EN ÇOK OKUNANLAR

İSTOÇ'ta kavanoz kapağı kapış kapış... Sadece 1 koli kaldı

Kına gecesinde dehşet! Gelinin yakınları damadı öldürdü

Gören 'kale' sanıyor, ne olduğunu öğrenen şaşırıyor

Kahreden an! Ölüm böyle geldi

17 yaşındaki çocuk babasını defalarca bıçaklayarak öldürdü

Dev dönüşüm başlıyor

Sağlık-Yaşam

Prof. Dr. Özyaral’dan sınava bir hafta kala beslenme önerileri

İSTANBUL, (DHA) - 07.06.2019 12:55
Prof. Dr. Özyaral’dan sınava bir hafta kala beslenme önerileri

Prof. Dr. Oğuz Özyaral, 2019 YKS (Yükseköğretim Kurumlarına Giriş Sınavı) öncesi öğrencilere beslenme tavsiyelerinde bulundu. Özyaral, hızlı enerji ve uzun süreli enerji depolaması sağlayan fındık, badem, ceviz, fıstık ezmesi ve kaju gibi kuruyemişlerin sınava bir hafta kala tüketilmesi gerektiğini belirtti.

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilecek olan YKS’ye az bir zaman kaldı. İstanbul Rumeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Oğuz Özyaral, sınav kaygısı yaşayan öğrencilere beslenmelerinde dikkat etmeleri gereken hususlar konusunda önemli uyarılarda bulundu. Sınava bir hafta kaldığına dikkat çeken Prof. Dr. Oğuz Özyaral, bu dönemde öğünlere mutlaka bir kase yoğurt tüketilmesi gerektiğini belirtti. Yoğurdun yüksek bir protein kaynağı olduğunu söyleyen Prof. Dr. Özyaral, “Bunun yanı sıra meyve tüketimine de dikkat etmelisiniz. Verdiği enerji seviyesi çok güçlü ve uzun olduğundan günde en az bir elma tüketilmelidir. Hızlı enerji ve uzun süreli enerji depolaması sağlayan fındık, badem, ceviz, fıstık ezmesi ve kaju da bu dönemde tüketilebilir” dedi.

SON 3 GÜN KALA YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER

Ispanak, lahana, roka, tere ve pazı gibi yeşil yapraklı sebzelerin sınava son 3 kala tüketilmesi gerektiğini anlatan Prof. Dr. Özyaral, şu tavsiyelerde bulundu:

"Yeşil yapraklı sebzeler vitamin ve mineral açısından faydalı ve düşük kalorisinin yanı sıra lezzetlidir. Vücudun en büyük enerji kaynağı ise sudur. Hafifçe, limon, meyve dilimleri ve tarçınla aromalandırılan sular da destekleyicidir. Erkekler günde 10 bardak, kadınlar ise en az 8 bardak su tüketmelidir. Çay, kahve ayrıca yeşil çay ve diğer bitki çayları da zindelik verir, zihin açıklığı sağlayarak yorgunluğu alır. Ancak günlük tüketim 3 fincanı aşmamalıdır. Karpuz ise iyi bir su kaynağı ve enerji artırıcı olması nedeniyle tüketilmelidir."

ODAKLANMADA BİR SAATLİK ARTIŞ SAĞLAR

Humus, nohut, tahin, limon, kırmızıbiberin protein, zeytinyağının ise C vitamini yönünden zenginliğiyle tam bir enerji deposu olduğunu anlatan Prof. Dr. Özyaral, enerji artışı için ev yapımı meyveli ayran, muzlu süt, elma, portakal, havuç, nar suları yada meyve suyu karışımlarının tüketilmesi tavsiyesinde bulundu. Özyaral, bu meyve sularının odaklanmada 45 dakika ile bir saatlik bir artış sağlayacağını da belirtti.

1

İSTOÇ'ta kavanoz kapağı kapış kapış... Sadece 1 koli kaldı

2

Kına gecesinde dehşet! Gelinin yakınları damadı öldürdü

3

Gören 'kale' sanıyor, ne olduğunu öğrenen şaşırıyor

4

Kahreden an! Ölüm böyle geldi

5

17 yaşındaki çocuk babasını defalarca bıçaklayarak öldürdü

6

Dev dönüşüm başlıyor

7

İçişleri Bakanlığı açıkladı! Dev operasyonda 2 bin 806 kişi yakalandı

8

208 fotoğraf ve 9 video çekmiş... Hizbullah ajanının İstanbul hedefleri

EN YENİLER

Bisikletle Fransa'dan Moğolistan'a gidiyorlar
'ADVENT' ile ilk atışlar başarıyla gerçekleştirildi
Çankırı'da fuhuş operasyonu: 6 gözaltı
Ormanya'da doğa ile baş başa
fotoğraf// Cumhurbaşkanı Erdoğan TEKNOFEST'te konuştu (1)
Öğrenciler, 112 ebabil yavrusunun gönüllü bakıcıları oldu
Çankırı'da polis, aranan 3 kişiyi yakaladı
Fetih kutlamaları hazırlıkları başladı
Sonbaharda deniz keyfi