Kayseri'de 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yüzde 40'ı asılsız çıktıKayseri'de, yılın ilk 4 ayında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrıların yüzde 60'ı gerçek vakaya dönüşürken, yüzde 40'ı ise gereksiz aramalar ve asılsız ihbarlardan oluştu. Merkez müdürü Mustafa Ak, "Yılda 1 milyon 750 bin çağrı alıyoruz. Bu çağrıların yüzde 60'ı vakaya dönüşen kaynak ataması yaptığımız, olaya gittiğimiz vakalar. Yüzde 40'ı ise genellikle bilgi danışma çağrıları, yani vakaya dönüşmeyen çağrılar" diye konuştu.
TBMM'de bu hafta 112'ye yapılan asılsız ihbar cezalarının artırılması görüşülecekTBMM Genel Kurulunda bu hafta, 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayıp meşgul edenlere verilen idari para cezalarının artırılmasına yönelik düzenlemeyi de içeren, 'Bazı Kanunlar ile 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi' görüşülmeye başlanacak.
TBMM'de bu hafta asılsız ihbar cezalarının artırılması görüşülecekTBMM Genel Kurulunda bu hafta, 112 Acil Çağrı Merkezi'ni meşgul etmek amacıyla arayanlara verilen idari para cezalarının artırılmasına yönelik düzenlemeyi de içeren, 'Bazı Kanunlar ile 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi' görüşülmeye başlanacak.
Batman'da 112'ye gelen çağrıların yüzde 80'i asılsız çıktı; 1 kişi 4 ayda 11 bin 156 ihbar yaptıBatman'da 2024’ün ilk 11 ayında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen toplam 807 bin 494 çağrının 647 bin 519'u asılsız çıktı. 159 bin 975 çağrı ise ilgili kurumlara yönlendirilerek, gerekli müdahalelerin yapılması sağlandı. Sadece 1 kişinin 4 ayda 11 bin 156 kez asılsız çağrıda bulunduğu belirtildi.
Batman'da 112'ye gelen çağrıların yüzde 80'i asılsız çıktı; 1 kişi 4 ayda 11 bin 156 ihbar yaptıBatman'da 2024’ün ilk 11 ayında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen toplam 807 bin 494 çağrının 647 bin 519'u asılsız çıktı. 159 bin 975 çağrı ise ilgili kurumlara yönlendirilerek, gerekli müdahalelerin yapılması sağlandı. Sadece 1 kişinin 4 ayda 11 bin 156 kez asılsız çağrıda bulunduğu belirtildi.
Asılsız ihbarlar ve evine gelen siparişler ailenin psikolojisini bozduGaziantep'in Nizip ilçesi'nde yaşayan Öztürk ailesi, 2 yıldır sürekli yapılan asılsız ihbarlar, ölüm ilanları, siparişler nedeniyle sorun yaşamaya başladı. Sık sık 112'ye yapılan ihbarlar nedeniyle itfaiye, polis, ambulans ve cenaze aracı gelen evine, esnaf tarafından da kimliği belirsiz kişilerce sipariş edilen yemek ve tatlı göndermesinin psikolojisini bozduğunu anlatan Öztürk ailesi, sürekli polise şikayette bulunmalarına rağmen sonuç alamadıklarını ifade etti.
Kapanan yolları açtırmak için 112'ye asılsız ihbarda bulunuyorlarMuş'ta, kar yağışı nedeniyle ulaşıma kapanan köylerinin yolunu bir an önce açtırmak isteyenler, 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayıp, ‘Acil hastam var' diyerek asılsız ihbarda bulunuyor. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Mergen, asılsız ihbarda bulunmanın cezasının 512 TL olduğunu belirterek, “Bu tür ihbarlar yüzünden ambulans ve ekiplerimiz, hastalar ile acil vakalara zamanında müdahale edemiyor ve ulaşamıyor" dedi.
Kapanan yolları açtırmak için 112'ye asılsız ihbarda bulunuyorlarMuş'ta, kar yağışı nedeniyle ulaşıma kapanan köylerinin yolunu bir an önce açtırmak isteyenler, 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayıp, ‘Acil hastam var' diyerek asılsız ihbarda bulunuyor. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tuncay Mergen, asılsız ihbarda bulunmanın cezasının 512 TL olduğunu belirterek, “Bu tür ihbarlar yüzünden ambulans ve ekiplerimiz, hastalar ile acil vakalara zamanında müdahale edemiyor ve ulaşamıyor" dedi.