EN ÇOK OKUNANLAR

Yayla cinayetinden yasak aşk çıktı, aynı aileden 5 kişi tutuklandı 

WhatsApp ile PCR testi; e-Nabız'a bile düştü

Ankara Şehir Hastanesinden '36 saat nöbet' açıklaması

Çığlığı çeken polislere beraat, yayınlayana hapis cezası

'Dans teklifi' cinayeti sanığına, indirimsiz müebbet istendi

Kurbağalıdere'de su samuru 

BASIN

27.05.2011 14:07

Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA)’nin, bu yıl İGDAŞ ana sponsorluğunda düzenlediği 14.Üniversitelerarası Reklam Yarışması’nın sonuçları belli oldu.

14. Üniversitelerarası Reklam Yarışması’nda birinciliği Anadolu Üniversitesi’nden Ajans Fikr-i Zehir takımı kazandı. Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleştirilen törende Üniversitelerarası Reklam Yarışması’nın ödülleri sahibini buldu.

IAA New York merkezinin dünya genelinde üniversite öğrencilerine yönelik olarak düzenlediği INTER-AD adlı yarışmanın yerel uygulaması olan Üniversitelerarası Reklam Yarışması’nın bu yıl ana sponsorluğunu İGDAŞ üstlendi. Türkiye’de reklam, pazarlama ve iletişim alanında eğitim gören yüksekokul ve fakülte öğrencilerinin katıldığı 14.Üniversitelerarası Reklam Yarışması’nda “Çevre Dostu Doğalgaz” konusu işlendi. Uluslararası Reklamcılık Derneği’nin bu yıl 14.’sünü gerçekleştirdiği yarışmaya Borusan Mannesmann da yardımcı sponsor oldu.

Öğrencilerin pazarlama ve iletişim konusunda gerçek hayattan, sosyal bir konu üzerinde düşünmesini sağlayan Yarışma’nın ödül töreni Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleşti. Yarışmada birinciliği Anadolu Üniversitesi’nden Ajans Fikr-i Zehir takımı kazandı. Yeditepe Üniversitesi’nden Ajans Maccho ve Ankara Üniversitesi’nden Ajans Cirrus ise ikinciliği paylaştı. Yarışma’nın üçüncüsü ise Ankara Üniversitesi’den Ajans Stratus oldu. Yarışma’da Dördüncü Işık Üniversitesi’nden Ajans Depo isimli takım olurken beşinci Ankara Üniversitesi’nden Ajans Cumulus isimli takım oldu.

Ödül töreninin açılış konuşmasını gerçekleştiren Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Uluslar arası Reklamcılık Derneği olarak bu etkinliğin öğrenciler için ciddi bir eğitim fırsatı olduğunu düşündüklerini ve sektöre daha donanımlı giriş yapmalarına destek olmaya çalıştıklarını belirtti. Yalçındağ konuşmasında yarışmanın diğer bir hedefinin de her sivil toplum örgütü gibi sosyal sorumluluklarının gereklerini yerine getirmek olduğunu, her yıl farklı bir sorunu ele aldıklarını ifade etti.

İGDAŞ Kurumsal İletişim ve Medya İlişkileri Müdürü Gülaçar Hız ise, yarışmanın bu yılki temasından İGDAŞ olarak büyük gurur duyduklarını belirterek, “Uluslararası Reklamcılık Derneği’nin, başarıyla düzenlediği ve her yıl daha fazla üniversite öğrencisinin katılımıyla büyüyen bu yarışmayı ve çıkan sonuçları dikkatle izliyor ve çok başarılı buluyorum. Bu yıl, İGDAŞ olarak bizim yarışmanın sponsorluğunu üstlenmemizin ve yarışma konusunun ‘Çevre Dostu Doğalgaz’ olmasının bizim için büyük bir mutluluk ve gurur kaynağı olduğunu belirtmek isterim” dedi.

