Son dakika black friday haberleri ile ilgili DHA'ya eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan black friday gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan black friday haber sayfamızda...
'Yavaş açılan internet siteleri, 10 kişiden 7'sinin satın alma isteğini azaltıyor'Yerli teknoloji şirketi Odeaweb'in kurucu ortağı Ozan Okur, alışveriş sezonunun, e-ticaret sitelerinde optimizasyon ihtiyacını artırdığını söyleyerek "Bir sitenin açılma süresindeki iki saniyelik artış dönüşüm oranını yüzde 1'e yakın düşürüyor. Yavaş açılan internet siteleri, 10 kişiden 7'sinin satın alma isteğini azaltıyor” dedi.
Kasım indirimlerinde en çok şikayet edilen konular belli olduKASIM ayı, dünya genelinde ve Türkiye’de perakende ve e-ticaret sektörlerinin en hareketli dönemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Yoğun alışveriş dönemi, artan satış hacimlerinin yanında tüketici memnuniyeti açısından bazı zorlukları da beraberinde getiriyor. Şikayetvar, ‘Kasım İndirimleri’ döneminde yaşanan yaygın şikayet konularını derledi.
2023 yılında yüzde 132 büyüyen e-ticaret sektörünün satış hacmi 1.855 milyar TL'ye ulaştıiyzico, ETİD ve Dogma Alares tarafından hazırlanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi. iyzico, Dogma Alares ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) iş birliğiyle hazırlanan ‘2023 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’nun sonuçları açıklandı. Rapora göre Türkiye'deki e-ticaret büyümesi 2020 yılından bu yana düzenli olarak artıyor.
2023 yılında yüzde 132 büyüyen e-ticaret sektörünün satış hacmi 1.855 milyar TL'ye ulaştıiyzico, ETİD ve Dogma Alares tarafından hazırlanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu sonuçlarına göre; 2023 yılında Türkiye’de yüzde 132 büyüme gösteren e-ticaret satış hacmi, 1.855 milyar TL'ye ulaştı. Önceki yıllara göre 2023'te işlem sayısının yıllık büyüme oranı ise yüzde 23 oldu ve 2023 Türkiye’sinde 6 milyar adete yakın e-ticaret işlemi gerçekleşti. Buradan da ortalama sepet büyüklüğü 2023 yılında yüzde 108 büyüdü ve bir önceki yıla göre 255 TL artarak 492 TL’ye yükseldi. iyzico, Dogma Alares ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) iş birliğiyle hazırlanan ‘2023 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’nun sonuçları açıklandı. Rapora göre Türkiye'deki e-ticaret büyümesi 2020 yılından bu yana düzenli olarak artıyor.
“Yandex Ads teknolojisi dijital ajansları başarıya taşıyor”YandexAds, Ecomm+Ajans etkinliğinde 40’tan fazla dijital ajansı bir araya getirdi. Yandex Ads Türkiye, Orta Doğu ve Güney Asya Ajans İş Ortaklıkları Lideri Nejla Bilge Atila, dijital pazarlamada son trendlerin tartışıldığı etkinlikte yaptığı konuşmada, “Partnerlerimizden aldığımız güçle Türkiye’deki yerel varlığımızı güçlendiriyoruz” diye konuştu.
DeFacto’da ‘Black Friday’ indirimleri başladıGlobal moda markası DeFacto, ‘Kazandıran Kasım’ kampanyasına yılın en çok beklenen alışveriş etkinliği Black Friday ile devam ediyor. Kampanya kapsamında, 30 Kasım tarihine kadar DeFacto mağazalarına gelerek alışveriş yapanlara kırmızı etiketli ürünlerde yüzde 30’a varan; internet ve mobil uygulama üzerinden alışveriş yapanlara ise yüzde 70’e varan indirim fırsatı sunuluyor.
İnternetten indirimli alışverişlerde sahte link uyarısıTüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu birçok firmanın indirim yaptığı bu dönemde, internet sitelerinden alışveriş yapanlara gönderilen sahte linklere karşı güvenlik uyarısında bulundu. Ağaoğlu, " Bunlar tuzak olabileceği gibi yalancı indirim de olabilir. Ayrıca dolandırılma riski de var. Kimlik avı için gönderilen linkler var. Yalancı linklere karşı da uyanık olsunlar" dedi. Gönderilen fırsat linkine girerek site üzerinden alışveriş yapan Aykut Karadan mağdur oldu. Karadan'a gelen kargodan, satın aldığı 4 pantolon yerine 3 kullanılmış pantolon çıktı. Karadan, " 'Şeffaf kargo ve kapıda ödemeli' denilince insanlar bu zaafa kapılıyorlar. Şöyle üstünde de görüyorsun kotu ama çıkanlar bunlar. Yani hepsi böyle ikinci el ve giysi kutularından toplanmış malzemeler." diye konuştu.
