Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

ABD: İsrail ile Suriye arasında ‘ortak iletişim mekanizması’ kuruldu

ABD Dışişleri Bakanlığı, İsrail ile Suriye arasında ABD gözetiminde ‘ortak bir iletişim mekanizması’ kurulduğunu bildirdi.

ABONE OL
ABD, (DHA) -

ABD Dışişleri Bakanlığı, ABD, İsrail ve Suriye'nin imzaladığı mutabakata ilişkin yazılı bir açıklamada bulundu. Açıklamada, İsrail ve Suriye'nin üst düzey yetkililerinin, ABD'nin himayesinde Paris'te bir araya gelerek iki ülke arasındaki ilişkilere dair konuları ele aldığı belirtildi. Ortak açıklamada, “Bu kapsamda iki ülke, istihbarat paylaşımı, askeri gerilimin azaltılması, diplomatik ilişkiler ve ticari fırsatlar konusunda ABD'nin gözetiminde acil ve sürekli koordinasyonu kolaylaştırmak için ortak bir iletişim mekanizması kurmaya karar vermişlerdir. Bu mekanizma, herhangi bir anlaşmazlığı derhal ele almak ve yanlış anlamaları önlemek için bir platform görevi görecektir. Bu ortak bildiri, bu önemli toplantının ruhunu ve tarafların gelecek nesillerin yararı için ilişkilerinde yeni bir sayfa açma kararlılığını yansıtmaktadır” ifadeleri kullanıldı.

Diğer Haberler

  1. TBMM Başkanı Kurtulmuş, Azerbaycan'da
  2. Bakanlar Kurum ve Bayraktar, Londra'da BM Genel Sekreteri Guterres ile görüştü
  3. İsrail'in Lübnan'a düzenlediği saldırılarda can kaybı 4 bin 192'ye yükseldi
  4. Bakan Kurum, Londra’da Enerji Dönüşümü Diyaloğu Toplantısı’na katıldı
  5. Bakan Bayraktar: Ortak geleceğe liderlik etmeye ve iş birliğine hazırız
  6. Trump: İran en üst düzey nükleer denetimleri kabul etti, Hürmüz Boğazı açık kalacak
  7. Bakan Uraloğlu, Belçika'da
  8. İran heyeti Umman'da: Kalibaf ve Arakçi, Sultan Heysem Bin Tarık ile görüştü
  9. Litvanya Başbakanı Ruginiene istifa etti
  10. Çin yeni haberleşme teknolojisi uydusunu uzaya gönderdi

© Copyright 2026

DHA