Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Türk astronotun uzaya ulaşması Kızılay Meydanı'nda heyecanla izlendi

Türkiye'nin ilk uzay yolcusu Alper Gezeravcı’yı taşıyan Dragon uzay aracının, Uluslararası Uzay İstasyonu’na (ISS) kenetlenmesi Ankara Kızılay Meydanı'ndan heyecanla takip edildi.

ABONE OL
Oğuzhan SAR-Oğuzhan SARI/ANKARA, (DHA)-

 

Türkiye'nin ilk uzay yolcusu Alper Gezeravcı ile Ax-3 misyonunda görevli diğer 3 mürettebatı taşıyan SpaceX firmasına ait Dragon kapsülü ISS'e ulaştı. Uzay aracının ISS’ye saat 13.42 itibarıyla kenetlenmesi, Ankara’daki Kızılay Meydanı’nda kurulan planetaryumdan da takip edildi. Vatandaşlar, buradaki görevliler tarafından bilgilendirildi. Kenetlenme anı alkışlarla kutlandı.

Öte yandan Türkiye saati ile 15.00 sıralarında astronotlar için karşılama töreni düzenlenecek. Alper Gezeravcı, kendilerini bekleyen ISS’de görevli ekip arkadaşlarına Türkiye'den götürdüğü hediyeleri verecek. İstasyonda halihazırda Rus, ABD, Japon ve Danimarkalı olmak üzere toplam 7 astronot bulunuyor. Gezeravcı ve ekibiyle bu sayı 11'e çıkmış olacak. Gezeravcı, uzay istasyonunda geçireceği 14 gün boyunca 13 farklı deney gerçekleştirecek.


Diğer Haberler

  1. Ankara’da terör örgütlerine yönelik yürütülen operasyonda 103 tutuklama
  2. Manisa’da çalınan 6 motosiklet 90 güvenlik kamerası incelenerek bulundu: 3 gözaltı
  3. Edirne’de katı atık bertaraf tesisinde yangın
  4. Çanakkale'de evlilik vaadiyle bir kişiyi 800 bin TL dolandıran kadın yakalandı
  5. Van Gölü'ne düşen otomobilin sürücüsü yaralı kurtarıldı
  6. Batman'da yolcu minibüsü ile para nakil minibüsü çarpıştı: 15 yaralı
  7. Çırağa kompresörle şiddet uygulayıp ölümüne neden olan sanığa müebbet hapis talebi
  8. Rehabilitasyon merkezinde otizmli çocuğa şiddet kamerada
  9. Çorum'da otomobil, TIR'a arkadan çarptı; 4 yaralı
  10. Türkiye, Sosyal Risk Haritası tecrübesini Özbekistan ile paylaştı

© Copyright 2026

DHA