Konuşmasında doğalgazın çevreci bir yakıt türü olarak İstanbul’un havasını ne kadar temizlediğinden söz eden Gülaçar Hız, bireylerde çevreci doğalgaz bilincini oluşturmak için projeler ürettiklerini ve hayata geçirdiklerini ifade etti.


İGDAŞ Kurumsal İletişim ve Medya İlişkileri Müdürü Gülaçar Hız, “Projelerimizi hazırlarken, hayata geçirirken her aşamasında inovasyon yönetim sistemini uyguluyoruz. Sosyal paydaşlarımızdan gelen her yeni fikri dikkate alıyoruz, verdiğimiz hizmete katkı sağlayan, kalite standartlarımızı daha yukarıya taşıyan her fikri ödüllendiriyoruz. Bu yarışmayla sizlerin ‘Çevre Dostu Doğalgaz’ konusundaki fikirlerinizi öğrenmeyi amaçladık. Sosyal paydaşımız olan siz değerli üniversite öğrencilerinin düşünce ve görüşlerini önemsiyoruz. Sizlerin gerçek hayattan alınmış bir model üzerinde çalışmanıza imkan yaratan reklam ve pazarlama stratejileri konusunda, akademik çalışmalarınıza paralel gerçek dünyada da iletişim tecrübeleri edinmenizi amaçlayan bu yarışmaya sponsor olmamızın temelinde de bu anlayış yer alıyor” dedi.

Uluslararası Reklamcılık Derneği 14. Üniversitelerarası Reklam Yarışması’nda birincilik ödülünü kazanan takım öğrencilerine birer “Macbook” hediye edildi.

İGDAŞ İstanbul’un havasını temizledi
İstanbul, İGDAŞ ile yaşanılır, nefes alınabilir bir şehir haline geldi. 1990’lı yılların başında özellikle kış aylarında hava kirliliği insan sağlığını görülmemiş biçimde tehdit ediyordu. Hava kirliliğinin arttığı günlerde, İstanbullulara gerekmedikçe sokağa çıkmamaları öneriliyordu. Medya organları, hava durumu gibi günlük hava kirliliği raporları yayımlıyordu. 1994-95 kış aylarında kükürtdioksit oranı Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği üst değer olan 125 mikrogram/m3’ün çok üstünde seyrediyordu. Bazı ilçelerde bu oran 600 mikrogram/m3’lere ulaşmıştı. Gazeteler, promosyon olarak gaz maskesi dağıtıyordu. İGDAŞ’ın kurulması ve doğalgaz kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte hava kirliliği 3 yılda Dünya Sağlık Örgütü’nün belirlediği maksimum sınırın altına düştü. İGDAŞ’ın hızla yürüttüğü altyapı çalışmalarıyla birlikte İstanbul’un havasındaki kükürtdioksit oranı her yıl daha da azaldı ve 2010 yılında 7 mikrogram/m3’e kadar indi.

İstanbul, temiz havası ile nefes alınabilir bir kent haline geldi. Bugün karşılaştırıldığında dünya başkentleri arasında havası en temiz kentler arasında ilk sıralarda yer alıyor.

27 Üniversite’den 59 takımın katıldığı 14. Üniversitelerarası Reklam Yarışması’nda ilk beşe giren takımların isimleri ise şöyle;


• Birinci; Anadolu Üniversitesi / Ajans FİKR-İ ZEHİR
• İkinci; Yeditepe Üniversitesi / Ajans MACCHO
Ankara Üniversitesi / Ajans CIRRUS
• Üçüncü; Ankara Üniversitesi / Ajans STRATUS
• Dördüncü; Işık Üniversitesi / Ajans DEPO
• Beşinci; Ankara Üniversitesi / Ajans CUMULUS


Yarışmayla ilgili kronolojik bilgi:
Her yıl ilgi ile karşılanan Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Üniversitelerarası Reklam Yarışması’na bugüne dek katılan üniversite ve takımlar şöyledir:

1997 – 1998 12 Üniversiteden 30 takım
Konu: “Reklamın Reklamı”

