Bakan Karaismailoğlu: Taş üstüne taş koymaktan aciz olanlar, projelerimizi eleştiriyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Yüreği vatan sevgisinden, millet aşkından yoksun, tek işi konuşmak olanlara baktığımızda, şunu çok net görüyoruz ki; proje yapmayı bırakın, taş üstüne taş koymaktan aciz olanlar, projelerimizi eleştirenlerin en ön safında yer alıyor" dedi.
Gaziantep'e gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yapımı süren Gaziray Tren Hattı'nda incelemelerde bulundu. Karaismailoğlu'na, Gaziantep Valisi Davut Gül, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, milletvekilleri ve kurum müdürleri eşlik etti. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi iş birliği ile geliştirilen ve 5 milyar TL bir yatırımla kent merkezi ile 2 sanayi bölgesini birbirine bağlayacak proje kapsamında; 25,5 kilometrelik güzergahta 2'si hızlı tren, 2'si de banliyö olmak üzere 4 hatlı elektrikli ve sinyalli demir yolu yapılıyor. 16 istasyon, toplam uzunluğu 5,5 kilometre olan 2 aç-kapa tünel, 1 köprü, 12 alt ve üst geçit ile 26 menfez inşa edilen Gaziray Şantiyesi'nde yetkililerden bilgi alan Karaismailoğlu, daha sonra Beylerbeyi- Gaziantep Gar durakları arasında yapılan test sürüşüne katıldı.
'ÇOK BAŞARILI BİR TEST SÜRÜŞÜ GERÇEKLEŞTİRDİK'
Marmaray, Başkentray ve İZBAN'nın AK Parti iktidarının eseri olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, "Cumhurbaşkanı'mız Recep Tayyip Erdoğan'ın 'Halka hizmet, Hakk'a hizmettir' anlayışı ile 20 yıldır süregelen ulaştırma ve altyapı hamlemizi güçlendirerek, yarınlara taşımak üzere gece-gündüz çalışıyoruz. Tüm sektörlerle birlikte 2002 yılından itibaren ulaşım ve altyapı alanında tamamladığımız projelerimiz ile ülkemizi kara, hava, demir ve deniz yollarında katbekat ileriye taşıdık. Bu projeleri gerçekleştirirken yüce Allah'tan ve milletimizden başka kimseden güç almadık. Pekin'den Londra'ya kadar uzanan 'Demir İpek Yolu'nu tamamladık. Dünyayı Türkiye'ye bağlarken yerine getirdiğimiz uluslar ve şehirlerarası projelerimizin yanı sıra kent içi raylı sistemlerinin geliştirilmesi adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. İstanbul'da Marmaray, Ankara'da Başkentray ve İzmir'de İZBAN, AK Parti'nin eseridir. Biraz önce de Gaziantep'te en önemli ulaşım projelerinden biri olan Gaziray'da, çok başarılı bir test sürüşü gerçekleştirdik. Güzergah üzerinde, duraklarda ve şu anda sizlerle birlikte olduğumuz Gaziantep Garı'ndaki çalışmaları da yerinde inceledik" dedi.
Şu an bakanlık bünyesinde devam eden 13 proje olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu, "Özellikle büyükşehirlerimizde artan nüfusa ve araç sayısına paralel olarak, yaşanan trafik sorununu ortadan kaldırmanın en önemli yolu, raylı sistemleri yaygınlaştırmaktan geçiyor. Bugüne kadar ülkemiz genelinde 12 ilimizde işletme altındaki 811,4 kilometre şehir içi raylı sistem hattının 312,2 kilometresi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nca yapılmıştır. Şu anda da bakanlığımızca yapımı devam eden 13 projede, toplam 161 kilometre uzunluğunda, kent içi raylı sistem hattı inşaatı bulunuyor. İstanbul'da 7 hattan oluşan 103 kilometre metro hattında çalışmalar hızlı devam ediyor. Bu yıl içinde Pendik (Tavşantepe)-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı, Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Başakşehir- Çam Sakura- Kayaşehir Metro hatlarını hizmete açıyoruz" diye konuştu.
'İLELEBET PAYİDAR OLMAK, ÜRETMEKTEN GEÇİYOR'
Geçmişte Marmaray'ın istemediğini, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne karşı çıkıldığını, Osmangazi Köprüsü üzerinden kirli algılar yapıldığını, Çanakkale Köprüsü'nün günlerce karaladığını ve İstanbul Havalimanı için birçok yalan söylenildiğini aktaran Karaismailoğlu, "Her zaman söylediğimiz gibi dünyaya liderlik edecek güç ve kaynaklara sahip bu güzel ülkemizin ilelebet payidar kalması; çalışmaktan, üretmekten, yerli ve milli teknolojiler geliştirmekten geçiyor. Kim ne derse desin; milletimizden aldığımız güçle ülkemizin lider olması için çalışıyor, örnek gösterilen projeler yapmayı sürdürüyoruz" ifadelerini kullandı.
