Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

İnternet sağlayıcısına 'ayıplı hizmet' kararı

Konya'da hızı taahhüt edilenin altında olduğu için internet aboneliğini iptal ettiren Onur Kızılçay (28), ödediği 1200 TL cayma bedelini geri alabilmek için Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Heyetin, başvuruyu onaylamasının ardından dava açıldı. Bilirkişinin hazırladığı raporda internet sağlayıcısının 'ayıplı hizmet' verdiği belirtilince mahkeme, mağdurun ödediği cayma bedelinin iadesine hükmetti.

ABONE OL
Salih BÜYÜKSAMANCI- Duygu KARAKOÇ/KONYA, (DHA)-

Pazarlamacılık yapan Onur Kızılçay, 6 Eylül 2019'da aylık 90 TL ödeyerek internet sağlayıcı firmaya abone oldu. Ancak ödediği bedel karşılığı taahhüt edilenden internet hızı düşük olunca Kızılçay, defalarca müşteri hizmetlerini aradı. Çözüm bulamayan Kızılçay, aylık ödeme bedelini 150 TL'ye kadar çıkararak internet hızını da yükseltti.. Yine aynı durumla karşılaşan Kızılçay, 01.10.2020 tarihinde aboneliğini iptal ettirmek için 1200 TL cayma bedeli ödedi. Avukatı aracılığıyla 14 Ekim 2020'de Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuran Kızılçay, verdiği hukuk mücadelesini 2021 yılı Kasım ayında kazandı.

VERİLEN TAAHÜTÜN EN AZ 75'İ KARŞILANMAK ZORUNDA

Onur Kızılçay'ın avukatı Emre Akman, internet sağlayıcısı vatandaşa vaat ettiği unsurları yerine getirmiyorsa, müşterinin bu durumu kanıtlayarak Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurması gerektiğini belirtti. Akman, “Tüketici Kamu Heyeti kararına ilişkin bir icra takibi vardı. Bununla alakalı firma bize bir iptal davası açtı. Bu icra takibinin durdurulması için. Çünkü kendilerinin bize söylediği cayma bedelinin yansıtılabileceği, sözleşmede taahhüt edilen hızın örnek veriyorum 16 megabit değil de 16 megabite kadar olduğu söylenerek, aslında kullanıcıyı aldattıklarını ikrar etmiş oldular. Bizim davamız sonuçlandı. Örneğin 16 megabit bir internet alıyorsun, bunun en az yüzde 75’ini internet sağlayıcı vermek zorunda. Eğer veremiyorsa bizim bu gerekçeli kararımızda olduğu gibi, artık Türkiye Cumhuriyeti’nin her vatandaşı internet sağlayıcısını hiçbir cayma bedeli ödemeksizin iptal ettirebilecekler. Bunun geçtiğimiz günlerde resmi gazetede yayımlanmış olması artık bu durumun kanunileşmiş olduğunu gösterir” dedi.

BİLİRKİŞİ RAPORUNDA 'AYIPLI HİZMET' 

Bilirkişi raporunda ‘Eğer bir internet sağlayıcısı size gerekli unsurları vermiyorsa, söylemiyorsa ve internet hızını sağlamıyorsa gerektiği gibi bu bir ayıplı hizmettir’ denildiğini hatırlatan  Akman, “Büyük internet sağlayıcı firmaları bu konuda bizi etkisi altına almıştı. Çıkan gerekçeli kararımızda 'ayıplı hizmet' olduğuna mahkeme karar verdi” diye konuştu.

Diğer Haberler

  1. Alper Gezeravcı: Ay'a erişmeyi planlıyoruz
  2. Balıkesir'de berber, tabancayla vurulmuş halde ağılında ölü bulundu
  3. Prof. Dr. Naci Görür: Eğer deprem olursa Marmara bölgesi çöker, Türkiye diz çöker
  4. Ölümlü kazaya karışan tanker şoförü ihbarda bulunup, sonra kaçmış
  5. Hakkari'de askeri araç şarampole yuvarlandı: 2 yaralı
  6. Ayhan Bora Kaplan: Bu nasıl devlet, biz kime güveneceğiz?
  7. Ev sahibiyle tartışan kiracı doğal gaz vanasını açtı; patlamada yaralandı
  8. Savcı, kaçırmak istediği Hilal'i öldüren direksiyon eğitmeni için ağırlaştırılmış müebbet istedi
  9. Tuğamiral Tezel: 7 gün 24 saat Arama Kurtarma Harekatı icra etmeye hazırız
  10. Yatağında ölü bulunan üniversiteli İrem, memleketi Manisa'da toprağa verildi

© Copyright 2024

DHA