Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Nijerya'da menenjit salgını: En az 26 ölü

Nijerya'nın kuzeybatısında bulunan Kebbi eyaletinde görülen menenjit salgınında en az 26 kişi hayatını kaybetti.

ABONE OL
NİJERYA, (DHA) -

Yerel yetkililerden yapılan açıklamada, ocak ayı sonlarına doğru ilan edilen salgının, geçen hafta şüpheli vakalarda ani bir artış yaşanmasıyla daha ölümcül hale geldiği bildirildi. Hastalığın ateş, şiddetli baş ağrısı, boyun tutulması, karın ağrısı, kusma, ishal ve ışığa karşı hassasiyet gibi semptomlarla ayırt edilebildiğini belirten yetkililer, toplam 248 şüpheli vaka ile bir salgın durumuyla karşı karşıya geldiklerini ifade etti.

 

Etkilenen yerel yönetim bölgelerine ilaç ve diğer tıbbi malzemeler dağıtıldı. Nijerya'da bu salgınlar tipik olarak düşük nem ve tozlu koşullar nedeniyle kurak mevsimde ortaya çıkıyor ve genellikle yağmur mevsiminin başlamasıyla azalıyor.

Diğer Haberler

  1. Bakan Kurum: Türkiye son 20 yılda yenilenebilir enerji kapasitesini önemli ölçüde artırdı
  2. Bakan Bayraktar: 2035’e kadar iletim ve dağıtım altyapımıza 80 milyar dolarlık dev bir yatırım planı yürütüyoruz
  3. IAEA: İran'daki nükleer tesisler ajans müfettişleri tarafından denetlenecek
  4. TBMM Başkanı Kurtulmuş, İSİPAB 20’nci Konferansı’nda konuştu
  5. TBMM Başkanı Kurtulmuş, İran Meclis Başkanı Kalibaf ile görüştü
  6. Fransa ilk Ebola vakasını açıkladı
  7. ABD Dışişleri Bakanı Rubio, BAE’de
  8. Çin: Orta Doğu’da barışın tesisi için gösterilen çabayı destekliyoruz
  9. TBMM Başkanı Kurtulmuş, İSİPAB Konferansı'na katıldı
  10. Hindistan Başbakanı Modi, Çin Dışişleri Bakanı Wang’ı kabul etti

© Copyright 2026

DHA