Gaziray'da kullanılacak elektrik tren setlerinin TÜRASAŞ tarafından üretildiğinin altını çizen Bakan Karaismailoğlu, "Bugün, Gaziantep'ten hattımızın açılışında buluşmak üzere ayrılacağız. Kısa süre sonra kente, Gaziray'ı hizmete vermeye geleceğiz. Elbette Gaziantep'teki çalışmalarımız sadece Gaziray projesiyle sınırlı değil. Son 20 yılda bakanlık olarak Gaziantep'in ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 20 milyar liranın üstünde yatırım yaptık. Planlı yatırımlarımıza devam ediyoruz. İstanbul, Ankara ve Konya'dan; Karaman-Mersin-Adana-Osmaniye ve Gaziantep illerine hızlı trenle ulaşım sağlamak için; Konya-Karaman-Niğde (Ulukışla)-Mersin (Yenice)-Adana hızlı demir yolu ve Mersin- Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı demir yolu projelerini planladık. Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı demiryolu projesi ile mevcutta 361 kilometre olan Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arasındaki mesafe projenin tamamlanması ile 312,5 kilometreye düşecek ve seyahat süresi ise 2 saat 15 dakikaya inecek. Yine Gaziantep'e yakışacak, çağın ve şehrin ihtiyaçlarını karşılayacak yeni havalimanı terminal binasını da inşa ettik ve hizmete açtık. Malum, Gaziantep'in ticaret hacmi ve ihracatı gibi hava yolunu kullanan yolcu sayısı da katbekat arttı. Yeni terminal binası ile yıllık yolcu kapasitesi 2,5 milyondan 6 milyona, uçak kapasitesi de 18'e, otopark araç kapasitesi ise 585'ten 2 bin 49'a yükseldi" dedi.
'AK PARTİ'DE İDEOLOJİYE DEĞİL, İNSANA HİZMET VAR'
Halkın ihtiyaçlarına göre proje ürettiklerini anlatan Bakan Karaismailoğlu, "Hamdolsun bu düstur; AK Parti siyasetinin özünde var. AK Parti'de ideolojiye değil; insana hizmet var. Unutmayın ki; Cumhurbaşkanı'mız Sayın Recep Tayyip Erdoğan da belediyecilikten gelen, bu işi çok iyi bilen ve bu konuya çok önem veren biri. Türkiye, belediyecilik konusunda, onun liderliğinde önemli mesafeler katetti" diye konuştu.
Türkiye ekonomisinin bu yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,6 büyüdüğünü hatırlatan Bakan Karaismailoğlu, "Felaket tellallarına kalsa; Türkiye'yi çok ama çok kötü günler bekliyor. Bu felaket tellallarının ne dediğine bakmaksızın yolumuzda ilerlemeye, milletimizi projelerle buluşturmaya devam ediyoruz. Yüreği vatan sevgisinden, millet aşkından yoksun, tek işi konuşmak olanlara baktığımızda, şunu çok net görüyoruz ki; proje yapmayı bırakın, taş üstüne taş koymaktan aciz olanlar, projelerimizi eleştirenlerin en ön safında yer alıyor" ifadelerini kullandı.
ULAŞIM VE İLETİŞİM ALTYAPISINA 1 TRİLYON 670 MİLYAR LİRANIN ÜZERİNDE YATIRIM
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 'Nurdağı-Gaziantep Yolu Temel Atma Töreni'ne katıldı. Bakan Karaismailoğlu'na törende Gaziantep Valisi Davut Gül, Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, milletvekilleri ve kurum müdürleri eşlik etti.
Törende konuşan Bakan Adil Karaismailoğlu, "Bizden teveccühünü hiçbir zaman eksik etmeyen milletimizden aldığımız güçle, Türkiye'nin son 20 yılda gerçekleştirdiği atılım, her alanda gözle görülür biçimde vücut bulmuştur. Her zaman olduğu gibi Türkiye aşkıyla, gençlerimize daha iyi bir gelecek, daha güçlü ve büyük Türkiye bırakmak için karıncalar gibi çalışırken, iktidarı ele geçirmek adına, her türlü kirli işe dahil olabilecek, yaptığımız işi eleştirmek dışında başka bir becerisi olmayanlar, akşam yatıp yalan, sabah kalkıp yalan söylemektedir. Onlar yalandan, biz ise yatırımlarla ülkemizin aydınlık yarınlarının temelini atmaktan vazgeçmedik. AK Parti iktidarı boyunca, 20 yılda, 100 yıllık yatırım ihtiyacı karşılanırken, 2003 yılından bugüne ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına 1 trilyon 670 milyar liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdik" dedi.
