Kayseri'de 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yüzde 40'ı asılsız çıktı
Kayseri'de, yılın ilk 4 ayında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrıların yüzde 60'ı gerçek vakaya dönüşürken, yüzde 40'ı ise gereksiz aramalar ve asılsız ihbarlardan oluştu. Merkez müdürü Mustafa Ak, "Yılda 1 milyon 750 bin çağrı alıyoruz. Bu çağrıların yüzde 60'ı vakaya dönüşen kaynak ataması yaptığımız, olaya gittiğimiz vakalar. Yüzde 40'ı ise genellikle bilgi danışma çağrıları, yani vakaya dönüşmeyen çağrılar" diye konuştu.Kentte 2025’in ilk 4 ayında 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen çağrıların yüzde 40'ını vakaya dönüşmeyen gereksiz aramalar ve asılsız ihbarlar oluşturdu. Kayseri 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mustafa Ak, emniyet, sağlık, jandarma, itfaiye, orman ve AFAD birimlerine ait acil çağrıların karşılandığı merkezde, ilgili kurumlar arasında koordinasyonun sağlandığı ve acil durum ekiplerinin en kısa sürede olay mahallinde olmasını sağlamaya çalıştıklarını söyledi.