Son dakika arama motoru haberleri ile ilgili DHA'ya eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan arama motoru gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan arama motoru haber sayfamızda...
haber başlıkları altta listelenmiştir. Son dakika haberleri de dahil olmak üzere şu ana kadar eklenen toplam 182 arama motoru haberi bulunmuştur.
Türk ilaç sektörünün ihracatı 10 yılda 2 kattan fazla arttı
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi'nin açıkladığı verilere göre Türkiye'deki ilaç sektörü, global çaptaki faaliyetleriyle büyümeye devam ediyor. İstatistikler, Türk ilaç sektörünün ihracatının 2010'dan bu yana iki kattan fazla artarak 2 milyar dolara ulaştığına işaret ediyor. Türkiye, başta MENA ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkeleri olmak üzere, toplam 169 ülkeye ilaç satışı gerçekleştiriyor.
“Günlük 100 bin içerik üretme kapasitesine sahibiz”
Yapay zeka yardımıyla içerik üretmenin işletmelerin, zaman ve işgücünden tasarruf etmelerini sağladığına dikkat çeken yapay zeka destekli içerik üretimi platformu FatBotter’ın veri analisti Deniz Şavkay, “Günlük 100 bin içerik üretme kapasitesiyle sadece makale değil, aynı zamanda ürün açıklamaları ve değerlendirme yazıları gibi pek çok metni de yapay zeka desteğiyle hazırlıyoruz” dedi.
En çok aranan diziler listesinde iki Türk dizisi yer aldı
1999’dan bu yana internet kullanıcılarının dizi ve film arama trendlerinin incelendiği yeni bir araştırma yapıldı. Google’ın arama trendlerini ölçümleyen birimi Google Trends tarafından yayımlanan Google Trends Time Capsule açık verilerinin incelenmesiyle oluşturulan çalışmada, en iyi yabancı diziler ve en popüler yabancı filmler listelendi. Her yılın en çok aranan beş dizisini listeleyen araştırmada The Simpsons, 18 kez yer alarak zirvede konumlandı. The Simpsons'ı Game of Thrones, South Park, The Walking Dead ve Family Guy dizileri izledi. Çalışmadaki en çarpıcı verilerden biri de iki Türk dizisinin bu listede yer alması oldu. Sen Çal Kapımı, 2021’de en çok aranan diziler listesinde You Knock on My Door ismiyle yer aldı. Öte yandan Yalı Çapkını da 2023'ün en çok aranan ilk 5 dizisi arasında sıralandı.
İnternet kullanan her 10 kişiden 4'ü internet reklamlarından etkileniyor
Ticaret Bakanlığı'nın Dijital Mecralarda Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Araştırma Raporu'na göre, araştırmaya katılanların yüzde 48'i yüksek düzeyde dijital mecra kullanıyor ve internet kullanan her 10 kişiden 4'ü bir mal ya da hizmet satın alma aşamasında internet reklamlarından etkileniyor.
"Markalar 2024'te organik büyümeye yönelecek"
Dijital ajans ROIBLE'nin kurucusu İbrahim Akşen, "2024, ihracat için önemli bir dönüm noktası olacak. İç pazardaki daralma beklentileri göz önüne alındığında, dış pazarlara açılmak bir zorunluluğa dönüşüyor. Özellikle imalat sektöründe faaliyet gösteren ve ihracat kapasitelerini artırmayı hedefleyen şirketler, arama motoru optimizasyonu (SEO) gibi organik büyüme araçlarını etkin bir biçimde kullanarak daha az bütçeyle daha güçlü sonuçlar elde edebilir" dedi.
Dijital pazarlama ajansı ‘Başarıya Götüren SEO Stratejisi’ ödülü aldı
Türkiye'den kurumların pazarlama süreçlerindeki tüm faaliyetlerinin değerlendirildiği İstanbul Marketing Awards’ta Clicksus Dijital Pazarlama Ajansı’nın Alnus Yatırım için organik kanallar geliştirmek üzere hayata geçirdiği proje, ‘Dijital ve Teknoloji’ kategorisinde ‘Başarıya Götüren SEO Stratejisi’ ödülüne layık görüldü.
