Geleneksel oyunlarla dijital bağımlılıkla mücadele
İzmir'de Namık Kemal İlkokulu öğrencileri, geçmişte sokaklarda oynanan seksek, yağ satarım bal satarım, dönme dolap, salyangoz, istop, halat çekme, ip atlama gibi geleneksel çocuk oyunlarını okul bahçelerindeki oyun çizgileriyle öğreniyor. Okul müdürü Sinan Kayhan, "Çocuklarımızı geleneksel oyunlarla tanıştırarak, ekran bağımlılığı yapan dijital oyunlardan kurtulmalarının faydalarını görüyoruz" dedi.Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından geleneksel çocuk oyunlarının oynanmasını teşvik etmek amacıyla hayata geçirilen 'Yüz Yüze 100 Çocuk Oyunu' projesi kapsamında; İzmir'de Namık Kemal İlkokulu'nun bahçesine çizilen oyunlarla öğrenciler geleneksel oyunları öğreniyor. Geçmişte sokaklarda oynanan seksek, yağ satarım bal satarım, dönme dolap, salyangoz, istop, halat çekme, ip atlama gibi oyunlarla çocukların bilişsel, duyuşsal, psikomotor, sosyal ve kültürel gelişimlerine katkı sağlanması hedefleniyor. Namık Kemal İlkokulu Müdürü Sinan Kayhan, çocuklarda dönemin en büyük sıkıntısının ekran bağımlılığı olduğunu söyleyerek, "Çocuklarımızı geleneksel oyunlarla tanıştırarak, ekran bağımlılığı yapan dijital oyunlardan kurtulmalarının faydalarını görüyoruz. Bunların geri dönüşlerini hem öğretmenlerimizden hem velilerimizden alıyoruz" dedi.