Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

hop, 2,5 milyonu aşkın kullanıcıya ulaştığını duyurdu

Paylaşımlı elektrikli scooter’larla küresel ölçekte hizmet veren mikromobilite şirketi hop, 3 ülkedeki 21 şehirde 2,5 milyonu aşkın kullanıcıya ve 20 milyondan fazla sürüşe ulaştığını açıkladı.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) -

2019’un sonlarında Bilkent Üniversitesi kampüsünde yalnızca 100 scooter ile yola çıkan mikromobilite girişimi hop, her yıl yüzde 50’den fazla büyüyerek Türkiye, Karadağ ve Yunanistan’da 2,5 milyonu aşkın kullanıcıya ulaştı. Bilkent Üniversitesi’nde dört girişimci tarafından kurulan ve bugüne dek 20 milyonu aşkın sürüşe aracılık eden hop, Selanik’ten sonra geçtiğimiz yıl Yunanistan’ın Atina ve Patras kentlerine de açılarak 4 kat büyüdü. 

‘TÜRKİYE’DEN DÜNYAYA AÇILAN BİR MOBİLİTE PLATFORMU İNŞA EDİYORUZ’

hop Kurucu Ortağı ve CMO’su Ahmet Batı, “Açıldığımız uluslararası pazarlarda şehirlerin kendine özgü ulaşım alışkanlıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak şekillendirdiğimiz esnek operasyon modelimizle, Türkiye’den dünyaya açılan bir mobilite platformu inşa ediyoruz. Mikromobilite sektörünün küresel büyüme trendinden ve sürdürülebilir ulaşım çözümlerine yönelik talep artışından da yararlanarak milyonlarca insanın ulaşım tercihi olabildiğimiz için gururluyuz” dedi.

‘KULLANICI, 1 DAKİKADAN KISA BİR SÜREDE İLK SÜRÜŞÜNÜ GERÇEKLEŞTİRİYOR’

Mikromobilite kavramını Türkiye’ye tanıtan girişimlerden biri olan hop'un büyümesinde, küresel ödeme devi Mastercard ile ilk günden bu yana yürütülen stratejik iş birliğinin önemli olduğuna da dikkat çeken Batı, "hop'u kullanıcı nezdinde tercih edilen bir uygulamaya dönüştüren en önemli özellik, uygulama deneyimimiz. Masterpass altyapısını kullanan hop, kullanıcılarına kart bilgilerini paylaşmadan, güvenli ve hızlı ödeme imkanı sunuyor. hop uygulamasını indiren bir kullanıcı, 1 dakikadan kısa bir sürede ilk sürüşünü gerçekleştirebiliyor. Bu altyapı sayesinde kullanıcı deneyimini bir üst seviyeye taşıyor, aynı zamanda Mastercard gibi küresel bir güçle yıllardır düzenlediğimiz kampanyalarla müşteri bağlılığını artırmayı başarıyoruz” ifadelerini kullandı.

Batı, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:

“hop olarak kurulduğumuz ilk günden bu yana sürdürülebilir bir gelecek için çalışıyoruz. Bugün üç farklı ülkedeki 20’den fazla şehirde günlük yaşamı kolaylaştıran hop’lar gelecek planlarımıza olan inancımızı ve güvenimizi en üst seviyeye taşıyor. Gelecekte, hop olarak yaya öncelikli şehirler yaklaşımıyla daha fazla şehir sakinine çevreci, pratik ve erişilebilir kısa mesafe ulaşım alternatifi sunmaya devam edeceğiz. Hem Türkiye’de hem de küresel pazarlarda büyümeyi sürdürürken, önümüzdeki dönemde yerli araç teknolojisi geliştirme çalışmalarına hız verecek, mevcut filomuzu, çevresel etkimizi en aza indirecek şekilde yenileyecek, operasyon araçlarımızda elektrikli filoya geçiş yapacağız. Verimlilik odağıyla hop’u bir ulaşım platformu olmanın ötesine taşıyarak, sürdürülebilir geleceğin inşasını vizyon edinen ve karbon nötr hedefine emin adımlarla ilerleyen bir başarı hikayesine dönüştürmek konusunda kararlıyız.”

Diğer Haberler

  1. GODIVA'nın 100'üncü yıl kutlamaları Şanghay'da devam etti
  2. Cevdet Yılmaz: Ülkemizin sahip olduğu refahı, toplumun tüm katmanlarına yaymaya kararlıyız
  3. Konsiyon, Türkiye genelinde site yönetimini dijital hale getiriyor
  4. Teknosa: 'Kadın için Teknoloji' projesinde 2025'te 4 binden fazla kadına dokunuldu
  5. Cevdet Yılmaz: Ocakta enflasyonda 20'li rakamları göreceğiz
  6. İş Bankası, ödeme deneyimini İşPay ile tek platformda topladı
  7. TÜİK: En yüksek gelir grubu tüm gelirin yüzde 48'ini aldı
  8. Garanti BBVA, Varlığa Dayalı Menkul Kıymet ihracını tamamladı
  9. Bakan Şimşek: Fiyat istikrarını sağlamayı hedefliyoruz
  10. Akfen GYO, 1,39 Milyar TL’lik lojistik arsa alımı gerçekleştirdi

© Copyright 2025

DHA