Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Fukuşima Nükleer Santrali'nden robotla numune alındı

Fukuşima Nükleer Santrali'nden ilk radyoaktif yakıt örneği robotla alındı.

ABONE OL
JAPONYA, (DHA) -

Japonya'nın Fukuşima Dai-içi Nükleer Santrali'nde 2011'deki erimeden bu yana ilk kez bir robot, radyoaktif yakıt örneği aldı. Bu örnek, santralin güvenli bir şekilde devre dışı bırakılmasına yönelik planlamalara katkı sağlayacak.

Fukuşima Dai-içi Nükleer Santrali'nin işletmecisi Tokyo Elektrik Enerjisi Şirketi (TEPCO), yaptığı açıklamada, ilk kez robot yardımıyla santralden erimiş katı yakıt numunesi alındığını bildirdi. Santralden alınan parçanın radyoaktivite seviyesine göre, numunenin testlere tabi tutulacağı veya yenisiyle değiştirileceğine karar verileceği belirtilen açıklamada, çalışmaların, işçilerin radyasyona maruz kalmasını en aza indirecek şekilde yürütüldüğü kaydedildi.

 

Diğer Haberler

  1. TBMM Başkanı Kurtulmuş, Umman Meclis Başkanı Al Maawali ile bir araya geldi
  2. TBMM Başkanı Kurtulmuş, Azerbaycan Başbakanı Esedov ile görüştü
  3. Milli Savunma Bakan Yardımcısı Ayhan, İngiltere'de
  4. TBMM Başkanı Kurtulmuş, Bakü’de Azerbaycan Milli Meclisi Başkanı Gafarova ile görüştü
  5. TBMM Başkanı Kurtulmuş, KKTC Cumhuriyet Meclisi Başkanı Öztürkler ile görüştü
  6. Trump: İran, Hürmüz'den geçiş için para istemedi
  7. TBMM Başkanı Kurtulmuş, Azerbaycan Cumhurbaşkanı Aliyev tarafından kabul edildi
  8. Bakan Bayraktar, Londra'da enerji dönüşümünün yol haritasını anlattı
  9. Bakan Kurum: Türkiye son 20 yılda yenilenebilir enerji kapasitesini önemli ölçüde artırdı
  10. Bakan Bayraktar: 2035’e kadar iletim ve dağıtım altyapımıza 80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz

© Copyright 2026

DHA