Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

CENTCOM: Husiler, ABD’ye ait yakıt tankerine saldırdı

ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM), Yemenli Husilerin ABD’ye ait M/V Torm Thor adlı yakıt tankerine balistik füzeyle saldırı düzenlediğini, füzenin denize düştüğünü duyurdu. CENTCOM ayrıca, iki İHA’nın havada imha edildiğini belirtti.

ABONE OL
Vahdet AYAZ, (DHA)-

CENTCOM’dan yapılan açıklamada, “24 Şubat günü saat 23:45'te İran destekli Husiler, Aden Körfezi'nde ABD’nin sahibi ve işletmecisi olduğu kimyasal/petrol ürün tankeri M/V Torm Thor'u hedef aldığı düşünülen bir adet gemisavar balistik füze fırlattı. Füze suya düşerek herhangi bir hasara ya da yaralanmaya yol açmadı. Akşam erken saatlerde, 21:00 ABD kuvvetleri meşru müdafaa kapsamında güney Kızıldeniz üzerinde iki adet İHA’yı düşürdü. Üçüncü İHA ise uçuş sırasında meydana gelen bir arıza nedeniyle düştü. CENTCOM kuvvetleri İHA'ları tespit etmiş ve bunların ticari gemilere ve bölgedeki ABD Donanması gemilerine yönelik yakın bir tehdit oluşturduğunu belirlemiştir. Bu eylemler seyrüsefer özgürlüğünü korumak ve uluslararası suları ABD Donanması ve ticaret gemileri için daha güvenli ve emniyetli hale getirmek için gerçekleştirilmektedir” denildi.

Diğer Haberler

  1. Çin'den 'ABD-İran müzakereleri'ne destek açıklaması
  2. Bakan Kurum, İngiltere'de
  3. Pakistan Başbakanı Şerif: İran-ABD görüşmeleri başarıyla sonuçlandı
  4. Rusya: Son 24 saatte Moskova yakınlarında Ukrayna'ya ait 84 İHA'yı vurduk
  5. Lübnan Cumhurbaşkanı Avn, ABD ve Katarlı yetkililerle görüştü
  6. İran heyeti İsviçre'den ayrıldı
  7. İngiltere Başbakanı Keir Starmer istifa etti
  8. Filipinler'de liseye düzenlenen silahlı saldırıda 3 öğrenci hayatını kaybetti
  9. Fransa'da aşırı sıcak hava nedeniyle bugün 845 okul kapalı olacak
  10. Suriye Cumhurbaşkanı Şara'dan 'Lübnan' açıklaması

© Copyright 2026

DHA