Pivot Door’dan 2023’te 50 ülkeye akıllı kapı ihracatı hedefi
Kapı sektöründe 1998 yılından beri faaliyet gösteren Pivot Door’un Dış Ticaret Müdürü Murat Bakkal, pandeminin gölgesinde geçen 2022’yi değerlendirerek, gelecek yıla ilişkin öngörülerini paylaştı. Anadolu topraklarının kadim medeniyetlerinden biri olan Hititliler tarafından yapılan dev kapıları günümüzde yeniden üretip 35 ülkeye ihraç ettiklerini söyleyen Bakkal, pivot kapı sistemlerinin her geçen gün daha çok tercih edildiğini dile getirdi. Ar-Ge ve pazarlama faaliyetlerine ağırlık verdiklerini vurgulayan Bakkal, 35 olan ülke sayısını yeni yılda 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.
Şirketin 2022 yılında yüzde 30’a yakın büyüdüğünü anlatan Bakkal, “2022 yılı bizim açımızdan çok başarılı geçti. İhracat yaptığımız ülke sayısı arttı. Almanya, ABD, Hollanda, Kanada, Nijerya, Suudi Arabistan, Kırgızistan, Ermenistan, Gürcistan gibi 35 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2023’te ise daha çok Avrupa Birliği ülkelerine ihracat yapmayı ve ciromuzu yüzde 20 ile 30 arasında artırmayı hedefliyoruz” dedi.
“KAPILAR İLGİ ÇEKİYOR”
İstanbul'da faaliyet gösteren şirketin ürettiği pivot kapı olarak adlandırılan sistemin diğerlerinden farkına yönelik de bilgi veren Bakkal, “Uluslararası kullanıma sahip 4 metre genişlik ve 8 metre yükseklikte tek kanat açılıma sahip kapılar üretiyoruz. Menteşe sistemi diğer kapılardan farklı olarak kapının taban ve tavan kısmında konumlanıyor. Villa, kamu binaları, turizm merkezleri, konferans salonları, ibadethaneler ve büyük yapılarda daha ihtişamlı görüntü sağlaması sebebiyle tüm ilgiyi üzerine çekiyor” diye konuştu.
Birçok endüstrine doğru katkı sağladıklarını belirten Bakkal, “Paslanmaz çelik, ağaç, cam, mdf, alüminyum ve birçok yüzey kaplama ile yaptığımız pivot kapılar, normal kapılara göre daha güvenlik yaşam alanları sağlıyor. Akıllı kapı ve kilit sistemleri üst düzey güvenliğe sahip olan elektronik kilit ve dijital uygulamalarla oldukça kullanışlı hale geliyor. Akıllı ev ve otomasyon sistemlerine entegre olabilen pivot kapılar geleceğin kapısı olarak kabul görüyor. İhracatımızı 2023 yılında 50 ülkeye yapmayı hedefliyoruz. Bu hedef doğrultusunda Ar-Ge ve pazarlama faaliyetlerini de arttırdık” ifadelerini kullandı.