Bitcoin adaptasyonunu hızlandırmak hedefiyle blokzinciri teknolojisi geliştirildi
Başta Bitcoin olmak üzere kripto para birimlerine yönelik kurumsal ilginin artışı, Bitcoin'deki güncel fiyat gelişmeleri ve yükselen adaptasyon, kripto para birimlerinin gelecekte hem ulusal hem de uluslararası ödemeler için bir alternatif sunabileceği yönündeki beklentileri destekledi. Statista tahminleri, halihazırda 1,20 milyar dolarlık bir pazar oluşturan kripto ödemeler pazarının 2029'a kadar 4 milyar dolar büyüklüğü aşacağını gösterirken, Bitcoin'in ölçeklenebilirlik problemini çözerek daha yaygın bir ödeme aracı olarak benimsenmesini mümkün kılmak hedefiyle Tectum isimli yeni bir blokzinciri geliştirildi.
Ünlü şeflerin rezervasyon dolandırıcıları ile başı dertte
Son dönemde ortaya çıkan yeni dolandırıcılık yöntemlerinden biri de ünlü restoranların internet sitelerini kopyalayıp, müşterilerden sahte rezervasyonlar için kapora ücreti almak oldu. Ünlü şef Arda Türkmen de dolandırıcıların hedefi oldu. Arda Türkmen yaşadıklarını anlatırken dolandırıcıların kendisinden de Bin Euro istediğini söyledi. Prof. Dr. Berk Üstündağ ise yapay zeka araçlarının kullanılarak dolandırıcılığın arttığını vurguladı.
"Yapay zeka üretimi içerikler, bireysel girişimcileri dijital ortamda güçlendiriyor"
Yapay zeka destekli makale botu FatGPT'nin ürün yöneticisi Fatih Akan, “Hem zaman tasarrufu sağlayan, hem maliyetleri düşüren, hem de arama motorlarında iyi performans gösteren yapay zeka üretimi içerikler, düzenli makale ve içerik yazmak zorunda olan pazarlama profesyonellerini, küçük işletmeleri, bireysel girişimcileri dijital ortamda güçlendiriyor. Bu sebeple, geliştirdiğimiz yapay zeka destekli makale botu FatGPT de Türkiye'de içerik üreticileri ve şirketler tarafından kısa sürede benimsendi" dedi.
Siber güvenlik şirketi, Google Türkiye'deki sahte arama sonuçlarını inceledi
Siber güvenlik şirketi DNSSense tarafından yürütülen vaka çalışmasında, Türkiye’deki bir teknoloji şirketinin alan adına yönelik arama sonuçlarında çıkan sahte sitelerden birinin istatistikleri, bir arama motoru optimizasyonu aracı üzerinden incelendi. İncelenen sahte internet sitesinin 1 haftalık sürede Google Türkiye'de 12 bin 200 anahtar kelimede sıralama kazandığı, aylık ortalama tahmini trafiğinin ise yaklaşık 18 bin 900’e ulaştığı görüldü.
Dijitalde doğru araçları kullanarak markalaşmak önem kazanıyor
Tüketicilerin ürün ve hizmetlere dijital platformdan erişmeye yönelik yoğun talebi, her ölçekten markanın dijital stratejileri benimsemesini ve dijital markalaşmayı önceliklendirmesini beraberinde getirdiğini söyleyen Dijital pazarlama ajansı Site Destek'in Kurucusu Kamil Keleş, "Dijitalde var olmak isteyenler, marka kavramını ve markalaşmanın gücünü çok iyi bilmeli. Dijital pazarlama, internet sitesi hızından sosyal medya kanallarındaki varlığa, arama motoru optimizasyonundan ürün ve içerik sayfalarının niteliğine, e-posta pazarlamasından mobil analitiklere, grafik tasarımdan halkla ilişkiler pratiklerine kadar uzanan geniş bir yelpaze. Her ölçekten işletme ve her uzmanlıktan birey için dijitalde doğru araçları kullanarak markalaşmanın önemine inanıyorum" dedi.