'BÖLÜNMÜŞ YOLU 6 BİN KİLOMETREDEN 28 BİN KİLOMETREYE ÇIKARDIK'
Bakan Adil Karaismailoğlu, açıklamasında, "Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin kilometrelerden 28 bin 700 kilometrenin üstüne çıkardık. Kara yollarımızdaki ulaşım hızını güvenli, konforlu hale getirerek trafiğin ve hareketliliğin önündeki engelleri kaldırdık. Geçit vermeyen dağları tünellerle, vadileri köprülerle viyadüklerle aştık. Kara yollarımızdaki tünel uzunluğunu 13 kattan fazla artırarak 664 kilometreye çıkardık. Kara yollarımızdaki ulaşımı hızı güvenli, konforlu hale getirdik. 20 yıl önce yaklaşık 8 milyon olan araç sayısı bugün 26 milyona çıkmış olmasına rağmen bugün sahip olduğumuz bölünmüş yol ağıyla trafik kazası oranları ve can kayıplarını yüzde 82 düzeyinde azalttık. Önümüzdeki 30 yılda; bölünmüş yol uzunluğumuzu 38 bin kilometrenin üzerine, otoyol uzunluğunu da 8 bin 300 kilometrelere çıkarmayı hedefledik. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Türkiye'yi çağın ötesindeki yeniliklerle buluşturmak için büyük bir çaba gösteriyoruz. 20 yıldır neyin sözünü verdiysek yerine getirmenin özgüveniyle çalışmalarımıza, başkalarının hayalini bile kuramadığı yatırımlara devam ediyoruz. Türkiye, artık yatırımların kağnı hızıyla karar alındığı dönemi geride bıraktı" diye konuştu.
Temeli atılan Nurdağı-Gaziantep yolu ile ilgili de konuşan Bakan Karaismailoğlu, son 20 yılda Gaziantep'in ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 20 milyar 305 milyon lira üzerinde yatırım yaptıklarını, 2003'te 116 kilometre bölünmüş yolu olan Gaziantep'te bunu 433 kilometreye yükselttiklerini anlatarak şöyle dedi:
''Bugün yaklaşık 4 milyar lira proje bedeliyle Gaziantep-Nizip-Birecik Yolu, Nizip-Karkamış Yolu, İslahiye-Hassa-Kırıkhan Yolu, Kahramanmaraş-Narlı-Gaziantep Yolu, Osmaniye-Nurdağı Yolu, Kahramanmaraş-Nurdağı Yolu, Gaziantep-Kilis Yolu gibi 14 ayrı kara yolu güzergahı ve projemizde de çalışmalarımız devam ediyor. Nurdağı-Gaziantep Devlet Yolu'nun tamamlanıp hizmete sunulmasıyla çok daha güvenli, konforlu ve hızlı erişim imkanı tesis edeceğiz. Trafik güvenliğini en üst seviyeye çıkaracağız. Bölgede ulaşım hizmeti sağlayan otoyol ve devlet yolu arasında ulaşımın daha dengeli dağılmasını sağlayarak, trafik yoğunluğu rahatlatacağız. Mevcut durumda 60 dakikaya kadar çıkan güzergahı 30 dakikaya düşüreceğiz. Zamandan 68 milyon TL, akaryakıttan 47 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 115 milyon TL tasarruf edeceğiz. Karbon salınımı da 9 bin 586 ton azaltacağız.''
'2023 YILINA GÜÇLÜ GİRMEMİZ ÇOK ÖNEMLİ'
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Gaziantep AK Parti İl Başkanlığı’nda partililerle bir araya geldi. Bakan Karaismailoğlu, toplantıda 2023 yılı genel seçimlerine dikkat çekerek, "2023 yılına güçlü girmemiz çok önemli. Bu yüzden tüm teşkilatımıza çok büyük görevler düşüyor. Bugünden geriye dönüşümüz yok artık” dedi.
