Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Bakan Şimşek: Yıllık enflasyon, 2021 yılı Kasım ayından sonraki en düşük seviyesine indi

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, yıllık enflasyonun yüzde 35,4 ile 2021 yılı Kasım ayından sonraki en düşük seviyesine indiğini açıkladı.

ABONE OL
ANKARA, (DHA)-

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, mayıs ayı enflasyon verilerine ilişkin sosyal medya hesabından açıklama yaptı. Bakan Şimşek, "Son 12 ayda 40 puan gerileyen yıllık enflasyon yüzde 35,4 ile 2021 yılı Kasım ayından sonraki en düşük seviyesine indi. Mal enflasyonu son 3,5 yılın en düşüğü olan yüzde 28,7 gerçekleşti. Enflasyondaki istikrarlı düşüş ve beklentilerdeki iyileşmenin etkisiyle, hizmet enflasyonu da geçen yıla göre 45 puan azalarak yüzde 51,2'ye geriledi. Bu oran, 2022 yılı Haziran ayından sonra görülen en düşük seviyedir. Kararlılıkla uyguladığımız politikalarımız sonucu devam eden dezenflasyonla birlikte öngörülebilirlik, finansman imkanları ve yatırım ortamı iyileşecek, üretkenlik artacak, sürdürülebilir yüksek büyümeyle refah artışı sağlanacaktır" dedi.



Diğer Haberler

  1. Hayat Finans'tan ‘Dünya KOBİ Günü’ne özel 40 milyar TL’lik ek finansman
  2. AJet, Bodrum’dan Avrupa’ya ilk seferini 27 Haziran’da yapacak
  3. Ukrayna Büyükelçiliği'nden SANKON'A ziyaret
  4. OYAK Çimento 2025 Entegre Raporunu yayınladı
  5. İş Bankası’na The Banker’dan ‘Açık Bankacılık’ ödülü
  6. Şikayetvar: Yetkili servis şikayetleri yüzde 109 arttı
  7. TURKA, kartlı ödemelerde komisyon almayacağını duyurdu
  8. Yıldız Holding yapay zeka dönüşümünü girişim ekosistemiyle buluşturuyor
  9. Mirnas Grup'tan İzmir yeni kent merkezinde üç proje birden
  10. Türk devletleri arasında dijital ticarette yeni dönem

© Copyright 2026

DHA