Vize dolandırıcılarına dikkat; arama motoru reklamlarını kullanıyorlar
Yurt dışına çıkmayı planlayanları vize dolandırıcılığına karşı uyaran Yandex Leading Certified ve Google Premier Partneri IQUEEM Kurucusu Berkun Meral, "Siber saldırganlar, vize başvuru merkezlerinde yaşanan yoğunluk ve artan ret oranlarını fırsat bildi. Doğru anahtar kelimelerle google gibi arama motorlarında reklam açan saldırganlar, aracı kuruluşların ve konsoloslukların internet sitelerine benzer arayüzleri kolayca geliştirebiliyor. Örneğin bir ön ödeme alarak randevu kontenjanı oluşturma veya doğrudan sorunsuz vize alma şansı sunma gibi vaatlerle, vize başvurusu yapmayı planlayanların dikkatsizliğinden yararlanabiliyor" dedi.
“İşletmelerin sosyal medyada etkileşimleri son 3 yılda yüzde 61 düştü”
Dijital pazarlama faaliyetlerinin unsurları arasında yer alan sosyal medya platformları, markaların hedef kitleleriyle etkileşim için kullandıkları kanalların başında geliyor. Markaların sosyal medya davranışlarını inceleyen ‘2023 Engagement Report’ adlı raporda, işletmelerin sosyal medyadaki paylaşımlarının etkileşim oranlarının Instagram'da son 3 yılda yüzde 61 düştüğünü gösterdi.
"Türkiye’de sağlık turizmi dijital pazarlama ile kısa sürede büyüyor"
Sağlık turizminin dijital pazarlamayla kısa sürede büyüdüğünü söyleyen Profesyonel SEO Eğitmeni Ayhan Karaman, “Dijital pazarlama sağlık turizminde önemli bir yere sahip. Doğru dijital pazarlama stratejileriyle sağlık turizmindeki talebi yükseltmek ve yönlendirmek mümkün. Çünkü dijital pazarlama ve SEO çalışmaları, ülkemizdeki doktorların arama motorlarında öne çıkmasını sağlıyor. Bu da dünyanın dört bir yanındaki hastanın odağını ülkemize çeviriyor” dedi.
İnternet kullanıcılarının yüzde 99.4’ü 2’nci sayfa arama sonuçlarına bakmıyor
Global SEO platformu Ahrefs’in paylaştığı verilere göre, internetteki deneyimlerin yüzde 68'i bir arama motoru ile başlıyor. Kullanıcıların yüzde 99.4’ü birinci sayfadaki arama sonuçlarına tıklarken, Google arama sonuçlarında sıralamadaki ilk üç site de tüm tıklamaların yüzde 54,4'ünü alıyor ve site sahipleri ziyaretçilerini müşteriye dönüştürebiliyor.
TikTok #Neİzlesem'i hayata geçirdiğini duyurdu
TikTok, film ve diziseverleri bir araya getiren yeni eğlence noktası #Neİzlesem'i duyurdu. 7 Nisan itibarıyla hayata geçecek olan #Neİzlesem 'de kullanıcılar, birbirinden farklı dizi ve filmleri keşfetme, alanında uzman içerik üreticilerinin film ve dizi eleştirilerini izleme ve favori listelerini öğrenme imkanı bulacak.
Yeni iş alanlarına giren işletmeler daha hızlı büyüyor
Geçtiğimiz 3 yılda küresel ekonomik paradigmada yaşanan değişim, işletmelerin stratejik önceliklerini de etkiledi. McKinsey tarafından yürütülen bir araştırmada, yeni iş alanlarına giren büyük şirketlerin daha iyi büyüdüğü görüldü.
"Tüketiciler hizmet sektöründe farklı alternatifler arıyor"
Temizlik, tadilat, nakliye, fotoğraf çekimi, düğün, nişan organizasyonları gibi alanlarda tüketiciyi profesyonellerle bir araya getiren bir platform olarak faaliyet gösteren ProYolla Kurucusu Tuncer Türker, "Dünyanın farklı bir ekonomik paradigmaya geçiş yaptığı bu dönemde giderleri kısmak ve tasarruf etmek, her hane halkının önceliği haline geliyor. Fakat acil ihtiyaçlar, beklenmedik sürprizler, rutin ve lüks olmayan harcamalar varlığını koruyor. Tüketiciler hizmet sektöründe farklı alternatifler arıyor" dedi.
