Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

İran, IAEA ile iş birliğini askıya alacak

Tahran yönetimi, Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı ile iş birliğinin askıya alınacağını bildirdi.

ABONE OL
İRAN, (DHA)

İran Ulusal Güvenlik Yüksek Konseyi, Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan başkanlığında toplanarak, bölgedeki durumu ve İsrail'in bölgedeki saldırganlığını ele aldı. 2015'teki nükleer anlaşmanın taraflarından İngiltere, Fransa ve Almanya'nın, Tahran'a Birleşmiş Milletler (BM) yaptırımlarını geri getirme çabalarının görüşüldüğü toplantıda, İran'ın mevcut koşullardaki politikasının, bölgede barış ve istikrarın sağlanması için mümkün olduğunca iş birliği yapmak olacağı kaydedildi.

İran'ın, İsrail ve ABD'nin saldırıları sonrasında askıya aldığı denetimlerin yeniden başlamasını sağlayacak şekilde IAEA ile 9 Eylül'de varılan anlaşmaya vurgu yapılarak, "Dışişleri Bakanlığı’nın, Ajans ile iş birliği yapmasına ve sorunu çözmeye yönelik planlar sunmasına rağmen Avrupa ülkelerinin eylemleri, Ajans ile iş birliğini fiilen askıya alacaktır" ifadeleri kullanıldı.

Diğer Haberler

  1. Bakan Kurum: Türkiye son 20 yılda yenilenebilir enerji kapasitesini önemli ölçüde artırdı
  2. Bakan Bayraktar: 2035’e kadar iletim ve dağıtım altyapımıza 80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz
  3. IAEA: İran'daki nükleer tesisler ajans müfettişleri tarafından denetlenecek
  4. TBMM Başkanı Kurtulmuş, İSİPAB 20’nci Konferansı’nda konuştu
  5. TBMM Başkanı Kurtulmuş, İran Meclis Başkanı Kalibaf ile görüştü
  6. Fransa ilk Ebola vakasını açıkladı
  7. ABD Dışişleri Bakanı Rubio, BAE’de
  8. Çin: Orta Doğu’da barışın tesisi için gösterilen çabayı destekliyoruz
  9. TBMM Başkanı Kurtulmuş, İSİPAB Konferansı'na katıldı
  10. Hindistan Başbakanı Modi, Çin Dışişleri Bakanı Wang’ı kabul etti

© Copyright 2026

DHA