Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Bakan Karaismailoğlu: Yatırım düşmanı zihniyet, millet vicdanında mahkum olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Ana muhalefet partisi genel başkanı ve partisinin milletvekilleri tarafından Bursa hızlı tren hattı ihalesine ilişkin ısrarla tekrarlanan yalan ile muhatap olduk. Ülkemizin hayrına her işe karşı duran, yatırım düşmanı bu zihniyet, yargıda ve aziz milletimizin vicdanında mahkum olacak" dedi.

ABONE OL
Esra TÜRKER- Semih ŞAHİN/ BURSA, (DHA)-

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Bursa Emek- Yüksek Hızlı Tren Gar- Şehir Hastanesi Metrosu ve Bursa Hızlı Tren Projesi için Mudanya yolundaki hızlı tren üstyapı şantiyesinde saha incelemelerinde bulundu. Bakan Karaismailoğlu, “Bursa’nın 2003’te 194 kilometre bölünmüş yolu vardı. 600 kilometreye ulaştırdık. Kara yolu, Bursa ulaşım altyapısının sadece bir ayağı. Bursa yıllarca demir yolundan yoksun bırakıldı. Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı inşaatı ile Bursa’yı demir yolu ağına entegre ediyoruz. Ağustos 2020’de eksik olan kısımlarının da ihalesini yaptığımız projemizin yeni inşaatına da 4 ay önce başladık. Böylece hızlı tren hattımızın tüm kesimlerinde tam kadro çalışmalar tüm hızıyla yoluna girmiş oldu. Hızlı tren hattı Gürsu, Yenişehir güzergahını takip ederek Osmaneli mevkisinde yapılacak müselles hat ile Ankara-İstanbul HT hattına bağlanarak güzel Bursa’mız da HT ağına dahil olacak. Aynı zamanda Bursa’nın batısında TEKNOSAB, Karacabey istasyonlarından geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Böylece Bursa- Balıkesir arasında da demir yolu bağlantısı hizmete alınacak. Projemizde yolcu taşımacılığı ile yük taşımacılığı beraber yapılacak. 20 bin 706 metre uzunluğunda 18 adet tünel, 545 metre uzunluğunda 4 adet demir yolu köprüsü, 2 bin 445 metre uzunluğunda 3 adet viyadük ve 5 bin 495 metre uzunluğunda 24 adet köprü inşa ediyoruz. Toplam 7 istasyon ve 201 kilometre uzunluğundaki hattımız tamamlandığında Bursa ilimiz demir yolu ağına entegre olacak. Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattına bakanlığımız tarafından yapılmakta olan metronun entegre edilmesi sayesinde, Bursalı hemşehrilerimize hızlı tren erişimi için çok rahat ve dakik bir seçenek sunacağız” diye konuştu. 

'EKONOMİK TASARRUF 15,4 MİLYAR TL'

Projeyi 2 yıl içinde tamamlamayı hedeflediklerini söyleyen Bakan Karaismailoğlu, “Hızlı tren projemiz tamamlandığında 2024-2050 yılları arasındaki 26 yıllık projeksiyonda; zamandan 4,3 milyar TL, kara yolu bakım ve işletmesinden 585 milyon TL, hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su kirliliği gibi dışsal faydalardan 10,5 milyar TL olmak üzere hızlı tren hattının tamamlanmasıyla toplam ekonomik tasarruf 15,4 milyar TL olacak” dedi.

İstanbul- İzmir otoyolunun faydalarına da değinen Karaismailoğlu, “Bu güzergah üzerinde 306 yeni işletme belgeli tesis açıldı. 31 bin yeni işletme belgeli oda turizme katıldı. 61 bin de yatak eklenen işletmeler, böylece daha uzun bir turizm sezonu geçirdiler. Ticari limanların varlığı nedeniyle Türkiye’den yapılan ihracat ve ithalatın önemli bir kısmının gerçekleştirildiği bölge, ulaşımda sağlanan kolaylıklar sonrasında gelişimini sürdürdü. Proje, üretim sektöründe GSYİH’ye 8,5 milyar lira katkı sunarken, otoyol güzergahı üzerinde 8 yeni OSB konumlandırıldı. Yatırımcılar için çekim merkezi haline gelen bölgede mevcutta bulunan 13 OSB’de ise 2 bin 635 hektar genişleme yapıldı. Burada da 54 bin personel istihdam ediliyor. İklim koşullarıyla coğrafyasıyla tarıma elverişli bu bölgemizde; 300 bin dekar ekili alan artışı, üretim hacminde de 408 bin ton artış sağlandı. Hayvancılıkta da küçükbaşta 713 bin, büyükbaşta da 350 bin hayvan artışı görüldü. Otoyol sayesinde tarım arazilerinde üretilen ürünler, tüketiciye çok daha kısa sürede ulaşıyor" diye konuştu. 