İnternetten indirimli alışverişlerde sahte link uyarısıTüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu birçok firmanın indirim yaptığı bu dönemde, internet sitelerinden alışveriş yapanlara gönderilen sahte linklere karşı güvenlik uyarısında bulundu. Ağaoğlu, " Bunlar tuzak olabileceği gibi yalancı indirim de olabilir. Ayrıca dolandırılma riski de var. Kimlik avı için gönderilen linkler var. Yalancı linklere karşı da uyanık olsunlar" dedi. Gönderilen fırsat linkine girerek site üzerinden alışveriş yapan Aykut Karadan mağdur oldu. Karadan'a gelen kargodan, satın aldığı 4 pantolon yerine 3 kullanılmış pantolon çıktı. Karadan, " 'Şeffaf kargo ve kapıda ödemeli' denilince insanlar bu zaafa kapılıyorlar. Şöyle üstünde de görüyorsun kotu ama çıkanlar bunlar. Yani hepsi böyle ikinci el ve giysi kutularından toplanmış malzemeler." diye konuştu.
Türkiye'deki e-ticaret sektörü 801 milyar lira satış hacmine ulaştıBugün açıklanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu'na göre e-ticaret sektörü bir önceki yıla göre yüzde 110 artış göstererek 801 milyar lira satış hacmine ulaştı. Yıllara göre Türkiye'de e-ticaretin 2022'de Gayrisafi Yurt İçi Hasıla'dan (GSYİH) aldığı pay yüzde 6 oldu. Ayrıca e-ticaret işlem sayıları 2020 yılındaki değerinin 2 kat üzerine çıkarak 4.8 milyar adede yükseldi.
Türkiye'deki e-ticaret sektörü 801 milyar lira satış hacmine ulaştıBugün açıklanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu'na göre e-ticaret sektörü bir önceki yıla göre yüzde 110 artış göstererek 801 milyar lira satış hacmine ulaştı. Yıllara göre Türkiye'de e-ticaretin 2022'de Gayrisafi Yurt İçi Hasıla'dan (GSYİH) aldığı pay yüzde 6 oldu. Ayrıca e-ticaret işlem sayıları 2020 yılındaki değerinin 2 kat üzerine çıkarak 4.8 milyar adede yükseldi.
İranlılar ‘muhteşem cuma' için Van'a akın etti, oteller tamamen dolduİran'da yaşanan internet sıkıntısı ve tur şirketlerinin de bu nedenle rezervasyon alamaması nedeniyle kasım ayını yüzde 30 dolulukla geçiren Van'daki otelcilerin yüzü, ‘black friday’ (muhteşem cuma) ile yeniden güldü. İranlı turistler, ünlü markaların indirimlerinden yararlanmak için kente akın etti. Van Otelciler ve Turizmciler Derneği (VANOTED) Başkanı Yunus Yüksel, otellerdeki doluluk oranının yüzde 100'e ulaştığını belirterek, "İran Gümrük Kapısı'nda 4 bin civarı bekleyen turist vardı. Bu turistler de geçiş yaptılar. Bu 3 günlük sürede Van'a 10 binden fazla turist bekliyoruz" dedi.
Kasım ayı fırsatlarının yarattığı ekolojik problemler, farkındalık filmine konu oldu Döngüsel Dönüşüm Hareketi Nivogo, Kasım ayı fırsatlarını bambaşka bir bakış açısıyla ele aldığı Döngüsel Kasım Farkındalık filmini yayınladı. Farkındalık filminde, Kasım ayı boyunca göz ardı edilmesi imkânsız gibi görünen fırsatların arka planındaki çevresel etki konusunda farkındalık yaratılması hedefleniyor.
“Perakende markaları e-ticaret pazaryerleri ile rekabet edemiyor”Elektronik Ticaret Derneği’nin (Elider) Yönetim Kurulu Başkanı Fehmi Darbay, “Global e-ticaret ekosisteminde online pazaryerlerinin hakimiyeti var. Bu durum, oligopol piyasası oluşturuyor. Yani 3-4 oyunculu bir piyasa yapısı ortaya çıkıyor. Bu sebeple perakende markaları online pazaryerleri ile rekabet edemiyor” dedi.
