Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

TÜİK'ten 'algılanan enflasyon' açıklaması

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), algılanan enflasyon ile tüketici fiyat endeksi (TÜFE) arasındaki farklılığa ilişkin, "Tüketicinin enflasyon tahmini ile TÜFE'nin farklılaşması son derece doğaldır. Algılanan enflasyon ile TÜFE arasındaki oransal fark Avrupa Birliği ülkelerinde 5 ile 6 kata kadar çıkarken, ülkemizde bu farklılaşma çok daha düşüktür" açıklamasını yaptı.

ABONE OL
ANKARA, (DHA),

TÜİK'ten yapılan yazılı açıklamada, bazı basın yayın organları ile sosyal medya hesaplarında, algılanan enflasyon ve TÜFE'nin farklılaşmasına yönelik haberlerin çarpıtıldığı belirtilerek, "TÜFE, her ay 81 il 228 ilçe kapsamında 564 bin 710 fiyat derlenerek enflasyonu uluslararası standartlarda ölçen hesaplama sistemidir. Basında 'algılanan enflasyon' olarak ifade edilen veri ise yine TÜİK tarafından gerçekleştirilen Tüketici Eğilim Anketi kapsamında yer alan ve vatandaşlara yöneltilen 'Geçen 12 aylık dönemde tüketici fiyatlarının yüzde kaç arttığını/azaldığını düşünüyorsunuz? Lütfen tahmini oran veriniz?' sorusuna verilen cevaplar üzerinden hesaplanabilmektedir. Söz konusu anketin mikro verisi, TÜİK Veri Araştırma Merkezi aracılığıyla talep eden tüm araştırmacıların kullanımına açıktır. Tüketicilerin geçmiş 12 aydaki enflasyon algısını yansıtan ve yukarıda arz edilen tek soruluk veri setinden elde edilebilen sonuçlar üzerinden, resmi TÜFE verisini eleştirmek manipülatif ve art niyetli bir yaklaşımdır. Zira tüketicinin enflasyon tahmini ile TÜFE'nin farklılaşması son derece doğaldır. Algılanan enflasyon ile TÜFE arasındaki oransal fark Avrupa Birliği ülkelerinde 5 ile 6 kata kadar çıkarken, ülkemizde bu farklılaşma çok daha düşüktür. 2023 yıl sonunda TÜFE yıllık değişim oranı yüzde 64,77 iken, tüketicilerin tahmini yüzde 96'dır" denildi.

Diğer Haberler

  1. TÜİK: Hizmet üretimi yıllık yüzde 6,8 arttı
  2. TÜİK: Tarım ürünleri üretici fiyatları aylık yüzde 2,71 arttı
  3. TİM Başkanı Gültepe: Aile İşletmeleri ve Aile Konseyi’nin kurulması çok önemli
  4. AHL Pay, adrese teslim fiziki altın ve gümüş satışına başladı
  5. Türk Hava Yolları, Taş Tepeler Projesi’nin ana sponsoru oldu
  6. Mısırlı ve Türk turizm paydaşları İstanbul’da bir araya geldi
  7. Bakan Şimşek: Yıl sonu enflasyon hedefine ulaşmakta kararlıyız
  8. THY, yeni dağıtım yeteneği platformu 'TKCONNECT' ile yeni döneme geçiyor
  9. Bakan Yumaklı: Çay fiyatları maliyetlere bakılarak yapılmıştır
  10. Türk Hava Yolları, Türkiye’nin En Büyük 500 Özel Şirketi Araştırması’nda dört ödüle birden layık görüldü

© Copyright 2024

DHA