Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Bakan Şimşek: Enflasyondaki yükselişin geçici olduğunu değerlendiriyoruz

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, "Enflasyondaki yükselişin geçici olduğunu değerlendiriyor ve dezenflasyonun devam etmesini öngörüyoruz" dedi.

ABONE OL
ANKARA, (DHA)-

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, nisan ayı enflasyon verilerine ilişkin sanal medya hesabından açıklama yaptı. Bakan Şimşek, "Nisanda enflasyon aylık yüzde 4,2, yıllık yüzde 32,4 gerçekleşti. Hizmetlerde enflasyon geçen yılın aynı dönemine göre 14,3 puan iyileşerek yıllık yüzde 40,3, temel mallarda yüzde 16,5 oldu. Jeopolitik gelişmelerin etkisiyle artan enerji ve emtia fiyatları kısa vadede enflasyon görünümü üzerinde baskı oluştursa da, bu etkileri sınırlamak amacıyla bütçe imkanları çerçevesinde gerekli adımları atıyoruz. Enflasyondaki yükselişin geçici olduğunu değerlendiriyor ve dezenflasyonun devam etmesini öngörüyoruz. Kalıcı fiyat istikrarını sağlayarak vatandaşlarımızın refahını artıracak politikalarımızı kararlılıkla uygulamayı sürdüreceğiz" ifadelerini kullandı.

Diğer Haberler

  1. Emlak Konut Anahtar Fikirler Zirvesi başladı
  2. Elder Yönetim Kurulu Başkanı Erdeniz: Elektrik dağıtımında 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı var
  3. İthalatta 'helal ürün' denetimleri TAREKS üzerinden yapılacak
  4. Bakan Işıkhan, 30'uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı'na başkanlık etti
  5. Bakan Bolat: Latin Amerika ile ticaret hacmimiz 25 yılda 18 kat arttı
  6. Teknosa’dan karne dönemine özel kampanya
  7. SANKON'dan 'NATO Zirvesi' açıklaması
  8. CarrefourSA, yapay zeka asistanı Alista’yı hayata geçirdi
  9. DOA sistemine kayıtlı HOREKA sayısı hızla artıyor
  10. SANKON: ABD-İran mutabakatını memnuniyetle karşılıyoruz

© Copyright 2026

DHA