Mardin’de 112'ye gelen çağrıların yüzde 64’ü asılsız çıktı; kedisi için ambulans isteyen var
Mardin’de geçen yıl 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrıların yüzde 64’ü gereksiz aramalar ve asılsız ihbarlardan oluştu. Merkezde görevli personelden Fatma Öztürk, bazen acil durumlar dışında da arandıklarını belirterek, “Biz her çağrıya cevap vermekle yükümlüyüz. Ancak çok sayıda gereksiz çağrılar geliyor. Örneğin kedisi hasta olup ambulans talep eden var, çocuğun okul kaydını başka okula almak isteyen veliler oluyor” dedi.Mardin’den 2024’te 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen çağrıların yüzde 64’ünü gereksiz aramalar ve asılsız ihbarlar oluşturdu. Çağrı merkezini çok kez asılsız yere arayan 111 kişiye ‘Kabahatler Kanunu’na göre toplamda 201 bin TL ceza kesildi. Mardin 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Hülya Karaboğa, emniyet, sağlık, jandarma, itfaiye, orman, AFAD ve sahil güvenlik birimlerine ait acil çağrıların karşılandığı merkezde, ilgili kurumlar arasında koordinasyonun sağlandığı ve acil durum ekiplerinin en kısa sürede olay mahallinde olmasını sağlamaya çalıştıklarını söyledi.