Arama motoru optimizasyonu bütçeleri 2023’te artacak
Alışverişlerin sanal ortama taşınmasıyla e-ticarette dijital rekabet de arttı. E-ticarete ilişkin bir araştırmada 350 küresel ticaret liderine göre 2022’de büyümenin önündeki en büyük engelin rekabet olduğu görüldü. Dijital rekabette avantaj kazandıran arama motoru optimizasyonuna ilişkin trendler de açıklandı. Search Engine Journal tarafından hazırlanan State of SEO raporunda, araştırma katılımcılarının yüzde 56’sının şirketlerin SEO harcamalarının gelecek yıl artacağını öngördüğü tespit edildi.
Köpek gezdiriyorlar, öğrencilere yemek pişiriyorlar, tadilat yapıyorlar...uygulama ek gelir oldu
Online hizmet pazarının arama motoru 'VARMI' konuma göre ihtiyaç duyulan hizmeti bulma özelliği sayesinde hizmet almak veya vermek isteyen kişilerin en hızlı şekilde birbirini bulmasını sağlıyor. VARMI uygulaması yarattığı ekosistem sayesinde kullanıcılarına yetenekleri doğrultusunda gelir elde etme imkanı da sağlıyor.
Köpek gezdiriyorlar, öğrencilere yemek pişiriyorlar, tadilat yapıyorlar...uygulama ek gelir oldu
Online hizmet pazarının arama motoru 'VARMI' konuma göre ihtiyaç duyulan hizmeti bulma özelliği sayesinde hizmet almak veya vermek isteyen kişilerin en hızlı şekilde birbirini bulmasını sağlıyor. VARMI uygulaması yarattığı ekosistem sayesinde kullanıcılarına yetenekleri doğrultusunda gelir elde etme imkanı da sağlıyor.
Genetik testlere ulaşımı kolaylaştıracak TRGENTEST arama motoru geliştirildi
TIBBİ Genetik Derneği tarafından AstraZeneca Türkiye'nin koşulsuz katkılarıyla hayata geçirilen TRGENTEST arama motoru sayesinde genetik hastalıkların tanısında kullanılan genetik testler ve yapıldıkları laboratuvarlar listeleniyor, böylelikle hastalar Türkiye genelindeki laboratuvarlara ve yaptıkları testlere bir tık kolaylığıyla ulaşabiliyor. Hedeflerinin testlerin ruhsatlı merkezlerden vatandaşa doğru bir şekilde erişebilmesi olduğunu söyleyen Tıbbi Genetik Derneği Başkanı Doç. Dr. Taha Bahsi, "Burada çıkış hedefimiz gerçekten bu testlerin ruhsatlı merkezler tarafından yapıldığının bilinmesi çünkü Sağlık Bakanlığı tarafından genetik hastalıklar değerlendirme merkezi ruhsatı olmadan da bu testleri gerçekleştirdiğini belirten kurumlar oluyor. Biz halkımızın bu testlere doğru yerden erişmesini istedik" dedi.
Ankara'da 'Health Türkiye' tanıtıldı
Sağlık Bakanlığı'nın ilgili kamu şirketi Uluslararası Sağlık Hizmetleri Anonim Şirketi (USHAŞ) tarafından Türkiye'nin sağlık hizmetlerini dünyaya tanıtmak ve sağlık turizmine değer katmak amacıyla geliştirilen uluslararası sağlık hizmetleri markası 'Health Türkiye', Ankara'da tanıtıldı.
10 kullanıcıdan 9’u mobilde 5 saniyede yüklenmeyen siteyi kapatıyor
Dönüşen alışveriş alışkanlıkları, e-ticareti pek çok perakendeci için temel iş süreçlerinden biri haline getirdi. AfterShip tarafından yapılan bir araştırmada 10 kişiden yaklaşık 7’sinin, haftada en az bir kez online alışveriş yaptığı, 5 kullanıcıdan dördünün ise e-ticarette daha iyi deneyimler aradığı görüldü. Becca Digital Technology Kurucusu Berkay Akıncı, "Kullanıcılar mobil cihazlarını alışverişler için sıkça kullanıyor ve bir sayfanın yüklenmesi için en fazla 3 saniye bekliyor. 3 saniyede açılmayan siteler 10 kullanıcıdan 3’ünü, 5 saniyede yüklenmeyenler ise 10 kullanıcıdan 9’unu kaybediyor” dedi.
Arama Motoru ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.