Bakan Karaismailoğlu, muhalefetin eleştirilerinin yersiz olduğuna değinerek yapılan büyük yatırımların görmezden gelindiğini vurguladı. Salgın sürecinde dahi Avrupa’nın küçülürken Türkiye’nin projelerle hızlı büyüme gösterdiğini söyleyen Karaismailoğlu, "20 yıl önce AK Parti Hükümetleri kurulduğunda Türkiye’de son derece yetersiz bir altyapı vardı. Düşük bütçelerle büyük fayda sağlayacak projeler yapmamız gerekiyordu. Yaptık ve milletimizin faydasına sunduk. Bir tarafta da yapılan projeleri görmemezlikten gelen ve aynı zamanda bu projeleri de çok çok kullanan bir muhalefet kesimi var. Halbuki demokrasilerde muhalefet de iktidar kadar önemlidir. Yalanla beslenen ve hiçbir etkisi olmayan bir muhalefetin yalanlarıyla uğraşıyoruz, bir taraftan da hizmet üretmeye devam ediyoruz. Altın günü gibi masalar kuruluyor oturuyorlar kalkıyorlar. Sonucunda bir şey çıkıyor mu. Dünyadaki krizden bir şeyler konuşuluyor mu. Bir çözüm önerisi sunuluyor mu. Türkiye’nin önüne çıkabilecek sorunları önceden görüp proje ürettiler mi. Hayır. Ama yalan bol. Hasbel kader milletimiz yetki verdi ve bazı belediyelerde yönetim aldılar. Liyakatsizlikleri ve iş bilmezlikleri görüyoruz. Milletimiz de seçim döneminde gerekli cevabı verecektir" diye konuştu.
‘20 YILDA 100 YILLIK PROJEYE İMZA ATTIK’
Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’de AK Parti Hükümeti ile 20 yılda 100 yıllık önemli projelere imza atıldığını söyledi. Yapılan yol ve ulaşım yatırımları ile Türkiye ekonomisine toplamda 28 milyar dolarlık bir tasarruf sağlandığının altını çizen Karaismailoğlu, "20 yılda 100 yılda yapılacak altyapı projeleri yapıldı. Sonucunda 6 bin metre olan bölünmüş yol uzunluğumuzu 28 bin 700 metreye çıkarttık. Demiryolu uzunluğunu 13 bin 22 kilometreye çıkarttık. Hava alanı sayımızı 57’ye çıkarttık. Uzaya uydularımızı fırlatıyoruz. Yatırımlarımızı salgın döneminde bile yüzde 50 arttırdık. Bu yollar sayesinde yılda tam 7 milyar saat zamandan tasarruf sağlıyoruz. Kısılan yollar sayesinde tam 1 milyar litre akaryakıttan tasarruf sağladık. Tüm sektörlerle birlikte bunu topladığımızda 28 milyar dolarlık tasarruf sağlamış oluyoruz. 20 yıl önce Türkiye genelinde 8 milyon araç vardı trafikte. Bugün tam 26 milyon araç var trafikte. Ama trafik sıkışıklığı 20 yıl öncesinden çok daha az. Bunun sebebi de yapılan yatırımlardır. Bu yıl 250 milyar dolara yükselecek ticaret hacmindeki bu yüklerin transferi için yolları yaptık. Aynı şekilde demiryollarında da büyük yatırımlar yaptık. Gaziray Türkiye’nin en önemli projelerinden bir tanesidir. Bakanlığımız nezdinde 5 bine yakın şantiyede 700 bine yakın arkadaşımızla ter döküyoruz. Önümüzdeki günlerde Gaziray'ı hizmete alıyoruz. Yine Gaziantep Nurdağı yol projesini hayata geçiriyoruz. Bugün temelini atıyoruz. Karayolu olarak da Gaziantep’te devam eden 14 tane yol projemiz devam ediyor. En önemli işlerimizden birisi de Mersin- Adana-Gaziantep hızlı tren projemiz. Finansal problemleri ortadan kaldırdık. Önümüzdeki en geç 3 yıl içinde Gaziantep’ten hızlı trene binen bir vatandaş Türkiye’nin çoğu yerine oradan da isterse Avrupa’ya gidebilme şansına kavuşacak. Bazılarının hayal bile edemediği projeler bir bir bitiyor. Bu projeler bittiğinde büyük Türkiye tablosu ortaya çıkacak" ifadesini kullandı.
Karaismailoğlu, 2023 seçimlerinin büyük önem arz ettiğini ve güçlü Türkiye için tüm parti teşkilatının her zamankinden çok daha yoğun çalışmak zorunda olduğunu söyledi. Türkiye’nin büyük projelerle 2053 ve 2071 yıllarına hazırlandığını söyleyen Karaismailoğlu, "2053 yılının 2071 yılının planlarını yapıyoruz. 2053 yılına kadar olan bütün projeleri yaptık. Nerde eksiğimiz var nerelere yatırım yapacağız bunlar da belli. Dünyanın en büyük 10 ekonomik güce sahip ülkeler arasına girecek projeleri birlikte üreteceğiz. 2023 seçimlerimiz var. 2023 yılına güçlü girmemiz çok önemli. Bu yüzden tüm teşkilatımıza çok büyük görevler düşüyor. Bugünden geriye dönüşümüz yok artık. Muasır medeniyet sevilerinin üzerine çıkmamız gerekiyor. Önümüzdeki günlerde Cumhurbaşkanımız ile birlikte buraya tekrar gelerek Gaziray'ın açılışını yapacağız” diye konuştu.