Pandemi nedeniyle 3 kiÅŸiden 1'i daha çok kitap okumaya baÅŸladı
Birçok ülkede Dünya Kitap Günü’nün 27. yılı kutlanırken, pandeminin kitap okuma alışkanlıklarında yarattığı deÄŸiÅŸim de gündemdeki yerini koruyor. Online PR Servisi B2Press’in derlediÄŸi verilere göre, pandemiyle 3 kiÅŸiden birinin daha fazla kitap okumaya baÅŸlaması sayesinde, 2020’de küresel kitap pazarı 132,1 milyar dolara ulaÅŸtı. 2021’de 138,4 milyarı gören sektörün, 2028’e kadar 160 milyar doları zorlaması bekleniyor. Â

UNESCO’nun öncüsü olduÄŸu Dünya Kitap Günü, bu yıl 23 Nisan’da 27. kez kutlanırken, global kitap endüstrisi her geçen gün büyümeye devam ediyor. Grand View Research’ün konuya dair yayımladığı verilere göre, 2020’de 132,1 milyar dolara ulaÅŸan küresel kitap sektörü, 2021’de 138,4 milyarı gördü. Sektörün her yıl yüzde 2,4’lük bileÅŸik büyüme ortalamasıyla 2028’e kadar 159,3 milyar dolara ulaÅŸması bekleniyor. Online PR Servisi B2Press’in incelediÄŸi araÅŸtırmalara göre kitap endüstrisindeki yaÅŸanan artışa paralel olarak ise 2021’de dünya çapında yaklaşık 1,5 milyon yeni kitap yayınlandığı görülüyor. Teknoloji günlük hayatımıza gün geçtikçe daha fazla nüfuz etse de basılı kitapların popülerliÄŸi ise devam ediyor ve e-kitap satışları yüzde 8 azalırken, basılı kitaplara ilgi gün geçtikçe artıyor.Â
EN ÇOK OKUYAN ÜLKE: HİNDİSTANÂ
GeçtiÄŸimiz dönemde okumaya ilginin artmasında pandemi kısıtlamalarının etkisi öne çıkıyor. Online Bülten ve PR Servisi B2Press’in incelemeleri, her 3 kiÅŸiden birinin (yüzde 35) pandemi sebebiyle daha fazla okumaya baÅŸladığını gösteriyor. Koronavirüsün ortaya çıktığı Asya, pandemide en çok kitap okuyanlara da ev sahipliÄŸi yapıyor. En çok kitap okuyan ülkelerin ilk sıralarında bulunan Hindistan, Tayland ve Çin’in, zirvedeki yerini 2021’de de koruduÄŸu görülüyor. Avrupa sıralamasında ise Finlandiya ilk sırayı alırken, onu Polonya ve Estonya izliyor. ABD’nin 2021’de bir önceki yıla kıyasla yüzde 25 daha fazla okuduÄŸu tespit edilirken, Avrupa’dakilerin ise günde en az bir saatini kitap okumaya ayırdığı belirtiliyor. Â
Y KUÅžAÄžI HER ZAMAN DAHA ÇOK OKUYOR Â
2020 - 2021 verilerinden hareketle Online PR Servisi B2Press’in okuma alışkanlıklarını incelediÄŸi araÅŸtırmalar, Z kuÅŸağının salgın sırasında kitap okuma sıklığını diÄŸer nesillere göre artırdığına dikkat çekse de milenyum kuÅŸağının her zaman daha fazla okuduÄŸu kaydediliyor. Z kuÅŸağı okuduÄŸu kitapları genellikle sosyal medya aracılığıyla seçerken, X kuÅŸağı en çok satanlar listelerini takip etmeyi tercih ediyor. Her iki kuÅŸaktaki okurların %61’i kurgu olmayan kitapları okumayı seçerken, kurgu kitaplarda ise en çok romantizm, bilimkurgu ve ilham verici temalar öne çıkıyor.Â