Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Beyşehir Gölü'nde kuraklığın ardından 'otlanma' tehlikesi

Konya ve Isparta topraklarındaki Beyşehir Gölü'nde su seviyesi her geçen gün azalırken, gölde oluşan otlanma da canlı popülasyonunu tehdit ediyor. Sürdürülebilir Yaşamı Destekleme Derneği Başkanı Hamdi Volkan Gökmenoğlu, "1980'lerde göle atılan et yiyen balıktan dolayı, göldeki ot yiyen otçul balıkların popülasyonu azalmış ve tükenmiştir. Bu sebepten göldeki ciddi otlanma problemi ortaya çıkmıştır. Bu otlanma sonucunda gün ışığı zemine ulaşmamakta ve zemindeki canlı popülasyonunu öldürmektedir. Daha sonra gün ışığındaki otlarda ölerek göldeki biyolojik kirlenmeye zemin hazırlamaktadır. Bu da ister istemez göldeki balık oranı, bitkisel canlanma ve hayvansal popülasyonu da öldürmektedir” dedi.
ABONE OL

EN SON GALERİLER

  1. Sivas'ta motosiklet aydınlatma direğine çarptı: 2 yaralı
  2. Karadeniz Sahil Yolu’nda zincirleme kaza sonrası yangın; 3 ölü, 4 yaralı
  3. Diyarbakır kırsalında 10 noktada örtü ve anız yangını: 100 hektar alan yandı
  4. Bingöl'de çayda akıntıya kapılan Vedat'ı arama çalışmaları 10’uncu gününde
  5. Oto galeriye silahlı saldırı kamerada; çok sayıda araca kurşun isabet etti
  6. Şanlıurfa’da yanan araçtaki paraları kurtarmaya çalıştılar
  7. Muğla'da sığla yağı üretimi başladı
  8. Antalya'da sıcaktan bunalanlar sahillere akın etti
  9. Trabzon'da kokarca zararlısına karşı samuray arıları doğaya salındı
  10. Göçükte yaşamını yitiren maden işçisi toprağa verildi

© Copyright 2026

DHA