‘2023'TE TAMAMLANACAK’

Bursa Emek-Hızlı Tren Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı Projesi'nin de Bursa açısından yapımı devam eden en önemli projelerden olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

“Emek-Hızlı Tren Gar-Şehir Hastanesi Metro Hattı yapımı, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile bakanlığımız arasında 8 Haziran 2020 tarihinde imzalanan protokol ile bakanlığımızca devralındı. Toplam 4 istasyon ve 6 kilometre uzunluğunda olan Emek-Hızlı Tren Gar-Şehir Hastanesi metro hattımız, tamamlandığında Bursa'daki raylı sistem uzunluğu 46,7 kilometrede 52,7 kilometreye ulaşacak. İşletmede olan Emek-Arabayatağı metro hattı; yapacağımız uzatma ile Mudanya bulvarını katederek, en önemli duraklar olan HT Garı'na ve nihayetinde Şehir Hastanesi'ne ulaşacak. Böylelikle Bursalı vatandaşlarımızın hastaneye erişimini de kolaylaştıracağız. Metro hattımız günlük 300 bin yolcuya hizmet verecek. Az önce bahsettiğim yapımı yine bakanlığımızca devam eden Bursa-Yenişehir-Osmaneli HT hattı ile metronun entegre edilmesi projemiz kapsamında 140 bin metrekare alan üzerinde metro depo bakım ve parklanma tesisi de inşa edilecek. Bu yeni tesis, Bursa'nın tüm metro araç filosunun bakım-tamir ve parklanma ihtiyacına da hizmet edecek. Hattın inşaatı aç-kapa yöntemiyle yapılacak ve bittiğinde; caddelerin altından geçen ve yüzeyde alan işgal etmeyen bir sistem olarak çalışacak. 2023 yılı içinde tamamlamayı hedeflediğimiz metro hattımız faaliyete geçtiğinde çok büyük maddi kazanımlara sahip olacağız.”

'MAHKEMEDE DE HESAPLAŞACAĞIZ'

Raylı sistemlerin, özellikle büyük şehirlerdeki trafik sorununu ortadan kaldırmada en etkili ve en çevreci yollardan olduğunu vurgulayan Bakan Karaismailoğlu, CHP'yi eleştirip, şunları söyledi:

"20 yılda Türkiye’nin raylı sistem altyapısında milletimize sağladığımız konforu ve güveni her fırsatta dile getiriyoruz ancak heykelden öte projeleri olmayan, her fırsatta Türkiye’yi yabancılara şikayet edenler dar zihniyetler, Bursa’daki çalışmalarımıza da kara leke sürmeye kalktılar. Ana muhalefet partisi genel başkanı ve partisinin milletvekilleri tarafından Bursa hızlı tren hattı ihalesine ilişkin ısrarla tekrarlanan yalan ile muhatap olduk. Aklı sıra milletimizi yalanları ile kaldıracaklarını sandılar. Yok öyle, çamur at izi kalsın. Bizler kendilerine gereken cevapları verdik. Mahkemede de hesaplaşacağız. Tamamen gerçek dışı ve iftira niteliğindeki yalan bilgilerle kendilerini aziz milletimiz önünde rezil etme pahasına talihsiz açıklamalar yaptılar. Bizler işin doğrusunu herkesin anlayacağı dilde anlattık. Yani 106 kilometrelik ilk ihale 201 kilometreye çıktı. Üstelik 2 ihale arasında 29 aylık süre farkı var. 7 yüksek hızlı tren garı/istasyonu yapımı da projeye ilave edildi. Bizim veremeyecek hiçbir hesabımız yoktur. Araştırmadan bir yalanın üzerine atlarsanız bu şekilde milleti de kendinize güldürürsünüz. Ülkemizin hayrına her işe karşı duran, yatırım düşmanı bu zihniyet, her zaman olduğu gibi yargıda ve aziz milletimizin vicdanında da mahkum olacaktır. Halkımız suyu getirenle testiyi kıranları çok iyi biliyor. 2 zihniyet arasındaki farkı da gayet iyi anlıyor. Bir yanda halkımızdan aldığımız destek ve iradeyi Türkiye’yi emin adımlarla 2023, 2050 ve 2071’e taşıyan, hedeflerine ulaştıracak projeler üreten bizler yani AK Parti kadroları diğer tarafta, bu başarılı projelere imza atanları ve yatırımcıları tehdit edenler, iftira atanlar; yatırımlarımıza türlü bahanelerle engel olmaya çalışıyorlar ama ne yaparlarsa yapsınlar, asla başarıya ulaşamayacaklar."

