Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Lise öğrencileri, geleceğin şehirlerini tasarladı

Rönesans Eğitim Vakfı, Sincan Kaymakamlığı, Sincan Belediyesi, Sincan İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü ve Ankara AKS iş birliğiyle, Ankara’dan toplam 1000 lise öğrencisi, ‘Sıfır Atık: Geleceğini İnovasyonla Şekillendir’ atölyesinde bir araya geldi.

ABONE OL
ANKARA, (DHA)-

Fatih Fuar ve Kongre Merkezi’nde 3 gün süren atölyelerde her gün farklı öğrenciler, oluşturdukları takımlarla kent haritaları üzerinde çalışarak ulaşım, yeşil alanlar, sosyal donatılar, kültür sanat ve spor etkinlikleri ile sürdürülebilir yaşam alanları gibi konulara yönelik, mimari ve sosyolojik bakış açısıyla çözüm odaklı fikirler üretti. Gençlerin çevre bilincini artırarak kent planlaması ve sürdürülebilir kalkınma süreçlerine dahil olmalarını sağlamak amacıyla düzenlenen bu çalışmada, öğrencilerin Kendilerine verilen unvanlarla, geri dönüştürülebilir malzemelerle, kent modellemeleri yaparak daha yaşanabilir şehirler tasarlamaları amaçlandı. Sıfır atık politikaları ve tasarım odaklı düşünce ile geleceğin şehirlerine katkı sunan projeleri üreten öğrenciler, atölye gününün sonunda fikirlerini paylaşarak çözüm önerilerini sunarak, bu çözümleri kurumlarla paylaşarak değerlendirmeye alındı.

ÖĞRENCİLER PROJELERİNİ ANLATTI

Erman Ilıcak Fen Lisesi 9’uncu sınır öğrencisi Berat Tura Toprak, “Projemizde Sincan ilçesindeki verimsiz alanları değerlendirmeyi amaçladık. Bu alanlarda güneş panelleri kullanmayı düşündük. Sincan çöplüğündeki kullanılmayan çöpleri de atık projesine katarak, daha sürdürebilir bir geleceği amaçlıyoruz. Verimsiz topraklara daha çok ağaç dikerek, daha sürdürülebilir bir gelecek kazanmak istiyoruz” dedi.

Çağrıbey Anadolu Lisesi 9’uncu sınıf öğrencisi Bersu Aktaş, “Biz buraya birçok amaç ve hedefle geldik. Burada birçok kardeş okulun bir arada olması ve öğrencilerin bir arada böyle bir etkinlik yapması gerçekten etkileyici bir durum. Aynı zamanda herkesin doğaya katkıda bulunacak projelerin içerisinde yer aldığını da görebiliyoruz” diye konuştu.

Çağrıbey Anadolu Lisesi 9’uncu sınıf öğrencisi Rana Seyrek, “Okulumuzdan toplamda 20 kişi geldik ve iki grup olarak bu etkinlikte yer aldık. Biz ekibimizle yağmur sularını dönüştürerek, enerji üretmeyi hedefliyoruz. Bu suları Harikalar Diyarında enerji üreterek, oradaki aletlerin çalışmasını sağlamayı planlıyoruz. Biz öncelikle bir tane mekanizma ürettik. Bu mekanizma yapay zeka ile çalışıyor. Yağmur yağdığı zaman oradaki bölümler açılıyor ve oradaki su oraya düşüyor. Ayrıca projemizde güneş enerjisiyle çalışan sokak lambası da tasarladık. Sokak lambası da güneş enerjisiyle ürettiği enerjiyi taşıyor. Bu iki enerji de kendi üretmiş olduğumuz değirmeden toplanıyor. Burada toplanan enerji kinetik enerjiye dönüşüyor. Bu sayede sokak lambaları, çevresindeki lambaları ve Harikalar Diyarındaki oyuncakların çalışması sağlanıyor. Projemizde lambalarımızın düzgün olmasını sağladık. Lambalar ‘V’ şeklinde alta doğru bakıyor, bu sayede gelen ışığın kirli olmamasını sağlıyoruz. Böylelikle daha verimli olmasını amaçladık” dedi. 

Diğer Haberler

  1. RDÜ Mütevelli Heyet Başkanı Barış Çakmakçı'dan YÖK Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar’a ziyaret
  2. YÖK: Türkiye, dünyada en çok uluslararası öğrenci çeken 6'ncı ülke
  3. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin: Öğretmenin yerini hiçbir şey alamaz
  4. TED Meşale Çarşısı, eğitime destek için Ankara’da kapılarını açtı
  5. Bluetooth tabanlı dijital yoklama, yeşil çevreye destek ve zaman tasarrufu sağlıyor
  6. Eğitim Gücü Sen Başkanı Özat: Tüm okullarda güvenlik önlemleri artırılmalı
  7. 9 üniversiteye rektör ataması Resmi Gazete’de
  8. Endonezya Büyükelçisi'nden Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'ne ziyaret
  9. Üniversite sınavında üstün başarı gösteren ‘Altın Gençler’ ödüllendirildi
  10. 'Türkiye, Suriye sürecindeki vicdani duruşuyla insanlık sınavını geçti'

© Copyright 2025

DHA