Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Marmara Denizi’nde deniz çayırı ekimi başladı; müsilajla birlikte azalan oksijen seviyesi artırılacak

Marmara Denizi'nde Deniz Çayırı Dağılım Alanlarının Belirlenmesi (MAR-ÇAYIR) Projesi kapsamında, Balıkesir'in Bandırma ilçesinde 50 metrekarelik pilot alanda deniz çayırı ekimine başlandı. Türkiye'de ilk kez yapılan deniz çayırı ekimiyle Marmara Denizi'nde, 2021'deki müsilajla azalan oksijen seviyesinin artırılacağını söyleyen Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Sarı, "50 metrenin altında, oksijen seviyesinin 2 miligram litrenin altına düştüğünü görüyoruz. Yani Marmara Denizi hızlı bir şekilde oksijensizleşmeye doğru ilerliyor. 1 metrekare deniz çayırı alanı yaklaşık olarak günde 10 litre oksijen üretiyor" dedi.
ABONE OL

EN SON GALERİLER

  1. Akdeniz'in en derin mavi karbon rezervi Bodrum'da tescillendi
  2. Çukobirlik’in 48 yıllık 16 katlı hizmet binası, 420 kilogram dinamitle patlatılarak yıkıldı
  3. Kızılırmak Deltası’ndaki kuşlar seramiğe işlendi
  4. Düğününe 2 gün kala kazada ölen uzman çavuş toprağa verildi
  5. Su dağıtım aracının çarptığı Sarp Eymen'in ölümünde yeni karar
  6. Deprem şehidi babasının izinden giden Şehriban, polis oldu
  7. Polis adayı, mezuniyet töreninde kız arkadaşına evlilik teklifi etti
  8. Aksaray POMEM'de 485 polis adayı mezun oldu
  9. Türk Kara Kuvvetleri'nin kuruluşunun 2235'inci yılı İzmir'de kutlandı
  10. Küre Dağları Milli Parkı'ndaki yaban hayatı fotokapanla görüntülendi

© Copyright 2026

DHA