İnternet alışverişlerinde kokulu siparişler tüketicilerin tercihini yüzde 90 oranında etkiliyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde (İEÜ) yapılan araştırmada, online alışveriş sürecini yöneten firmaların gönderdiği kokulu ve kokusuz sipariş kutularına karşı insanların elektroensefalografi (EEG) cihazıyla beyin sinyalleri ve deri iletkenliği cihazıyla da heyecanlanma seviyesi ölçüldü. Araştırmada, internet üzerinden yapılan alışverişlerde kokulu gelen siparişlerin, kokusuz ürünlere göre tüketicilerin zevk ve uyarılma tepkisini yüzde 90 oranında artırdığı görüldü.İEÜ Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aydın Akan ve Öğretim Görevlisi Dr. Rıza Sadıkzade, Türkiye'de bir ilk olduğu belirtilen proje ile online alışveriş sürecini yöneten firmaların, kokulu ve kokusuz şekilde gönderdiği ürünlerin, tüketiciler üzerindeki duygusal tepkisini ölçmeye yönelik bir araştırma yaptı.