Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Toplu ulaşımın geleceğine elektrikli araçlar damga vurdu

Dünyada toplu taşımacılık sektörünün en büyük kuruluşu olan Uluslararası Toplu Taşıma Birliği'nin (UITP) küresel zirvesi 85 ülkeden katılımcılarla İspanya'nın Barselona kentinde yapıldı. Çok sayıda Türk firmanın da katıldığı zirvede, toplu ulaşımda geleceğin teknolojisi olarak elektrikli araçlar ön plana çıktı. Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği'nin Kıdemli Direktörü Kaan Yıldızgöz, "Dünya'da Paris İklim Anlaşması'nın gerektirdiğini 1,5 derecelik sıcaklık artışını sabit tutmak istiyorsak her yıl küresel sera gazı emisyonlarında 7.6 bir azaltmaya gitmemiz gerekiyor. Bu azaltmaya gitmek için fosil yakıtlı araçlardan elektrikli ya da çevre dostu yakıt kullanan araçlara geçmemiz gerekiyor. Bu noktada otobüs taşımacılığı çok kritik. Dünyada toplu ulaşıma baktığınızda yüzde 83'ü otobüs taşımacılığı ile gerçekleşiyor. Bu açıdan biz otobüs taşımacılığında dizel yakıt kullanımından fosil yakıt kullanımından elektrikli araçlara doğru geçişi görüyoruz" dedi.
ABONE OL

EN SON GALERİLER

  1. Edirne’de üretilen 40 milyon sazan yavrusu su kaynaklarıyla buluştu
  2. Eczacılık fakültesini bitirdi, cübbe ve kepini babasına giydirdi
  3. Edirne’de inşaat ve mantolama malzemesi deposunda yangın
  4. Türk Kara Kuvvetleri'nin 2235'inci kuruluş yıl dönümü Kayseri’de kutlandı
  5. Adana’da termometreler 42 dereceyi gösterdi
  6. Ayder'de boğa güreşi heyecanı
  7. Türk Kara Kuvvetleri’nin 2235’inci kuruluş yıl dönümü Diyarbakır'da törenle kutlandı
  8. Antalya'nın bunaltıcı havasına mavi sularda serinlik aradılar
  9. Vakıflar Genel Müdürlüğü, 100 öğrenci ve ailelerini piknik programında bir araya getirdi
  10. Yüksekova'da 7 metrelik karla mücadele

© Copyright 2026

DHA