EN ÇOK OKUNANLAR

Sağlık çalışanı eşine ve onun çocuğuna işkence etti; kadın öldü, çocuk beyin kanaması geçirdi

Doktor Zeynep'i öldüren 8 aylık eşi: 'Yakışıklı değilsin' dedi

ABD'de parti yapılan evin balkonu çöktü: 9 yaralı

Engelli Hafize, 'demir kafeste' öldü 

Tartıştığı kocasını bıçakla öldürdü

Evliliğinden itibaren her yıl 1 çocuk doğurdu! 11 çocuklu ABD'li annenin hayali şaşırttı

Sağlık-Yaşam

Sağlık Bakanlığı: Kalabalık iftar sofraları kurulmamalı

ANKARA, (DHA) 10.04.2021 10:52
Sağlık Bakanlığı: Kalabalık iftar sofraları kurulmamalı

Sağlık Bakanlığı'ndan "Ramazan'da beslenme önerileri dikkate alınmalı, kalabalık iftar sofraları kurulmamalı ve sosyal mesafe kurallarına azami özen gösterilmelidir" uyarısında bulunuldu.

Bakanlık 'Ramazanda beslenme önerileri' başlığıyla yaptığı yazılı açıklamada vatandaşın, Covid-19 salgını nedeniyle öncelikle pandeminin yayılımının önlenmesi amacıyla alınan tedbirlere uygun hareket etmesi gerektiği belirtildi. Açıklamada, "Ramazan’da beslenme önerileri dikkate alınmalı, kalabalık iftar sofraları kurulmamalı ve sosyal mesafe kurallarına azami özen gösterilmelidir. Oruç tutan vatandaşlarımız Ramazan boyunca yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat etmelidir. Sahur öğünü atlanmamalıdır. Sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta, tam tahıllı ekmekler gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılabilir ya da çorba, zeytinyağlı yemekler, yoğurt ve salatadan oluşan bir öğün tercih edilebilir. Gün içerisinde aşırı acıkma problemi olanların midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur pilavı gibi yemekleri tüketmesi; aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemekler ile hamur işlerinden uzak durulması uygun olacaktır" denildi. 

'SIVI TÜKETİMİNE DİKKAT EDİLMELİ'

İftarda kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğduğuna dikkat çekilerek, "Yapılan en büyük hatalardan biri çok hızlı şekilde, yüksek miktarda besin tüketmektir. Çok hızlı yemek yendiğinde hem sağlık açısından risk oluşabilir hem de ilerleyen günlerde kilo alımına zemin hazırlayabilir. Sıvı tüketimine dikkat edilmelidir. Yeterince sıvı alınmazsa su ve mineral kaybı sonucu, bayılma, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri yaşanabilmektedir. İftar ile sahur arasında en az 2 litre su içilmeli, bununla birlikte sıvı ihtiyacını karşılayacak ayran, taze sıkılmış meyve-sebze suları, sade soda gibi içecekler tüketilmelidir" denildi. 

'ARALIKLI VE KÜÇÜK PORSİYONLAR'

İftar ve sahurda kan şekerini birden yükseltmeyen, uzun süre tokluk hissi sağlayan, yavaş sindirilen proteinli ve lifli gıdalar, tam tahıllı ürünler, kuru baklagiller, süt ürünleri, yumurta, bal, taze sebze ve meyveler, şekersiz hoşaf veya komposto, hurma, ceviz, kavrulmamış fındık veya badem tercih edilmesi gerektiği kaydedildi.

Rafine ürünlerden, beyaz undan yapılmış kek, poğaça ve kurabiye gibi hamur işleri ile şekerli yiyeceklerden uzak durulması gerektiği vurgulanarak, şunlar kaydedildi: 

"İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanmalıdır. Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra aralıklı ve her seferinde küçük porsiyonlar tercih edilmelidir. Çiğ veya az pişmiş hayvan ürünleri yemekten kaçınılmalı, iyi pişmiş yiyecekler alınmalıdır. İftardan sonra tatlı yenilecekse; sütlü tatlılar veya meyve, hoşaf ve kompostolar tercih edilmelidir."

'MEYVE TÜKETİMİ ÖNEMLİ'

Oruç tutarken, bağışıklık sistemini güçlendirici özelliği olan A ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerden zengin sebzelerin yanı sıra kış aylarında bolca bulunan portakal, mandalina, elma gibi meyvelerin tüketiminin önemli olduğu kaydedildi. Açıklamada, "E ve D vitaminleri de bağışıklığın güçlendirilmesinde önemli rol oynamaktadır. D vitamini güneş ışınlarıyla deri tarafından üretilen bir vitamindir ve besinlerde pek fazla bulunmaz. Özellikle kışın güneşten faydalanmasının mümkün olmadığı hallerde besin desteği olarak D vitamini alınabilir. Sebzeler, kurubaklagiller, yağlı tohumlar, meyveler ve probiyotik ürünler kefir, yoğurt, ayran, boza, tarhana, şalgam suyu, turşular bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için tüketilmesi gereken besinlerdir. Şalgam suyu ve turşu gibi çok tuzlu gıdaların tüketiminde yüksek tansiyon hastaları dikkat etmelidir. Tütün ve tütün ürünleri kullanılmamalı, iftar ve sahurda dişler mutlaka fırçalanmalıdır" denildi. 

 

1

Sağlık çalışanı eşine ve onun çocuğuna işkence etti; kadın öldü, çocuk beyin kanaması geçirdi

2

Doktor Zeynep'i öldüren 8 aylık eşi: 'Yakışıklı değilsin' dedi

3

ABD'de parti yapılan evin balkonu çöktü: 9 yaralı

4

Engelli Hafize, 'demir kafeste' öldü 

5

Tartıştığı kocasını bıçakla öldürdü

6

Evliliğinden itibaren her yıl 1 çocuk doğurdu! 11 çocuklu ABD'li annenin hayali şaşırttı

7

Umman körfezinde gemiye yapılan operasyondan cephanelik çıktı

8

3 bin 300 yıllık yazıtı kapı sövesi yapmışlar

İllere göre vaka haritası güncellendi
Bayramda havalar nasıl olacak? Meteoroloji gün gün açıkladı
10 yıl sonra ağlatan buluşma
TGC'den DHA'ya 'Gazetecilik başarı ödülü'
3 bin 300 yıllık yazıtı kapı sövesi yapmışlar
Bakan Karaismailoğlu'ndan İkizdere açıklaması: 10 ağaç etkilenecekse yerine 100 ağaç ekeceğiz
Feci kaza! Bir aile yok oldu
Görülmemiş vahşet! Yol kenarında gördü, hemen yanına koştu
Engelli Hafize, 'demir kafeste' öldü 
Bakan Çavuşoğlu: Vahşete ses çıkarmayanlar barış sürecinden bahsetmesin
Çalışmalar başladı! Deniz salyası ekonomiye kazandırılacak
Fenomen 'Ares' cinayeti davasında baba ve oğluna 18'er yıl hapis
Tatbikata katılacak Mehmetçik sınır kapısından geçiş yaptı
Türkiye'ye kaçak yollarla girerken yakalanan DEAŞ'lı kadın FETÖ'nün 'Altın Nesil'  kolejinden mezun 
Evliliğinden itibaren her yıl 1 çocuk doğurdu! 11 çocuklu ABD'li annenin hayali şaşırttı