​Bakan Karaismailoğlu, daha sonra TEKNOSAB’ı ziyaret etti.

DEVAM EDEN PROJELERİ İNCELEDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bursa’da, TEKNOSAB kavşağındaki incelemelerinin ardından Hasanağa- Çalı yolundaki çalışmalar hakkında bilgi aldı. Bursa- Orhaneli Yolu Doğancı Barajı Varyantı'nda devam eden projeyle ilgili de brifing alan Bakan Karaismailoğlu, ardından basın açıklaması yaptı. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik eleştirilerini sürdüren Karaismailoğlu, "Biz Türkiye'nin geleceğine heykellerle değil, ekonomimize can verecek projelerle yatırım yapıyoruz" dedi.

'BURSA'YA 29,5 MİLYAR LİRA YATIRIM YAPTIK'

Türkiye'nin en büyük sanayi bölgelerinin kesişim ve geçiş bölgesinde yer alan Bursa'nın ulaşım ve iletişim yatırımları için 29 milyar 500 milyon liranın üzerinde yatırım yaptıklarını söyleyen Bakan Karaismailoğlu, "Bu yatırımlar içinde, kara yolu yatırımları önemli yere sahip. 1993-2002 yılları arasında Bursa'nın kara yolu yatırımları için yalnızca 4 milyar lira yatırım yapılırken, hükümetlerimiz döneminde bu miktarı 15 milyar liraya çıkardık. Bizim felsefemizde az laf çok iş yazar. Birileri gibi sadece söz söyleyip ertesi gün unutmuyoruz. Verdiğimiz sözleri yerine getirmek, Türkiye'yi bir adım daha ileri taşımak için gecemizi gündüzümüze katıyoruz" diye konuştu.

Bursa’daki 18 ayrı yatırımın bedelinin 3 milyar 405 milyon lira olduğuna dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, şunları söyledi:

"Bozuk yollar, konforsuz ve güvensiz seyahat, yatırım yapılmayan il ve ilçeler, varlığı unutulmuş bir Bakanlık devraldık. Ancak Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan liderliğindeki AK Parti hükümetleriyle ihmal edilen her ulaşım modunda olduğu gibi kara yollarında da reform başlattık. Bursa'nın 20 yıl önceki halini hatırlatmak istiyorum. 2003'te Bursa'da sadece 194 kilometre bölünmüş yol varken, 406 kilometre daha yol yaparak, bu standarttaki yol uzunluğunu 600 kilometreye çıkardık. Şehir genelindeki kara yollarının yarısına yakını bölünmüş yol olduğunu özellikle vurgulamak istiyorum. Bursa'daki bitümlü sıcak kaplamalı yol uzunluğunu da 148 kilometreden alıp, 766 kilometreye çıkardık. Hükümetlerimiz döneminde, Bursa genelinde 278 kilometre tek yol yapım gerçekleştirdik. Bir adedi tek ve 3 adeti de çift tüp olmak üzere, toplamda 13 bin 129 metrelik 4 tünel inşa ettik. Şehirde yaptığımız 274 köprünün toplam uzunluğu 20 bin 801 kilometreye ulaşıyor. Halen Bursa genelinde devam eden 18 ayrı kara yolu yatırımlarının toplam proje bedeli; 3 milyar 405 milyon liranın üzerindedir."

'BURSA-ORHANELİ YOLU 15 DAKİKADAN 3 DAKİKAYA İNECEK'

İstanbul-Bursa-İzmir güzergahındaki önemli kesimlerden birisi olan Bursa-Yalova Devlet Yolu üzerindeki Dürdane ayrımı köprülü kavşağını tamamlayıp, 15 Mart 2021'de hizmete açtıklarını hatırlatan Karaismailoğlu, "55 metre uzunluğunda ve 17 metre genişliğinde olan Dürdane ayrımı köprülü kavşağı, bölgedeki trafik yoğunluğunu azalttığı gibi, transit geçişlere kolaylık getirip, kazaları da önlenmiştir" dedi.

