarımızın yaşam kalitesini artırmak için de çok önemli ulaştırma ve altyapı projelerimizi birer birer hayata geçiriyoruz" dedi.

Ulaştırma projelerinin, AK Parti'nin 18 yıllık iktidarları döneminde kendileri için her daim milli bir mesele olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

"Bu anlayışla, 'Milli Ulaşım ve Altyapı Politikası' başlığı altında bugüne kadar yapılan işlere değer katacak adımları, hayata geçecek yeni projelerimizi ve reform çalışmalarımızı bir araya getirerek bir çalışma planı oluşurduk. 'Milli Bağımsızlık' ve 'Milli Ekonomi' düsturundan uzaklaşmıyor, Türkiye için üretmeye devam ediyoruz. Türkiye ve Malatya 18 yılda gerçek hizmet siyasetini gördü, dev projeler ile tanıştı. Son 18 yılda Malatya’nın sadece ulaşım ve erişim hizmetleri için 8 milyar 690 milyon lira yatırım yaptık. 2003 yılı öncesinde Malatya’nın kaç kilometre bölünmüş otoyolu vardı, 36 kilometre. Bugün bu uzunluk 432 kilometre. Malatya'yı Elazığ'a, Diyarbakır'a, Kahramanmaraş'a ve Adıyaman'a bölünmüş yollarla bağladık. Yani 80 senede 36 kilometre, 18 senede 396 kilometre. Hiç BSK kaplamalı yolu yokken, 302 kilometre BSK kaplamalı yol yaparak, Malatya'yı daha güvenli ve konforlu yollar ile tanıştırdık. Malatya'da karayolu çalışmalarında 1993-2002 yılları arasında 325 milyon TL harcama yapılmışken 2003-2020 yılları arasında bu tutar yüzde 1944 artışla 6 milyar 637 milyon TL'ye ulaştı. Bugün itibariyle toplam proje tutarı 4 milyar 923 milyon lira olan 8 karayolu projesine de devam ediyoruz. Özellikle Kömürhan Köprüsü, Kömürhan Tüneli ve Bağlantı Yolu Yapımı Projesi ile sadece Malatya’nın değil, bölgedeki tam 16 şehre faydası dokunacak bir eser ortaya koymuş olacağız. Projemiz, tüm bölgenin kalkınmasına damga vuracak, bölgeye ekonomik canlılık kazandıracaktır. Projemizin toplam uzunluğu 5 bin 155 metredir. Bugün itibariyle, projede yer alan çift tüp tünel inşaatının nihai beton kaplamasıyla birlikte, gergin eğik kablolu köprümüzün temelleri ve 168 metrelik pilon imalatını tamamladık. Projemizin bağlantı yollarını, köprü ve tünel ikincil işlerini kısa bir süre içinde bitirip, 15 Aralık 2020 tarihinde açılışını yapacağız."

'YENİ PROJELERLE İNSANIMIZIN KARŞISINA ÇIKMAYA DEVAM EDECEĞİZ'

Malatya'nın ulaşım ağının güçlenmesi için önemli çalışmalar yapıldığını aktaran Karaismailoğlu, şunları söyledi:

"Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatlarıyla 2003 yılında başlayan, devrim niteliğindeki havayolu yatırımları bu alanda tüm Türkiye de olduğu gibi Malatya’da da çok önemli gelişmeleri beraberinde getirdi. 2003 yılında bin 96 olan uçak trafiği 2019 yılında yüzde 392 artış ile 5 bin 389’a yükseldi. 89 bin olan yolcu sayısı 800 binleri buldu. Mevcut kapasitesi 500 bin olan yolcu olan terminal binasının kapasitesini artırmıştık. Bu sayede son 18 yılda Malatya ekonomisi büyüdü, refahı arttı ve daha fazla yatırıma ihtiyaç duydu. Havayolu ulaşımına yönelik yolcu talebinin giderek yükselmesi nedeni ile yapılan genişletmelerin ileriye yönelik ihtiyacı karşılayamayacağını tespit ettik. Bu amaçla yolcu hizmetinde istenilen hizmet kalitesine uygun, Malatya'ya yakışan yeni bir terminal binasının inşasına karar verdik. Proje çalışmalarını tamamladık. 2 Kasım 2020 tarihinde 'Malatya Havalimanı Terminal Binası ve Mütemmimleri Yapımı' ihalesini gerçekleştireceğiz. Malatya’ya 26 bin 765 metrekare büyüklüğünde ve 2,5 milyon yolcu kapasiteli yeni bir terminal binası kazandırıyoruz. Yeni terminal binası ve diğer tamamlayıcı tesisleri ile Malatya, havayolu taşımacılığı ve trafiğinde çok daha önemli bir konum üstlenecek. Malatya’ya gelen yerli ve yabancı ziyaretçi sayısında sağlanacak artış, bölge turizminin gelişmesine katkı sağlayacak. Ticaret faaliyetleri daha da hareketlendirecek. Ulaşım alanında bu adımları atarken Malatya’nın iletişim alt yapısı içinde çok önemli yatırımlar gerçekleştirdik. Fiberoptik kablo uzunluğunu 1229 kilometreden 4 bin 306 kilometreye çıkardık. Malatya’da hızlı internet kullanıcısı yok iken, bugün 621 bin hızlı internet abonesi bulunuyor. 58 PTT şubesini otomasyona açtık Şubelerin 25'ini de PTT Bank haline getirdik. Malatya Anadolu'yu anayurt yapan destanlar şehrinin adıdır. Bugüne dek Malatya için çok güzel hayaller kurduk ve gerçekleştirdik. Hayal kurmaktan vazgeçmeyelim. Sizlerde çok iyi bilirsiniz ki biz projeleri hazırladıkça 'hayal' dediler. Biz bu hayalleri bir bir hayata geçirmeye, hizmete açmaya başlayınca da türlü türlü bahanelerle yapımına engel olmaya çalıştılar, kirli oyunlara alet ettiler. Ama asla yılmadık, tehditlere kulak asmadık. Dik duruşuyla, cesaretiyle, yiğitliğiyle atılan her adımda yanımızda olduğunu gösteren, Battalgazi’nin torunları Malatyalılar oldukça, ne yaparlarsa yapsınlar, dev eserlerle, yeni projelerle insanımızın karşısına çıkmaya devam edeceğiz."

KÖMÜRHAN KÖPRÜSÜ'NÜN SON KAYNAĞI ATILDI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Malatya'daki temasları kapsamında geçen hafta 2 yakası birleştirilen yeni Kömürhan Köprüsü'nün şantiyesinde incelemelerde bulunarak, 'son kaynak' törenine katıldı. Bakan Karaismailoğlu, tören sonrası yaptığı açıklamada, stratejik konumdaki Kömürhan Köprüsü’nün şantiyesini incelediğini belirterek, "18 yıldır Cumhurbaşkanı'mızın liderliğinde, benzersiz çaba ortaya koyarak, ülkemize toplam 901,5 milyar liralık ulaşım ve haberleşme yatırımı yaptık. Daha yapacağımız çok ve büyük işler, dev projeler, nice teknolojik atılımlar var" diye konuştu.

Kömürhan Köprüsü’nün bölgedeki 16 şehre faydasının dokunacağını anlatan Bakan Karaismailoğlu, "Projemiz, tüm bölgenin kalkınmasına damga vuracak, bölgeye ekonomik canlılık getirecektir. Projemizin toplam uzunluğu 5 bin 155 metredir. Proje kapsamında; 1 adet 2,400 metre uzunluğunda çift tüp tünel, 1 adet 660 metre gergin eğik kablolu köprü ve 1 adet 123 metre uzunluğunda betonarme 2-2 köprü bulunmaktadır. Bugün itibarıyla projede yer alan çift tüp tünel inşaatının nihai beton kaplamasıyla birlikte gergin eğik kablolu köprümüzün temelleri ve 168,5 metrelik pilon imalatını tamamladık. 9 Eylül 2020'de, 25’inci ve son segmentin de konulmasıyla Kömürhan Köprüsü’nün köprü bileşimi gerçekleşti. Köprünün toplam 42 olan kablo germe işlemlerini bitirerek üstyapı çalışmalarına geçtik. Taşıt trafiğine 2x2 şeritli hizmet verecek Kömürhan Köprüsü, ters Y tipi kule olarak tasarlandı. Tek pilonlu ve orta açıklığının 380 metre olması sebebiyle dünya literatüründe de 4'üncü sırada yerini alacak. Projemizin bağlantı yollarını, köprü ve tünel ikincil işlerini kısa bir süre içinde bitirip, 15 Aralık 2020'de açılışını yapacağız" dedi.