Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Trendyolmilla, yapay zeka ile tasarlanan koleksiyonunu satışa sundu

Trendyol’un giyim, ayakkabı ve aksesuar markası Trendyolmilla, 2024 İlkbahar/Yaz sezonu için insan-teknoloji iş birliğiyle tasarlanan yeni Trendyolmilla x Yapay Zekâ kadın giyim koleksiyonunu satışa sundu. Koleksiyonda güncel trendler, yapay zekâ (AI) teknolojisiyle yenilikçi ve sürdürülebilir bir bakış açısıyla yorumlandı.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)- 

Trendyolmilla, moda dünyasına yapay zekâ (AI) desteğiyle tasarlanmış bir koleksiyon kazandırdı. Koleksiyon, Trendyolmilla x Yapay Zekâ adıyla web sitesinde ve Trendyolmilla mobil uygulamasında satışa sunuldu. Kadın giyim koleksiyonunda; elbise, abiye elbise, body, bluz, mayo, şort, pantolon ve eteklerden oluşan parçalar yer alıyor. Trendyolmilla, güncel moda trendlerini yapay zekâ ile yorumlayan koleksiyonu, moda tasarımcılarını teknolojiyle bir araya getirerek oluşturdu. Tasarım sürecinde kullanılan yapay zekâ algoritmaları, moda trendlerini ve müşteri beğenilerini analiz ederek koleksiyonu ortaya çıkardı. 2024 İlkbahar/Yaz sezonu için hazırlanan koleksiyonda siyah, lila ve ekru tonları öne çıkarken floral desenler pastoral renklerle harmanlandı. Yapay zekâ, kumaş seçiminde ise tercihini ağırlıklı olarak yumuşak hissiyatlı kumaşlardan yana kullandı. Şifonların yanı sıra poplin gibi doğal görünümlü kumaşlar koleksiyona hâkim oldu.

TASARIM SÜRECİ: YAPAY ZEKÂ ANALİZLERİ VE İNSAN DOKUNUŞU

Koleksiyonunun tasarım sürecinde yapay zekâ, öncelikli olarak güncel ve öngörülen moda trendlerinin analiz edilmesi amacıyla kullanıldı. Elde edilen bulgulardan yola çıkan tasarım ekibi, bu kez yapay zekâya uygun “prompt”ları (yol gösterici komutlar) vererek ondan yaratıcı modeller üretmesini istedi. Trendlerdeki çeşitliliği bu prompt’lara göre yorumlayan yapay zekâ, farklı kategorilerde binlerce alternatif tasarım geliştirdi. İlham verme ve sonuç odaklı çalışma bakımından önemli avantajlar sağlayan yapay zekânın sunduğu alternatifler, Trendyolmilla ekibi tarafından değerlendirilerek tasarım dokunuşlarıyla üretime uygun hale getirildi. Markanın tarzıyla müşteri beklentilerini bir araya getiren bu koleksiyonda transparanlıklar ve farklı dokuların beraberliği özellikle dikkat çekiyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİR MODA İÇİN YAPAY ZEKÂ DESTEĞİ

Yaratıcılığın yanı sıra sürdürülebilirlik alanında da yapay zekânın olanaklarından yararlanan Trendyolmilla, malzemeleri verimli kullanarak israfı en aza indirmek için ürün tasarımlarını yapay zekâ algoritmalarıyla optimize ediyor. Böylelikle hammadde kullanımını azaltırken aynı zamanda bitmiş ürünlerin nakliye maliyetlerini ve emisyonlarını azaltarak karbon ayak izini küçültmeyi hedefliyor. Doğru planlama, segmentasyon ve ayrıştırma ile “kitlesel kişiselleştirme”yi (mass customization) odağa alan Trendyolmilla x Yapay Zekâ koleksiyonunun tasarım sürecinde, aynı zamanda aşırı üretimin önüne geçmek amaçlandı.

Diğer Haberler

  1. İş Bankası 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü’nde üreticiyle buluştu
  2. “Şirketler de rutin sağlık kontrolünden geçmeli"
  3. Milletvekili hekimlerden Sağlık-Sen’e ziyaret
  4. Türk Telekom'dan 500 milyon dolar Sürdürülebilir Eurobond ihracı
  5. OKX, Avustralya'da kripto borsası hizmetlerini kullanıma sundu
  6. “Sosyal medya, tatilcilerin tercihlerini etkiliyor”
  7. “Yandex Ads teknolojisi dijital ajansları başarıya taşıyor”
  8. Lüks ürün pazarı 2023’te 1,5 trilyon Euro büyüklüğe ulaştı
  9. Türk yetkililer Güney Kore'de temaslarda bulundu
  10. Hepsiburada 'HepsiTürkiye' ile Çiftçiler Günü’nü kutluyor

© Copyright 2024

DHA