Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Konya'da Çarşamba Çayı tabanında çok sayıda obruk ve yarık oluştu; su başka kanala aktarıldı

Konya’nın Çumra ilçesinde 3 farklı bölgede, Çarşamba Çayı’nın tabanında irili ufaklı 10’un üzerinde obruk ve yer yarıkları oluştu. DSİ ekipleri, Apa Barajı’ndan ovaya aktarılan 54 metreküplük su çıkışını 15 metreküpe indirerek, obruk oluşan bölgelere verilen suyu başka bir kanala aktardı. Bölgede inceleme başlatan Konya Teknik Üniversitesi Obruk Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Fetullah Arık, “Apa Barajı’ndan gelen suları ovaya taşıyan bir kanal içerisindeyiz. Bu kanalda toprak altındaki küçük çatlaklar, yarıklar, kuraklıkla birlikte biraz daha genişlemiş. Bu bölgede içinde bulunduğumuz alanda ilk defa obruk gözleniyor. Şu anda meydana gelmiş obruklar vatandaşlarımız için tehlike arz ediyor. Kanal içerisinde benzer çökmelerin yaşanabileceğini tahmin ediyoruz” dedi.
ABONE OL

EN SON GALERİLER

  1. Akdeniz'in en derin mavi karbon rezervi Bodrum'da tescillendi
  2. Çukobirlik’in 48 yıllık 16 katlı hizmet binası, 420 kilogram dinamitle patlatılarak yıkıldı
  3. Kızılırmak Deltası’ndaki kuşlar seramiğe işlendi
  4. Düğününe 2 gün kala kazada ölen uzman çavuş toprağa verildi
  5. Su dağıtım aracının çarptığı Sarp Eymen'in ölümünde yeni karar
  6. Deprem şehidi babasının izinden giden Şehriban, polis oldu
  7. Polis adayı, mezuniyet töreninde kız arkadaşına evlilik teklifi etti
  8. Aksaray POMEM'de 485 polis adayı mezun oldu
  9. Türk Kara Kuvvetleri'nin kuruluşunun 2235'inci yılı İzmir'de kutlandı
  10. Küre Dağları Milli Parkı'ndaki yaban hayatı fotokapanla görüntülendi

© Copyright 2026

DHA