Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Bitget, ‘dolandırıcılıkla mücadele ayı’ etkinliklerini başlattı

Web3 şirketi Bitget, siber dolandırıcılıkla mücadele için Dolandırıcılıkla Mücadele Ayı (Anti-Scam Month) etkinliklerinin ikinci yılında da farkındalık çalışmaları gerçekleştireceğini duyurdu. Şirket, küresel çapta kripto güvenliği farkındalığını artırmayı hedefleyen ‘Dolandırıcılıkla Mücadele Ayı’ etkinliklerini ikinci yılını resmi olarak başlattı. Bu yılki teması ise ‘Daha Akıllı Gözler, Daha Güçlü Kalkanlar’ oldu.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)-

Şirket tarafından yapılan açıklamada, “Sahte çekiliş bağlantıları başta olmak üzere sosyal medya üzerinden yayılan kötü niyetli akıllı kontratlara kadar siber dolandırıcılık vakaları her geçen yıl daha karmaşık ve fark edilmesi zor hale geliyor. 2024 yılı boyunca benzer dolandırıcılık yöntemlerinden kaynaklanan kayıplar 9,9 milyar doları aşarak 2020’den bu yana yıllık ortalama yüzde 24’lük bir artış gösterdi” ifadelerine yer verildi.

Bu ay temada oyunlaştırılmış eğitim içerikleri, topluluk hikayeleri ve yüksek etkileşimli sosyal medya kampanyaları ile bir farkındalık kültürü inşa edilmesi amaçlanıyor. Farkındalığı artırmak için gerçekleştirilecek çalışmalar çerçevesinde ‘anti-scam hub’ adı verilen etkileşimli içerikler ile donatılmış mikrosite kurulacak.

Etkinlikte, toplulukların ve kullanıcıların farkındalıklarının artması adına ‘smarter glasses’ adı verilen sosyal medya kampanyalarının yanı sıra, dolandırıcılık türleri ve korunma yolları üzerine içerikler ve mini oyunlar ile güvenlik bilgi farkındalıkları test edilecek. Şirket, farkındalığı artırmak adına gerçekleştirilecek bu ay özelinde GoPlus, SlowMist, OneKey, BlockSec ve Security Alliance gibi firmalarla ortaklık kurduğunu aktardı. Ayrıca şirket, Bitget Wallet, Morph ve Tapswap gibi Web3 ekosisteminin oyuncularıyla iş birlikleri gerçekleştirerek kullanıcıların uygulamalarda, cüzdanlarda ve sosyal platformlarda korunmasını hedefliyor.

Bitget CEO’su Gracy Chen, konu hakkında şunları söyledi:

“Dolandırıcılık yöntemleri gelişiyor ama biz de gelişiyoruz. Güvenlik artık sadece teknik bir gereklilik değil, herkesin ortak sorumluluğu. Anti-Scam Month, kullanıcıyı pasif bir hedef olmaktan çıkarıp bilinçli bir katılımcı haline getirme vizyonumuzun bir parçası.”

Geçtiğimiz yıl Vietnam’da düzenlenen sosyal kampanyalar ve deepfake içeriklerin kripto suçlarının yüzde 70’ine neden olabileceğine dair rapor sunan şirket, bu yıl daha büyük bir farkındalık yaratmayı hedeflediğini aktardı. Bitget Haziran ayı içerisinde 2025 Anti-Scam Raporu’nu yayımlayacağını, raporda dolandırıcılık trendleri, saldırı vektörleri ve Bitget’in bu tehditlere karşı geliştirdiği iç sistemleri ele alacağını bildirdi.

Diğer Haberler

  1. Daikin’den ‘360° Ev Konforu Yaklaşımı’
  2. Pegasus Hava Yolları, Chelsea Futbol Kulübü’nün resmi havayolu partneri oldu
  3. Sukkar Şeker 2025’te 515 bin ton net pancar işlediğini duyurdu
  4. AloTech, 16 yenilikçi yapay zeka özelliğini duyurdu
  5. Büyümenin formülü değişiyor; 'odak artık yetenek yönetiminde'
  6. IFTEX 2026, küresel filtre endüstrisini İstanbul’da 2’nci kez buluşturacak
  7. MediaMarkt’tan üniversite öğrencilerine özel ‘GenciMM’ platformu
  8. Trendyolmilla’dan yılbaşına özel parti koleksiyonu
  9. The Noria Hotel Nisan 2026'da Hatay'da açılıyor
  10. Burundi Ankara Büyükelçisi Ntureka, ULUSKON Başkanı Atasoy’u ziyaret etti

© Copyright 2025

DHA