Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Araştırma: İşlenmiş kırmızı etin fazla tüketimi demans riskini artırabilir

Yeni bir çalışma, işlenmiş kırmızı et ürünlerini fazla tüketen kişilerin demans hastalığına yakalanma riskinin daha yüksek olduğunu gösterdi.

ABONE OL
ABD, (DHA)

Harvard Üniversitesi'ne bağlı T.H. Chan Halk Sağlığı bölümünden araştırmacılar, sosis ve salam gibi işlenmiş kırmızı et ürünlerini fazla tüketen kişilerin demans hastalığına yakalanma riskinin daha yüksek olduğunu tespit etti.

Araştırma kapsamında demans tanısı bulunmayan, ortalama 49 yaşındaki yaklaşık 134 bin katılımcı her 2 ila 4 yılda bir, yedikleri yiyecekleri ve bunları ne sıklıkta tükettiklerini listeleyen bir gıda günlüğü doldurdu. Araştırmacılar, katılımcıları günde yediği ortalama kırmızı et miktarına göre ‘az miktarda tüketen’, ‘orta miktarda tüketen’ ve ‘fazla miktarda tüketen’ olarak 3 gruba ayırdı.

Çalışma sonucunda, işlenmiş kırmızı et ürünlerini ‘fazla miktarda tüketen’ kişilerin ilerleyen yıllarda demans tanısı alma riskinin ‘az miktarda tüketenlere’ kıyasla yüzde 13 daha fazla olduğu görüldü.

Araştırmada, işlenmemiş kırmızı eti fazla tüketen kişiler ile az tüketenler arasında demans tanısı alma riskine ilişkin bir fark olmadığı bildirildi.

Diğer Haberler

  1. Trump'tan İran'a Hürmüz Boğazı mesajı: Ablukaya karşı yapabilecekleri hiçbir şey yok
  2. Bakan Fidan, Libya temasları kapsamında Bingazi'de
  3. Ukrayna'dan Rusya'nın Novorossiysk Deniz Üssü'ne saldırı
  4. Kolombiya'daki depremde hayatını kaybedenlerin sayısı 254'e yükseldi
  5. ABD'den Umman Körfezi'nde Panama bandıralı kargo gemisine müdahale
  6. Bakan Fidan, Libya'da TSK Görev Grup Komutanlığı'nı ziyaret etti
  7. İran: ABD şartları kabul etmezse Hürmüz Boğazı açılmayacak
  8. Trump: İran'a güvenmiyorum
  9. Trump'tan 'Türkiye'de uçak değiştirdim' açıklaması
  10. Macaristan'ın yeni cumhurbaşkanı Andras Baka oldu

© Copyright 2026

DHA