Yeni yılın dijital reklam trendleri açıklandı2021 yılında 50 ülkede influencer marketing, pazar yeri yönetimi, dijital strateji ve performans alanları başta olmak üzere dijital fabrika mantığıyla şirketlerin her türlü ihtiyacına çözüm üreten Digital Exchange, 2022’de dünyanın kullanacağı dijital reklam trendlerini açıkladı. Açıklanan yeni trendlere göre, 2022’de yapay zekaya dayalı dijital reklamların sektörde ağırlık kazanacağı ve kişiye göre özelleştirilmiş reklamların yanında video reklamcılığının yükselen değer olacağı vurgulandı.
Black Friday’de küresel satışlarda artış bekleniyorTürkiye'de Black Friday ve Efsane Cuma olarak adlandırılan indirim dönemi 26 Kasım 2021’de başlıyor. Criteo verilerine göre, Black Friday satışları 2020 Kasım ayında 2020 Ekim ayına kıyasla küresel olarak yüzde 139 arttı. Kasım ayının ilk üç haftasındaki satışlar ise küresel olarak yıllık bazda yüzde 17 artış gösterdi. Bu oran Türkiye’nin de içinde yer aldığı Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesinde aynı oldu.
'Her 10 kişiden 9’u yarın alışveriş yapacak'Türkiye’de Black Friday’e ilginin bu yıl daha da artması bekleniyor. Küresel strateji ve pazarlama danışmanlığı şirketi Simon-Kucher & Partners’ın yaptığı “Black Friday, Tüketici Alışveriş Davranışları” araştırmasına göre, Türkiye’de 10 tüketiciden 9’u Black Friday’de kesinlikle alışveriş yapacağını söyledi.
Kapıköy Sınır Kapısı'nda 'Muhteşem Cuma' yoğunluğuVan'ın Saray ilçesindeki İran’a açılan Kapıköy Gümrük Kapısı'nda, Black Friday (Muhteşem Cuma) yoğunluğu yaşanıyor. İranlı turistler, ünlü markaların indirimlerinden yararlanmak için Van’a akın ediyor.
Uzmanından uyarı: İndirim günlerinde sahte kargo takip SMS'lerine dikkatOnline alışverişlerin büyük artış gösterdiği Kasım ve Aralık aylarındaki indirim günlerinde siber dolandırıcılar, kargo şirketlerini ve e-ticaret sitelerini taklit ederek tüketiciye sahte kargo takip SMS'leriyle dolandırmaya başladı. Siber Güvenlik Uzmanı Alev Akkoyunlu, Efsane Cuma, 11.11, Black Friday, Cyber Monday ve yılbaşı fırsatlarını takip eden dolandırıcılara karşı tüketicileri uyarıyor. Siber Güvenlik Uzmanı Alev Akkoyunlu, "Tüketicilere kullandığı uygulama üzerinden kargo takibi yapmalı. Aynı zamanda tüketiciler online alışverişlerinizi daha güvenilir hale getirmek için banka kartı ve kredi kartı yerine sanal kart tercih edilmeli. Hesap özetleri ve kredi kartı ekstreleri de sık sık kontrol edilmeli" dedi.
‘Black Friday’ öncesi siber dolandırıcılık uyarısıBlack Friday (Kara Cuma) öncesi vatandaşları siber dolandırıcılığa karşı uyaran ekonomist Rahmi İncekara, “Koronavirüs nedeniyle Black Friday indirimlerinden yararlanmak isteyen tüketiciler, fiziksel mağazalar yerine online alışveriş sitelerini daha fazla ziyaret edecektir. Siber dolandırıcılık konusunda dikkatli olun, tedbiri elden bırakmayın. Alışverişlerde sanal kart kullanımı, maillerin doğruluk kontrollerinin yapılması, güvensiz ağlar ve sahte linklerden uzak durun” dedi.
Black Friday’de küresel satışlarda artış bekleniyorTürkiye'de Black Friday ve Efsane Cuma olarak adlandırılan indirim dönemi 26 Kasım 2021’de başlıyor. Criteo verilerine göre, Black Friday satışları 2020 Kasım ayında 2020 Ekim ayına kıyasla küresel olarak yüzde 139 arttı. Kasım ayının ilk üç haftasındaki satışlar ise küresel olarak yıllık bazda yüzde 17 artış gösterdi. Bu oran Türkiye’nin de içinde yer aldığı Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesinde aynı oldu.
Black Friday ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.