Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Araştırma: Kafein vücutta yağlanmayı ve tip 2 diyabet riskini düşürebilir

Yeni bir araştırma, kandaki kafein oranının vücut yağ miktarını etkileyebileceğini, bunun tip 2 diyabet ve kardiyovasküler hastalıklara yakalanma riskini belirleyebileceğini gösterdi.

ABONE OL
Tuğçe AKKAŞ, (DHA)

İsveç'teki Karolinska Enstitüsü, Birleşik Krallık'taki Bristol Üniversitesi ve Imperial College London'dan araştırma ekibi, vücutta kafein oranının yüksek olmasının yağlanmayı ve tip 2 diyabet riskini düşürdüğünü gösterdi. 

Kafein seviyeleri, BMI (vücut kitle indeksi) ve tip 2 diyabet riski arasında anlamlı bir bağlantı bulunurken, kandaki kafein miktarı ile atriyal fibrilasyon, kalp yetmezliği ve felç gibi kardiyovasküler hastalıklar arasında herhangi bir ilişki ortaya çıkmadı.

Araştırmacılar, "Kısa vadeli denemeler, kafein alımının kilo ve yağ kütlesinde azalmaya yol açtığını gösterdi ancak kafein alımının uzun vadeli etkileri bilinmiyor" açıklamasında bulundu.

Diğer Haberler

  1. Trump'tan İran'a Hürmüz Boğazı mesajı: Ablukaya karşı yapabilecekleri hiçbir şey yok
  2. Bakan Fidan, Libya temasları kapsamında Bingazi'de
  3. Ukrayna'dan Rusya'nın Novorossiysk Deniz Üssü'ne saldırı
  4. Kolombiya'daki depremde hayatını kaybedenlerin sayısı 254'e yükseldi
  5. ABD'den Umman Körfezi'nde Panama bandıralı kargo gemisine müdahale
  6. Bakan Fidan, Libya'da TSK Görev Grup Komutanlığı'nı ziyaret etti
  7. İran: ABD şartları kabul etmezse Hürmüz Boğazı açılmayacak
  8. Trump: İran'a güvenmiyorum
  9. Trump'tan 'Türkiye'de uçak değiştirdim' açıklaması
  10. Macaristan'ın yeni cumhurbaşkanı Andras Baka oldu

© Copyright 2026

DHA