Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Rötar yapan havayolu şirketleri yolcuya tazminat ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelikte yaptığı değişiklikle birlikte rötar yapan havayolu şirketleri yolcularına tazminat ödeyecek.

ABONE OL
İbrahim YILDIZ/İSTANBUL, (DHA)-

SHGM’nin Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'in (SHY-YOLCU) 3'üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendindeki değişiklik resmi gazetede yayımlandı. Yayımlanan değişikliğe göre, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle tehir edilmesi ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat ve daha fazla sürede ulaştırılması halinde, havayolu şirketi belirlenen ücretleri yolcuya ödeyecek. Buna göre, yolculara iç hat uçuşlar için 100 Avro, dış hat uçuşlarında ise yolcularına bin 500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 Avro, bin 500 ile 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 Avro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 Avro, tazminat tutarı belirlendi. Söz konusu tazminat alacaklarının Türk Lirası cinsinden karşılığı hesaplanırken, tazminatın ödendiği güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.

Diğer Haberler

  1. Mardin’de mısır kurutma silosu çöktü: 1 ölü
  2. Eşinin eve dönmesini isteyen koca, rast gele ateş açtı; gözaltına alındı
  3. TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu: Bizim bizden başka dostumuz yok
  4. Kamyonla geri manevra yaparken kardeşini ezerek ölümüne neden oldu
  5. MSB: Karadeniz’de bir insansız hava aracı F-16’larımız tarafından düşürüldü
  6. Elazığ’da çöp kamyonunun altında kalan belediye işçisi öldü
  7. 7 kişinin öldüğü fabrikadaki ihmaller zinciri iddianamedeki ifadelere yansıdı
  8. Şampiyon motosikletçi, İzmir'de son yolculuğuna uğurlandı
  9. Yurt dışına kaçmak isterken yakalanan 5 Türk tutuklandı
  10. Mehmet Akif Ersoy ve Ela Rumeysa Cebeci'nin uyuşturucu testinin sonucu ortaya çıktı

© Copyright 2025

DHA