Bakan Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bursa'nın turizm potansiyeline hizmet etmekte olan Bursa-Uludağ kara yolunu da iyileştiriyoruz. Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin talepleri üzerine, şehir merkeziyle Karayolları sorumluluk alanı arasında bulunan kesimin, bitümlü sıcak kaplamalı hale getiriyoruz. Yeşil Bursa’mızdaki bir diğer kara yolu projemiz de 'Bursa-Orhaneli Yolu Doğancı Baraj Varyantı'dır. Uzunluğu 3,5 kilometre olan proje kapsamında, 220 metrelik 1 adet viyadük ve bin 998 metrelik de 1 adet de tünel yer almaktadır. Önceki yıllarda tünelde 515 metre kazı destek çalışması yapılmıştı. İhale kapsamında tünel kazı destek çalışmalarına devam ediyoruz. Hat üzerindeki yolun arazi yapısından kaynaklı yoğun trafik ve kış şartlarındaki sel ve heyelandan dolayı ulaşım güçlükle yapılıyor. Tünelimizin hizmete açılmasıyla birlikte 5,2 kilometre olan ulaşım mesafesi 1,6 kilometre daha kısalarak 3,6 kilometre olacak. Hattaki ulaşım süresi 15 dakikadan 3 dakikaya inecek. Hattın hizmete girmesiyle, zamandan 10 milyon lira, akaryakıttan ise 4 milyon lira olmak üzere, yıllık toplam 14 milyon lira tasarruf sağlayacağız. Bunun yanında 816 ton daha az emisyon salınımı olacak."

'BURSA’NIN BÖLGEDEKİ ÖNEMİ ARTIYOR'

Türkiye'nin doğu-batı ve kuzey-güney sanayi, tarım ve turizm hattının kavşak noktalarından olan Bursa'nın diğer ulaşım modlarıyla birlikte kara yolları standardının yükseltilmesi için canla başla çalıştıklarını dile getiren Karaismailoğlu, "Tarihi, kültür ve turizmi ile de göz bebeğimiz olan Bursa için ne yapsak yeridir. Marmara Bölgesi'nin altın kolyesi Kuzey Marmara Otoyolu ile birlikte önümüzdeki günlerde hizmete açacağımız 1915 Çanakkale Köprüsü'nün üzerinde yer aldığı, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi sayesinde Bursa'mızın bölgedeki önemi çok daha fazla artmaktadır. Cumhurbaşkanı'mızın bizlere verdiği destekle başlattığımız hizmet kervanına gece gündüz devam ediyoruz" diye konuştu.

'HEYKELLERLE DEĞİL, PROJELERLE YATIRIM YAPIYORUZ'

CHP'ye eleştirilerini de sürdüren Karaismailoğlu, "Biz Türkiye'nin geleceğine heykellerle değil, ekonomimize can verecek projelerle yatırım yapıyoruz. Kara yollarının Türkiye'nin ticareti, tarımı, turizmi için stratejik önemde olduğunu biliyoruz. Bu bilinçle mozaiğin parçalarını birleştirircesine kara yollarımızla Türkiye’yi dünyaya bağlıyoruz. Son 20 yılda öyle bir ivme, öyle bir çıkış yakaladık ki bundan sonra kimse yatırımları ihmal etmeye, yapılan bu yatırımları durdurmaya teşebbüs edemeyecek" ifadelerini kullandı.

'AVRUPA’DA 6’NCI DÜNYADA 8’İNCİ YHT İŞLETMECİSİYİZ'

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bursa programına Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ı ziyaretiyle devam etti. Ziyaretinin ardından Heykel'deki tarihi belediye binasında AK Parti Bursa milletvekilleriyle istişare toplantısı yapan Karaismailoğlu, esnaf ziyaretleri gerçekleştirdi. Esnafla sohbet eden Karaismailoğlu, vatandaşlarla fotoğraf çektirdi. Daha sonra AK Parti Bursa İl Başkanlığı'nı ziyaret eden Bakan Karaismailoğlu burada bir basın açıklaması gerçekleştirdi. Devlet aklıyla hep bir adım ötesini planladıklarını belirten Karaismailoğlu, “Nihai hedefimizde; milli ekonomik bağımsızlık yaklaşımını destekleyerek ‘Bütünsel Kalkınmayı’ hayata geçirmek var. Bunun için de Türkiye’yi Orta Koridor’da lider, dünyada ise en büyük lojistik güce dönüştürmek adına adımlarımızı atmaya devam ediyoruz. Ülke genelindeki bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometreden alıp, 28 bin 550 kilometreye çıkardık. Otoyol uzunluğumuzu 3 bin 532 kilometreye yükselttik. Köprü ve viyadük uzunluğumuzu 724 kilometreye çıkardık. 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu ise 12 kat artırarak 651 kilometreye yükselttik. 2003 yılına kadar 150 yıl boyunca el değmeyen demiryollarımızın tamamını yeniledik. Hızlı tren hatları ile ülkemizi, Avrupa’da 6’ncı dünyada 8’inci Yüksek Hızlı Tren İşletmecisi ülke konumuna yükselttik” dedi.

