Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

E-ticaret pazarı 6 trilyon dolara koşuyor 

Dijital dönüşüm, e-ticaretin ivmesini ve perakende pazarındaki payını artırıyor. Morgan Stanley’in verileri e-ticaretin 2026’ya kadar 5,4 trilyon dolara ulaşacağına işaret ederken, büyüyen pazarda başarılı olmak isteyen şirketler dijitalde görünür olmanın yollarını arıyor. Yerli yazılım şirketi ise e-ticarette rehber niteliğindeki yol haritasını açıkladı.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)

Dijitalleşme perakendeyi dönüştürürken, e-ticaretin rüzgarını da artırıyor. Morgan Stanley'nin yayımladığı veriler, günümüzde 3,3 trilyon dolar değerinde olan e-ticaret pazarının, 2026’da 5,4 trilyon dolar sınırına dayanacağına ve perakende satışlarının yüzde 27’sini oluşturacağına işaret ediyor. Büyüyen pazarda tüketicileri geniş bir satıcı yelpazesi karşılarken, alıcıların markalardan beklentileri de aynı oranda artıyor. Çevrimiçi satın almanın tüm olanaklarını avantaja çevirmek isteyen tüketicilerin yüzde 94'ü şirketlerden gelişmiş teknoloji altyapısına sahip müşteri desteği talep ederken, beklentilerinin altında hizmet alan tüketicilerin birçoğu alışverişini tamamlamadan siteden ayrılıyor.  

E-ticarete atılmak isteyen ve sürekli olarak değişen müşteri deneyimi karşısında zorluk yaşayan şirketler, kolay kullanılabilir, işlevsel altyapıya sahip yazılımlarla dijitalde görünür olmanın yollarını ararken, yerli e-ticaret yazılımları şirketi VikaOn, şirketlerin e-ticaret serüvenine ortak olarak global pazarlara erişmelerini mümkün kılıyor.  

İŞ DÜNYASININ YENİ DİNAMİĞİ: E-TİCARET 

E-ticaret ve e-ihracatın günümüz iş dünyasının yeni dinamikleri olduğunu belirten VikaOn Kurucusu Batuhan Yelçi, konuyu şu sözlerle değerlendirdi:  

“Dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla geleneksel tüketici alışkanlıkları çevrimiçi platformlara geçiyor, müşterilerin markalardan beklentileri de aynı oranda artıyor. Çünkü geniş bir satıcı ağıyla karşılaşan tüketiciler, ihtiyaçlarını karşılamak için kendilerine en uygun ürünleri sunan ve alışveriş sürecini pratik bir şekilde tamamlamalarını sağlayan şirketleri tercih ediyor. Bu yüzden e-ticaret, sanılanın aksine şirketler için maliyetli ve zor koşullar barındırabiliyor.” 

“ŞİRKETLERİN E-KASLARINI GÜÇLENDİRİYORUZ” 

Şirketlerin e-ticaret yoluyla satışlarını artırmasının ve müşteri deneyimini iyileştirmesinin yolunun işlevsel bir yönetim paneli oluşturmaktan ve birçok kanalda eşzamanlı olarak özgün içeriklerle görünürlük elde etmekten geçtiğine dikkat çeken Batuhan Yelçi, “Sürekli değişen müşteri deneyimi karşısında zorluk yaşayan ve e-ticaret alanında faaliyet göstermek isteyen şirketler, başarıya ulaşmak için çözüm arayışına giriyor. İşlevsel yazılımlardan reklama, sosyal medya yönetiminden fotoğraf çekimi ve grafiklere kadar birçok alanda bütünsel çözümler sunarak, şirketlerin e-ticaret ve e-ihracattaki kaslarını güçlendirmeleri için serüvenlerine ortak oluyoruz. Uygun fiyatlarla sağladığımız hizmetler sayesinde, dijital dünyanın zorluklarının şirketlerin önünü kesmesi riskini ortadan kaldırıyoruz” ifadelerini kullandı.  

GLOBAL PAZARYERLERİNDE YERLİ ENTEGRASYON HİZMETİ 

Çözüm ve hizmetleriyle şirketlerin e-ticaretin tüm olanaklarını avantaja çevirmeleri için uzun soluklu projelere imza attıklarını belirten VikaOn Kurucusu Batuhan Yelçi, diğer hizmetleri hakkında da bilgi verdi:  

“Dijital pazaryerleri, şirketlerin büyümesinin lokomotifini oluşturuyor. Biz de bu olanakları iş modellerine uygulayarak yerelde ve uluslararası pazarlarda büyümek isteyen şirketlere pazaryeri entegrasyonu ve yönetimi alanında da hizmetler sunuyoruz. Temel adımlarla tamamlanabilen ve son teknolojiyle basit bir kullanıma sahip olan ürünlerimizle şirketlerin e-ticaret ve e-ihracat alanındaki yol arkadaşı oluyoruz.”  

Diğer Haberler

  1. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: 2026 yılında büyümemizi yüzde 3,9 olarak tahmin ediyoruz
  2. Memur-Sen Genel Başkanı Yalçın: Kamuda ücret adaletinin olmadığını düşünüyoruz
  3. Kapıkule'de günlük ticari araç geçiş rekoru kırıldı
  4. Toroslar EDAŞ'tan Antakya'ya 3 milyar TL'yi aşan enerji altyapı yatırımı
  5. Filistin'e sağlanan ihracat kotaları iyileştirildi
  6. ‘AJet’in zamanında kalkış oranı yüzde 80’
  7. TÖSHİD Nane ile devam
  8. Bakan Bolat: 2,5 yılda tüketiciyi korumaya yönelik 6,8 milyar lira ceza uygulandı
  9. Akkuyu Nükleer A.Ş., 'Açık Kapı Günü 2025' etkinliğine ev sahipliğini yapacak
  10. Yemeksepeti, Kurye Festivali’nde iş ortaklarını ağırladı

© Copyright 2025

DHA