Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Srebrenitsa Anıt Merkezi güvenlik endişesi nedeniyle ziyarete kapatıldı

Bosna Hersek’te bulunan Srebrenitsa Anıt Merkezi, güvenlik endişeleri nedeniyle kapanma kararı aldı.

ABONE OL
BOSNA HERSEK, (DHA) -

 

Bosna Hersek’te her yıl 11 Temmuz’da Srebrenitsa Soykırımı kurbanlarını anma günü organizasyonunu gerçekleştiren Srebrenitsa Anıt Merkezi, güvenlik endişeleri nedeniyle kapanma kararı aldı. Srebrenitsa Anıt Merkezinin sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, Bosna Hersek'teki iki entiteden biri olan Sırp Cumhuriyeti'nin (RS) Başkanı Milorad Dodik'in anayasaya aykırı kararlara imza atmasının ardından devlet kurumları Bosna Hersek Yüksek Yargı ve Savcılık Konseyi (VSTV), Bosna Hersek Savcılığı, Bosna Hersek Mahkemesi ve Bosna Hersek Araştırma ve Koruma Ajansının (SIPA) entitede faaliyet göstermemesinin ülkede bir güvenlik endişesi oluşturduğu ifade edildi. Soykırıma dair birçok kanıta ev sahipliği yapan merkezin ileri bir tarihe kadar kapalı kalacağı belirtildi.

Çalışanların mesailerini evden sürdürecekleri bildirilen açıklamada, güvenlik gerekçesiyle merkezin ziyaretçi de ağırlamayacağı kaydedildi.

Diğer Haberler

  1. İtalya Dışişleri Bakanı Tajani: ABD'ye İran saldırılarında üslerimizi kullandırmadık
  2. Kalibaf'tan Trump'a 'dondurulmuş varlıklar' yanıtı
  3. ABD’de Türkiye Coşkusu
  4. ABD Dışişleri Bakanı Rubio: İran ile yapıcı diyalog ve yeni anlaşmalar kurmayı amaçlıyoruz
  5. Venezuela Geçici Devlet Başkanı Rodriguez'den Cumhurbaşkanı Erdoğan’a teşekkür
  6. Fransa'da Ebola vakasıyla temas ettiği düşünülen 5 kişi karantinaya alındı
  7. İtalya'da aşırı sıcaklar nedeniyle 5 kişi hayatını kaybetti
  8. Belçika'da aşırı sıcaklar nedeniyle kırmızı alarm verildi
  9. ABD Senatosu, İran'a yönelik askeri faaliyetleri sınırlandıracak tasarıyı reddetti
  10. Bakan Kurum, Londra'da Kral 3'üncü Charles'ın ev sahipliğindeki resepsiyona katıldı

© Copyright 2026

DHA