1998 – 1999 11 Üniversiteden 28 takım
Konu: “Can Güvenliğiniz İçin Emniyet Kemeri Takın”

1999 – 2000 13 Üniversiteden 37 takım
Konu: “Turizm’de Yabancıları Kazanalım”

2000 – 2001 14 Üniversiteden 33 takım
Konu: “Sporda Şiddet ve Holiganizme Hayır”

2001 – 2002 18 Üniversiteden 50 takım
Konu: “Denizlerimiz Boğuluyor, Onları Kurtaralım”

2002 – 2003 24 Üniversiteden 53 takım
Konu: “Çocuklarımızı Dövmeyelim”

2003 – 2004 18 Üniversiteden 39 takım
Konu: “Genç Evlilikler ve Genç Anneliklerin Önlenmesi”

2004 – 2005 23 Üniversiteden 54 takım
Konu: “Kızlarımızı Okula Gönderelim”

2005 – 2006 26 Üniversiteden 45 takım
Konu: “Kan Ver, Hayat Kurtar”

2006 – 2007 24 Üniversiteden 65 takım
Konu : “Haydi Çocuklar Süt İçelim”

2007 – 2008 29 Üniversiteden 68 takım
Konu : “Sağlık İçin Tuvalet Kağıdı Bilinci”

2008 – 2009 25 Üniversiteden 62 takım
Konu : “Gençlerin İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Sürecine Gönüllü Katılımı”

2009 – 2010 25 Üniversiteden 73 takım
Konu : “Sigorta Bilinci”

2010 – 2011 27 Üniversiteden 59 takım
Konu : “Çevre Dostu Doğalgaz”

Uluslararası Reklamcılık Derneği Hakkında

Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA), reklamveren, reklam ajansı ve medya ile reklama destek hizmetler üreten tüm kurumların yönetici ve çalışanlarını aynı çatı altında toplayan tek sektör örgütüdür. 1988 yılında kurulan Uluslar arası Reklamcılık Derneğinin140 üyesi ve Genç Profesyonel üyeleri bulunmaktadır. Uluslararası Reklamcılık Derneği’nin misyonu reklamın, yani ticari iletişimin değerini ve önemini yükseltecek çalışmalarda bulunmaktır.
1

Yayla cinayetinden yasak aşk çıktı, aynı aileden 5 kişi tutuklandı 

2

WhatsApp ile PCR testi; e-Nabız'a bile düştü

3

Ankara Şehir Hastanesinden '36 saat nöbet' açıklaması

4

Çığlığı çeken polislere beraat, yayınlayana hapis cezası

5

'Dans teklifi' cinayeti sanığına, indirimsiz müebbet istendi

6

Kurbağalıdere'de su samuru 

7

Elif Çakal'ın şüpheli ölümü; tutuklu bulunan 3 şüpheliye tahliye

8

HTS kayıtları, Ümitcan Uygun'u yalanladı

Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan önemli açıklamalar
ABD Elçiliği'nden 'Viyana Sözleşmesi' açıklaması
Antalya'da yalancı katil balina ölüsü kıyıya vurdu
WhatsApp üzerinden PCR testi: O laboratuvara baskın
Düğün sonrası düzenlenen eğlence 'hesap' nedeniyle kabusa dönüştü
HTS kayıtları, Ümitcan Uygun'u yalanladı
Ankara Şehir Hastanesinden '36 saat nöbet' açıklaması
10 yaşındaki Elçin'in bulduğu kaya parçası için 'milyonlarca yıllık fosil' incelemesi
Eda Nur'a 'cinsel saldırı' iddianamesi kabul edildi
Taksiciler Odası Başkanı: Bu rakamlar inanılacak gibi değil 
Çığlığı çeken polislere beraat, yayınlayana hapis cezası
Kurbağalıdere'de su samuru 
Arnavutköy'de uçuran kasis
Trabzon'da oda başkanının iş yerine silahlı saldırı; olay anı kamerada
WhatsApp ile PCR testi; e-Nabız'a bile düştü