Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Kanada merkezli Anatolia, 2022’yi yüzde 20 büyümeyle kapattı

Seramik ve porselen sektörü büyümeye devam ederken, Kanada merkezli Anatolia, 250 milyon dolarlık yatırımla İzmir’de kurduğu tesiste üreteceği porselen plakalarını 2023’ün ikinci çeyreğinde pazara sunmaya hazırlanıyor. 2022’yi dolar bazında yüzde 20 büyüme ile kapatan şirket, İzmir’deki tesise 5 yılda toplam 400 milyon dolarlık üretim yatırım yapmayı hedefliyor.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)-

Kanada, Amerika ve Türkiye’deki 265 bin metrekarelik kapalı alandaki lojistik merkezlerinde yıllık 20 bin konteyneri aşan seramik ve doğal taş dağıtımı ile global pazarda öne çıkan Anatolia, 250 milyon dolarlık yatırımla İzmir’de kurduğu tesiste üreteceği porselen plakaları 2023’ün ikinci çeyreğinde pazara sunmaya hazırlanıyor. Şirket, büyük ebatlı porselen plakalarını mutfak ve banyo tezgahları, zemin, duvar, dış mekan, masa, dolap, mobilya kaplamaları gibi pek çok alanda kullanılabilir şekilde tasarlayacak.

TÜRKİYE’DE İLK KEZ 1,6 X 3,2 METRE PORSELEN PLAKALAR ÜRETECEK

Anatolia, 200 bin metrekarelik kapalı alanda toplam 9 hat olarak projelendirilen İzmir tesisindeki ilk üç hattını önümüzdeki aylarda devreye almayı planlıyor. Böylece 10 milyon metrekare kapasiteyle porselen plakalar üretecek ve ilk etapta 200 kişiye istihdam sağlayacak. Yatırımın tamamlanmasıyla ve diğer hatların faaliyete geçmesiyle bu sayının 500 çalışanın üzerinde olması planlanıyor.

LEED PLATİN SERTİFİKASI ALMAYI PLANLIYOR

Sürdürülebilirlik odağında geliştirdiği entegre projelerini devreye alacak üretici; son teknoloji fırın ve üretim hatları, tam otomasyon hammadde karışım tesisi, sürücüsüz taşıma araçları, geri dönüştürülebilir atık sistemi, çatı üzeri güneş enerjisi sistemi ve Endüstri 4.0 uygulamaları ile birlikte sektörün en gelişmiş örneklerini dünyada ilk kez hayata geçirecek. Şirket proje tamamlandığında, dünyanın en çok tercih edilen yeşil bina derecelendirme sistemi LEED’e başvurarak en yüksek puanı temsil eden LEED Platin Sertifikası almayı planlıyor.

Diğer Haberler

  1. Lezita, Anadolu'nun en büyük 26'ncı şirketi oldu
  2. Konya Şeker, Türkiye'de 16'ıncı, Konya'da 1'inci oldu
  3. Aleph ve Reddit, Türkiye'deki münhasır reklam ortaklığı iş birliğini genişletiyor
  4. 'Folkart Mona, İzmir'in en özel projelerinden biri olacak'
  5. Eşarj, İzmir Aliağa'da yeni şarj istasyonunu açtı
  6. Gault & Millau’dan Terminal Kadıköy’e ‘Özellikli İşletme Ödülü’
  7. McDonald's Türkiye'den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri
  8. Philips OneUp elektrikli mop serisi Türkiye’de
  9. Şikayetvar: Cast ajanslarıyla ilgili şikayetlerde artış yaşanıyor
  10. Garanti BBVA’ya Euromoney’den ‘Türkiye’nin En İyi İşlem Bankası’ ödülü

© Copyright 2025

DHA