Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

AYM üyeliği için Yargıtay'da 3 aday belirlendi

Yargıtay Büyük Genel Kurulu’nda yapılan seçimde, Anayasa Mahkemesi (AYM) üyeliği için 3 aday belirlendi.

ABONE OL
ANKARA, (DHA)

Yargıtay Büyük Genel Kurulu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atanacak yeni AYM üyesini belirlemek üzere sandık başına gitti. Toplam 317 üyenin katılımıyla gerçekleştirilen oylamada adaylar, arasındaki yarış sonuçlandı. Yapılan tasnif sonucunda Yargıtay üyelerinin tercihlerine göre sıralama netleşti. Oylamada 48 oy alan Mustafa Karayıldız birinci, 45 oy alan Oğuz Dik ikinci, 44 oy alan Şaban Kazdal üçüncü sırada yer aldı. Yargıtay Büyük Genel Kurulu tarafından belirlenen bu 3 isim, Anayasa Mahkemesi üyeliği için aday olarak Cumhurbaşkanlığı makamına bildirilecek.

NİHAİ KARARI CUMHURBAŞKANI VERECEK

Sürecin işleyişine göre Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, kendisine sunulan Mustafa Karayıldız, Oğuz Dik ve Şaban Kazdal arasından bir ismi Anayasa Mahkemesi Üyesi olarak atayacak. Atama kararı, Resmi Gazete’de yayımlanmasının ardından yürürlüğe girecek. Seçilecek yeni üye, görev süresi dolan selefinin yerine geçerek, yüksek mahkemede 12 yıl görev yapacak.

Diğer Haberler

  1. Silivri'de ambulansa yol vermeyen sürücü kamerada
  2. Soluk borusuna mama kaçan 2,5 yaşındaki bebek, hastanede öldü
  3. Gurbetçi cinayeti davasında sanığın kızı bıçak çizimini reddetti
  4. Muğla’da iki kamyonet çarpıştı: 1 ölü, 3 yaralı
  5. İzmir’de 20 metre derinliğindeki kuyuya düştü, yaralı kurtarıldı
  6. Yol kenarında tabancayla vurulmuş halde bulundu
  7. 1 kişinin öldüğü kazada belediye otobüsüyle çarpışan hafif ticari araç sürücüsü tutuklandı
  8. Yasa dışı bahis operasyonunda adliyeye sevk edilen 11 şüpheli serbest bırakıldı
  9. Trafik tartışmasında darbedilen kişi hastanede öldü; 2 gözaltı
  10. NATO üyesi 32 ülkenin lideri Ankara’da buluşacak

© Copyright 2026

DHA