'PROJEYİ 2024 YILI SONUNDA TAMAMLAMAYI HEDEFLİYORUZ'

Yüksek Hızlı Tren Projesi'nin 2024 yılında tamamlanacağını söyleyen Karaismailoğlu, "Balıkesir’den, Bandırma’dan, Kütahya’dan, Eskişehir’den, Bilecik’ ten, yani dört bir yanından demiryolu ağı geçmesine rağmen, tüm bu şehirlerin tam ortasında bulunan Bursa yıllarca demiryoluna hasret bırakıldı. Biz ise Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı ile Bursa’yı hızlı tren ağına entegre ediyoruz. Projemizde yolcu ve yük taşımacılığı beraber yapılacak. Projeyi 2024 yılı sonunda tamamlamayı hedefliyoruz" diye konuştu.  

'HALKIMIZ SUYU GETİRENLE TESTİYİ KIRANLARI ÇOK İYİ BİLİYOR'

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Hızlı Tren Hattı ile ilgili eleştirilerine cevap veren Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

"Ana muhalefet partisi genel başkanının, Bursa hızlı tren hattı ihalesine ilişkin ısrarla tekrarlanan yalanları ile muhatap olduk. Niyetleri belli; çamur at izi kalsın. Bugün gerçekleştirdiğimiz saha incelemelerinde yeniden gerekli açıklamaları yaptık. Eski güzergah toplam 106 kilometredir. 2020 yılında yapılan ikinci ihaleye ise 95 kilometre uzunluğundaki Balıkesir-Bursa arasının altyapı ve üstyapı işleri eklenmiştir. Yani, ikinci ihaleye konu toplam uzunluk 201 kilometredir. Öte yandan, 7 yüksek hızlı tren garı/istasyonu yapımı da proje ve ihale kapsamına alınmıştır. Bunlar bu basit yalanlarla ortaya çıkıp, yüzleri kızarmadan devleti yönetmeye talip oluyorlar. Halkımız suyu getirenle testiyi kıranları çok iyi biliyor. Salt ideoloji siyaseti ile memleketin hayrına olan her projeye karşı çıkan zihniyet yine karşımızda. Onlar talimatları kirli odaklardan alıyor. Yatırımlarımıza türlü bahanelerle engel olmaya çalışıyorlar. Bursalılar olarak sizlerden ricam bu gerçekleri sizlerin de en doğru ve etkili şekilde anlatması. Sizler topluma iyi, temiz ve sağlıklı bilgileri ulaştıramazsanız o bölgenin gerçekleri öğrenmesi imkansızdır." 

 

Diğer Haberler

  1. Bakan Göktaş: Ailenize, milli kimliğinize, inanç köklerinize sıkı sıkı sarılın
  2. Bakan Yerlikaya: Türkiye, Filistin halkının yanında olacaktır
  3. Bakan Yardımcısı Karaloğlu: En büyük eksiğimiz afet bilincini tabana yaymak
  4. Özel, Türk kadınının seçme ve seçilme hakkını elde edişinin yıl dönümünü kutladı
  5. Özel, KKTC Halkın Partisi Genel Başkanı Özersay ile görüştü
  6. Özgür Özel, AP Raportörü Amor ile bir araya geldi
  7. AP Raportörü Amor: Türkiye ile tekrar çalışmak için iyi bir zaman
  8. Emine Erdoğan, Suriye Cumhurbaşkanı Şara'nın eşi ile görüştü
  9. Cumhurbaşkanı Erdoğan: Kadın elinin değdiği yerde huzur ve düzen olur
  10. Emine Erdoğan: Gelecek nesillere adil bir dünya bırakmak boynumuzun borcu

© Copyright 2025

DHA