Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Araştırma: Yaşlılarda fazla kahve tüketimi kronik ağrıları artırıyor

Polonya'da yapılan araştırma, yaşlılarda fazla kahve tüketiminin kronik ağrıların artmasına neden olduğunu gösterdi.

ABONE OL
POLONYA, (DHA)

 

Polonya'daki Nicolaus Copernicus Üniversitesi’nden akademisyenler, kahve ve balık tüketiminin ağrıya etkisine ilişkin araştırma yaptı. Araştırmada, iki yıl boyunca 60 ile 88 yaşlarındaki 205 sağlıklı yetişkine balık ve kahve tüketimleri ile 10 puanlık ölçek üzerinden ağrı yoğunlukları soruldu. Kahve tüketimini artıranlarda, azaltanlara kıyasla ağrı yoğunluğunda 6,56 puanlık artış görüldüğü, yağlı balık tüketimini artıranların kronik ağrı yoğunluğunda ise 4,45 puanlık azalma belirlendiği kaydedildi.

Araştırmanın sonuçlarının yorumlanmasında ‘dikkatli’ olunması gerektiğini söyleyen uzmanlar, sonuçları doğrulamak için yeni araştırmalar yapılabileceğini aktardı.

Diğer Haberler

  1. Atina yakınlarında orman yangını çıktı
  2. Etna Yanardağı kül püskürttü
  3. Suudi Arabistan'da mobilya fabrikasında yangın: 16 ölü
  4. Filipinler'de muson yağmurları nedeniyle 12 kişi hayatını kaybetti
  5. Hindistan'da selde hayatını kaybedenlerin sayısı 100'e yükseldi
  6. İspanya’da orman yangını nedeniyle yaklaşık 500 kişi tahliye edildi
  7. Yemen: Husilerin El-Muha'ya saldırısında 7 kişi hayatını kaybetti
  8. Çin'de ‘Dolphin Tayfunu’ nedeniyle 1 milyondan fazla kişi tahliye edildi
  9. Peru: Rusya-Ukrayna Savaşı'nda 11 vatandaşımız hayatını kaybetti
  10. Pakistan: Mekke Anlaşması tamamen savunma amaçlı

© Copyright 2026

DHA