Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Kanserle ilgili 'devrimsel' buluş

Koç Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırmacıları tarafından gerçekleştirilen bir çalışma ile dünyada ilk kez kanser hücrelerinin, CT-1 adlı bir molekül üzerinden çevre dokulara sinyal gönderdiği ve sağlıklı hücreleri 'kendi hizmetine alarak' yayılabildiği gösterildi. Çalışmayı gerçekleştiren ekibin başında yer alan Prof. Dr. Devrim Gözüaçık, bu keşif sayesinde ileride bazı kanser türlerinde hastalığın nasıl seyredeceği ile ilgili daha tanı aşamasında önemli ipuçları elde etmenin mümkün olabileceğini belirtti. Gözüaçık, bu sayede yeni ilaçlar geliştirilebileceğini, kanserin ilerlemesinin ve yayılımın önlenebileceğini söyledi.
ABONE OL

EN SON GALERİLER

  1. Tunceli'de Mobil Kanser Tarama Aracı erken teşhis için köy yollarında
  2. Dünyanın ilk 8'li çapraz karaciğer nakli, Malatya'da yapıldı
  3. Aortu yırtılan hasta, yapay damarla hayata tutundu
  4. Ağabeyinden yapılan nakille sağlığına kavuştu, balonlarla taburcu edildi
  5. Akdeniz Üniversitesi'nde CAR-T tedavisine 9 hastayla başlandı
  6. DHA'nın haberini gördü, Kazakistan'dan geldiği Antalya’da sağlığına kavuştu
  7. Nadir görülen kan hastalığı ile doğan Alperen, kardeşinden yapılan ilik nakliyle sağlığına kavuştu
  8. 91 yaşındaki hasta, doktorla görüntülü görüşerek evinden muayene oldu
  9. 12 yaşındaki Poyraz Efe için ailesinden yardım çağrısı
  10. Gazileri hayata bağlayan merkez

© Copyright 2026

DHA