Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Yaban hayvanları sağlığına kavuşturuluyor

Hayvanat bahçeleri ve doğal yaşamda yaralanan ya da hastalanan yaban hayvanları İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa (İÜC) Avcılar Kampüsü'nde bulunan Egzotik ve Yaban Hayvanları Kliniği'nde tedavi ediliyor. Aşırı meyve yeme sonucu rahatsızlanan 200 kiloluk 'Okan' isimli ayının da tedavi edildiği kliniğe yılda yaklaşık 10 bin yabani hayvan getiriliyor. Klinikte, aslandan yılana, ayıdan kanguruya kadar çok sayıda hayvanın tedavi süreci görüntülere yansıdı. Veteriner Fakültesi Klinik Bilimler Bölümü Yabani Hayvan Hastalıkları ve Ekoloji Anabilim Dalı Araştırma Görevlisi Dr. Ebuderda Günay "Son 1-2 yıl da 2 aslanımız geldi. Birisi kaçak olarak yurda sokulduktan sonra ele geçirilmişti. Bir böbreği iflas etmişti. Tedavisini yaptık, şu anda Gaziantep'te tek böbrekle yaşıyor. Uzaktan takibini yapıyoruz. Bir aslan yavru getirilmişti; o da eldiven yutmuştu. Kanguru maymun gibi hayvanlar fare zehirlerinden getiriliyor. Son olarak medyada yer alan ayı aşırı meyve yediği için rahatsızlanan bir ayı getirilmişti" dedi.
ABONE OL

EN SON GALERİLER

  1. Türk Kara Kuvvetleri'nin 2235'inci kuruluş yıl dönümü Kayseri’de kutlandı
  2. Adana’da termometreler 42 dereceyi gösterdi
  3. Ayder'de boğa güreşi heyecanı
  4. Türk Kara Kuvvetleri’nin 2235’inci kuruluş yıl dönümü Diyarbakır'da törenle kutlandı
  5. Antalya'nın bunaltıcı havasına mavi sularda serinlik aradılar
  6. Vakıflar Genel Müdürlüğü, 100 öğrenci ve ailelerini piknik programında bir araya getirdi
  7. Yüksekova'da 7 metrelik karla mücadele
  8. Tekirdağ’da şalvar gecesine yoğun ilgi; katılımcılar sokağa sığmadı
  9. Aparttaki odasında ölü bulundu
  10. Şırnak'ta 40 aile, 32 yıl sonra geldikleri köylerine çadır kurup kesin dönüş için başvuru yaptı

© Copyright 2026

DHA